/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Konkret beregning af ÅOP
Fra : AndersFogh
Vist : 893 gange
100 point
Dato : 10-07-08 11:45

I Mybankers nyhedsbrev 3. juli 2008 har de nogle eksempler på beregning af ÅOP. Jeg har prøvet at regne dem igennem, men kan ikke komme til de samme satser.

F.eks. har de et eksempel hvor man låner 2.000 kr. i 6 mdr. og der tilskrives en årligt pålydende rente på 12 pct. pr. kvartal. Oprettelsesomkostningerne er 300 kr. og det giver ÅOP på 99,6 pct.

Jeg har spurgt, hvordan de når frem til det, men vil ikke svare, fordi de tror jeg vil udnytte deres viden. Er der nogle, som er friske på at regne det igennem?

http://www.mybanker.dk/nyhedsbrev/vis_nyhedsbrev.html?n_id=42

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 10-07-08 11:49

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 3
- Annullerede 16
- Slettede 0
Ialt 20

Kommentar
Fra : AndersFogh

Dato : 10-07-08 11:52

Jeg skal nok huske at give point - som du kan se, så samler jeg jo ikke ligefrem på dem.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 10-07-08 12:13

Det er jo ligemeget, de forsvinder allerede når du stiller spørgsmålet

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-07-08 13:29

Hvem er dog så dum at låne penge der?
Jeg har da aldrig set så høje renter og gebyr på en sølle lån på 2000 kr.

hawaii7

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 10-07-08 14:46

Ved 100kr pr mnd i gebyrer bliver det 99,6 i åop, så de regner nok med sådan et ret højt mdl gebyr.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 10-07-08 14:46

det er i øvrigt 12% pr år, men med kvartalsvis beregning.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 10-07-08 14:47

og selvfølgelig totalt misvisende at de ikke skriver det

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 10-07-08 14:50

og så passer satsen over 5 år jo heller ikke længere, idet den ville være langt højere med sådan et gebyr - summa summarum... det er BS hvad de skriver der

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 10-07-08 14:54

He, når man læser det hele igennem, så ligner det mistænkeligt en REKLAME FOR DANSKE BANK..
pyha da - mon de har en kildeangivelse til deres beregninger et sted ????

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-08 19:39

99,6 % er da billigt............

Kig her: www.folkia.dk

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 10-07-08 21:02

Her er en ÅOP beregner

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 50 point
Dato : 10-07-08 21:03

Og så lige linket:
http://www.bankinfo.dk/åop.asp

Kommentar
Fra : AndersFogh

Dato : 10-07-08 22:57

Jeg savner nogle konkrete bud.

Godkendelse af svar
Fra : AndersFogh

Dato : 14-07-08 10:43

Tak for svaret JensT. - jeg kan desværre ikke bruge det.

Tak for indsatsen.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 21-07-08 08:36

Næh, det er sgi ikke til at finde noget konkret ...
men her er formlen, son den står i kreditaftale loven:

Side 16-17 her:
http://www.forbrug.dk/fileadmin/fs-images/jura/loveregl/fb_lov/l_kkl.pdf