/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Søger prg. der lukker surferi
Fra : cardos
Vist : 797 gange
46 point
Dato : 08-07-08 12:01

Hej

Jeg søger et program, der kan BLOCK med password, så mine unge medarbejder IKKE kan bruge arbejdstider på at surfe m.m.
Men kun kan åben de programmer jeg har givet tilkaldelse til. Eks. www.post.dk , www.degulesider.dk m.m.

Eller at den optager hvilken sider de er på, og evt. skriver hvor længe de bruger på dem.

Har programmet Enuff.PC men det køre med på tid og ikke hvilken sider der må besøges/bruges

Nogen forslag ???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 12:05

I windows har du kontrol med Internet Explorer.
funktioner > internetindstillinger > indhold > aktiver > her kan du indsætte de adresser der må kigges på.

Kommentar
Fra : cardos

Dato : 08-07-08 12:10

Ok det lyder nemt! er de paswords beskydet så de unge ikke piller i det ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-07-08 12:11

Citat
Jeg søger et program, der kan BLOCK med password, så mine unge medarbejder IKKE kan bruge arbejdstider på at surfe m.m.

Du fortjener ikke medarbejdere i firmaet.
Møgarbejdsgiver.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-07-08 12:13

password er lige guf for de unge at knække.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-07-08 12:14

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 1
- Annullerede 1
- Slettede 0
Ialt 3

Kommentar
Fra : cardos

Dato : 08-07-08 12:24

Hvad har du ondt i røven af Teil, Sidder du og sufer dagen lang på en kommunekontor, som vi betaler skat til, doven HUND

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 12:55

Citat
Ok det lyder nemt! er de paswords beskydet så de unge ikke piller i det ?

Prøv at følge min anvisning..................

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-08 13:08

Jeg vil bare gentage Eyvind, klassifikationsfilteret i Internet Explorer kan bruges: http://www.microsoft.com/danmark/windows/ie/using/howto/contentadv/config.mspx og så skal medarbejderne ikke have adminstrator rettigheder på computerne (men det er vel allerede på plads ?) ellers kan de installere en anden browser om surfe videre, har i en IT politik ? Ellers er det på tide at få nogle regler for, hvad der er tilladt og hvad medarbejderne ikke må, er det tilladt at surfe i arbejdstiden ? Hvis din IT politik siger ingen privat surf, så er det fyrings grund hvis den brydes, på min arbejdsplads er internettet simpelhen blokeret, vil vi på nettet så skal vi gøre det i pauserne, fra computere i kantinen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-08 13:09

Klemmer skoene cardos??? Godt du ikke er min arbejdsgiver

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-07-08 13:12

Gør som Eyvind siger, det er nemt men skal gøres på hver PC.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 13:17

Men man kan sagtens komme på nettet alligevel. Hæ Hæ -
Man skal bare slå denne fra ............ nå det er måske ikke så godt at fortælle.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-08 13:18
Kommentar
Fra : cardos

Dato : 08-07-08 13:19

Klemmer og klemmer gider bare ikke have at mine to ung arbejder sufter på dit og dat og bruger et par timer på det om dagen, den går ikke, I pausen kan de læse avis og gå en tur m.m. og snakke med hianden og komme hianden ved og ikke kik porno m.m.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-08 14:25

Hvis du seriøst mener at det drejer sig om 2 timer eller mere, må jeg medgive dig at det bør stoppes. De burde faktisk afskediges og komme igen når de er modne nok til at beklæde stillingen på en arbejdsplads.

Det jeg opponerede imod var, at du ikke tillod at man i arbejdstiden kunne slå op på f.eks. Eejseplanen og se hvad tid et tog kører eller lignende.

Kommentar
Fra : cardos

Dato : 08-07-08 14:41

Nej tiden går med caht, forum, porno, youtube, spil osv osv hvergang der ikke lige er noget at lave, men der er jo altid noget at lave, eks. lidt opryding her og der, og kunde kontakt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-08 14:50

Det er et rimeligt forlangende. De får jo løn, såååå der er ikke så meget at komme efter

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-07-08 14:55

Min kommentar er ikke et direkte svar på dit spørgsmål, men kan måske hjælpe dig lidt på vej i din tankegang.

Det lyder til at du har ansat nogle mennesker til at varetage en bestemt funktion. Hvis de så har udfyldt deres forpligtigelse er der vel ikke noget at sige til at de vil slå tiden ihjel?
Hvis jeg var i din situation, ville jeg gøre mere ud af at forklare dem hvad det egentlig er du ønsker af dem.

Personligt finder jeg dig uheldigt kontrolerende, når du fx ønsker de skal gå sig en tur i stedet. Lige præcis der synes jeg du udviser en ret uheldig personlighed der langt giber ud over det du har kompetence til - hvordan mennesker vælger at bruge deres liv har intet at gøre med at være arbejdsgiver.

Af etiske grunde kan man vælge at slå filtre til på internetadgangen, men det er et helt andet spørgsmål.

Kommentar
Fra : cardos

Dato : 08-07-08 15:04

Dette her er en tøjbutik, DER ER NEVER IKKE noget at lave, man kan vælge at sidde og kik på skærmen, eller hjælpe en kunde, derfor når det er unge fra 17-22år ca. så er det for nemt at glo net i tide og utide, og jeg gider ikke at sætte regler, men lukke for net adgang til disse "forsjov-sider" det er letter, og det giver en beder hygge og lærning kan komme igang med sine tanker om sin læreplads/læredom end at tænke på hans profil på net....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-08 15:07

Ahhhh ved du hvadjomfruane.

Ikke fordi jeg tror at cardos ikke kan forsvare sig selv, men det er enhver arbejdsgivers ret til at lede og fordele arbejdet. Er man ansat med en pasus som hedder forefaldende arbejde, skal man ikke sidde og glo porno eller lign. blot fordi telefonen ikke ringer i øjeblikket, men som cardos skriver evt. rydde op. De får løn time for time, hvofor fanden skulle de så ikke lave noget time for time.

At gå tur i pausen opfatter jeg som et forslag fra cardos, og ikke som en ordre. Bemærk udtrykket: kan gå en tur"
Citat
pausen kan de læse avis og gå en tur m.m. og snakke med hianden og komme hianden ved og ikke kik porno m.m

Er de så umodne som noget tyder på, har de såmænd godt af at få et godt råd.

Det cardos beder om hjælp til, er en måde at spærre for visse sider. Dermed er der ikke tale om kontrol, men udelukkende profylaktisk tiltag så arbejdstiden og maskineriet ikke misbruges.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 16:07

Og det var netop hvad jeg anviste.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-08 16:12

Det var det nemlig

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-07-08 16:26

min pointe var, at man må anvise dem præcis hvad det er de skal lave - det er trods alt ungarbejde og dermed "unge" under 18 år. De skal sikkert specifikt have at vide at de ikke må surfe i arbejdstiden - hjernen er færdigudviklet når et menneske er oppe i tyverne.

Jeg har helt ærligt svært ved at forestille mig et par piger i en butik med kunder stå og glo porno - det lyder somom der endten er tale om en forvrængning i det fremstillede, eller en decideret underbegavelse som må føre til et tilskud fra kommunen

Kommentar
Fra : edison

Dato : 08-07-08 18:55

Tja. Undres lidt. Hvorfor har de adgang til nettet, når de ikke må bruge det.
Hvis de skal bruge computer i deres job, og dermed internet, så lav en bruger konto. på alle maskiner eller netværk til vær, så kan du snage i hvad de laver. Men husk nu at oplyse dine medarbejder om at du gør det, For ellers ku det jo være at der bliver ballade med fagforetningen, Og forsiden af EB.

Kommentar
Fra : cardos

Dato : 08-07-08 19:21

Det er fordi vi driver netbutik også, og det køre online

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-08 19:27

Tjaeh, unge mennesker og alt deres privatfis i arbejdstiden, ikke mindst med mobiltelefoner, de er rædselslagne ved tanken om at de skal gå glip af noget.

Tag dem på fersk gerning og giv dem en advarsel eller to, herefter fyring.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-08 19:56

Edison

Din navnebror Thomas A Edison var kvikkere end du er. Tja.

Citat
Undres lidt. Hvorfor har de adgang til nettet, når de ikke må bruge det
. Som skrevet, kunne det slet ikke falde dig ind, at arbejdet bestod i at være på nettet?

Men kun den del af nettet som vedrører arbjdet

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 08-07-08 20:45

gå på foreksempel jubi debatten på en hvilken som helst hverdag,,,,, Langt over halvdelen af deres brugere sidder og chater mens de fortæller hvor kedeligt det er i skolen/på kontoret.Og jeg lyver ikke,hvis jeg påstår de er online on/off fra tidlig morgen til sent ud på eftermiddagen,,,,Jeg forstår dig godt cardos. Har man folk ansat,så er det ikke meningen at huller i arbejdstiden skal bruges på net-surfing. Det kan meget nemt blive sådan,at de ting man ellers ville udføre når der er 10 minutters stilhed ikke længere bliver gjortt, fordi internettet og 'vennerne' på diverse chatrooms er mere interessant end at rydde op i kaffestuen, omdele den post der ligger og flyder, gøre mødelokalet klart, løbe et ærinde ud af huset, kopiere, arkivere og så videre,,,,

Fyr dem,,,,så kan de lære det,,,,,

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 46 point
Dato : 08-07-08 21:25

Systemet som jeg henviser til (øverst i tråden) virker på den måde at ejeren af computeren taster et password ind og surfer derhen hvor der må arbejdes og godkender undevejs.
Så kan andre kun surfe hen til godkendte site.
Det kan nemt udvides eller ændres.

Kommentar
Fra : cardos

Dato : 08-07-08 21:52

Jeg prøver det takker

Godkendelse af svar
Fra : cardos

Dato : 08-07-08 21:52

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-07-08 22:50

bare en side kommentar, hvorfor ikke bare installere en ISA server på netværket?

Kommentar
Fra : cardos

Dato : 09-07-08 10:52

Det er ikke et netværk, det er en singel PC

Kommentar
Fra : cardos

Dato : 12-07-08 18:11

De vælter jo points ind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-08 18:50

Hver gang nogen "glor" på dit spørgsmål inden for 3 md. får du 10 % retur men kun op til 50 %.