/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
omdøb af mp3 filer
Fra : loberg
Vist : 625 gange
500 point
Dato : 09-07-08 13:05

Hvordan omdøber man mp3 filer. De afspiller jeg bruger er ITUNES og Yahoo Music Jukebox.
Når jeg lægger nogel mp3 indspilninger ind på min mp3 afspiller kommer de ikke i række følge. Så derfor vil jeg gerne kunne kalde dem noget andet ( 1,2,3 eks.) så de kommer i række følge.
JIM

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 09-07-08 13:10

Kan du ikke bare højreklikke på den givne fil, alternativt F2, og så skrive 1,2 eller hvad du ønsker foran navnet ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-07-08 13:31

Gå i stifinder, find musikstykket og højreklik, omdøb.

Alternativt http://www.pcworld.dk/download/78/1070

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 09-07-08 13:48

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 09-07-08 14:15

Bare husk at du ikke må ændre noget efter . de skal stadig hedde mp3 til efternavn, ellers er der frit spil foran punktumet, du kan også omdøbe flere filer på en gang, hold Ctrl tasten nede mens du markerer dem som skal have nyt navn, højre klik på den første og kald den foreksempel musik,mp3, så kommer den næste automatisk til musik(1).mp3 og så videre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-08 14:16

Højre klik og klik på Omdøb, for at få det hele med

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 09-07-08 14:27

Citat
Højre klik og klik på Omdøb, for at få det hele med

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-07-08 14:42

Husk at 10yesterday.MP3 kommer før 1yesterday.MP3
Derfor brug 001.yesterday.MP3, som kommer før 010.yesterday.MP3

Hvis du skal ind i biblioteket for at finde sangene der skal omdøbes, kan du når sangen er markeret, trykke Ctrl-R
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-07-08 14:47

Der er ikke helt frit spil med navnet foran .mp3 . Du skal undgå de specielle danske tegn æøå og andre specielle tegn som . , `´? + og den slags . Det kan være det går godt i nogle computersystemer . Men ikke i alle, og den dag du skal have filerne over på en landen mp3 afspiller får du balladen.

Kommentar
Fra : atie

Dato : 09-07-08 14:56

pallebhansen har den rette viden, det er nemmmmmmmlig rigtig altså hvis du har over 10 musik stykker, så er det da 001- du skal starte med 001_den_knald_røde_gummibaad

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-08 15:08

Citat
001_den_knald_røde_gummibaad
ups der er et Ø i navnet, så det kan man altså godt, bruge æ-ø-å i navne, det vidste jeg godt

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 09-07-08 15:10

Citat
pallebhansen har den rette viden
- det ved alle da, det er jo ikke noget nyt !!

Kommentar
Fra : atie

Dato : 09-07-08 15:29

Ha ha der fangede I sku mig,, rød som i rød,,,,,,,, jeg har da masser af filer der er ø i og det er der ingen problemer med, men for en sikkerheds skøld kan man jo skrive roed. ha ha.. I er så sjove alle sammen.. fint vejr i dag vå

Godkendelse af svar
Fra : loberg

Dato : 09-07-08 21:25

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-08 22:00

Selv tak, fik du omdøbt dine musik filer