/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
hvad hedder den?
Fra : ogp
Vist : 648 gange
50 point
Dato : 09-07-08 18:45

jeg har 2 stk. 1/2" rør med gevind i enden,der kommer ud af min væg på badeværelset med koldt og varmt vand...de løber lige op af væggen og stopper i 1 meters højde...og så har jeg et blandingsbatteri med 3/4" udvendig gevind liggende som jeg gerne vil montere men mangler en dims der skal sættes imellem...altså en slags vinkel med 1/2" indvendig gevind og 3/4" i den anden ende...med omløber...hvad er lige navnet på den?

Kommentar
Fra : achton

Dato : 09-07-08 18:51

fitting

Kommentar
Fra : ogp

Dato : 09-07-08 18:53

har prøvet at google et billede af "fitting"...det er en nitte...fitting er en fællesbetegnelse for det hele...

Accepteret svar
Fra : dr_dem

Modtaget 60 point
Dato : 09-07-08 18:55

Et stk. Forkromet vinkel 1/2 " 3/4 med omløber

Kommentar
Fra : achton

Dato : 09-07-08 18:56

kan det ikke være ligegyldigt, du ved jo hvad der mamgler.
forklar for vvs manden eller find den i byggemarkedet

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 09-07-08 18:57

achton gå i seng

Kommentar
Fra : ogp

Dato : 09-07-08 18:58

det lyder meget rigtigt men hvorfor er der bare ingen billeder af dimsen på internettet?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-07-08 19:00

Hej ogp

Du må ind til et VVS-firma og spørge dig lidt for - de har muligvis noget liggende, evt. noget tilbehør til et blandingsbatteri.
Ellers er det muligt at "fuske" det på følgende måde: overpå dine ½" rør skruer du en vinkel nr. 90 og i den vinkel sætter du halvdelen af den her viste forskruning. Omløberen på den er 3/4" og passer på dit batteri.

http://www.lavprisvvs.dk/shop/1-2%22-messing-239791p.html

held og lykke med det
Bennymanden

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 09-07-08 19:01

De findes endnu

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 09-07-08 19:03

Ja og det ser ud a h til

Kommentar
Fra : ogp

Dato : 09-07-08 19:03

til benny..omløberen skal være en løs en",hvis du forstår hvad jeg mener...er den her det?..

http://www.lavprisvvs.dk/shop/1-2%22-messing-239791p.html

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 09-07-08 19:04

To vinkel forskruninger til bl batteri de findes endnu

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-07-08 19:05

Yes - det er den - det er en forskruning som bruges til radiatorer og den fungerer på samme måde som en union.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-07-08 19:07

Du har "delvis" ret dr_dem - blot er det sådan at i de fleste tilfælde sidder omløberen på batteriet - så i dette tilfælde er de ikke anvendelige.

Kommentar
Fra : ogp

Dato : 09-07-08 19:12

okay...en forkromet vinkel (muf-muf ) 1/2" - 3/4" med omløber...det må være navnet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-08 19:15

Den nærmeste betejnelse er en vinkelunion..........................men der et faktisk en del der hører sammen med blandingsbatteriet.
Det kan dog købes løst og er en vinkel med 1/2 inv. gevind og en pakflade med omløber som passer på dit blandingsbatteri.
Det er måske muligt at Silvan har sådanne to.
Tag blandingsbatteriet med derhen for det er svært at forklare hvad den hedder.
Måske en vinkelmontering for blandingsbatteri.

Kommentar
Fra : ogp

Dato : 09-07-08 19:22

jeg takker for alle jeres hurtige svar... forsat god aften til alle.

Godkendelse af svar
Fra : ogp

Dato : 09-07-08 19:23

Tak for svaret dr_dem.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 09-07-08 19:25

Selv tak do