/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Endnu en Unmountable boot vol.
Fra : yesboss
Vist : 623 gange
200 point
Dato : 08-07-08 08:39

Hej
Jeg får blue screen med meldingen Unmountable_boot_volume, som så mange andre!

Jeg har prøve rigtig mange ting, og læst næsten alle links der omhandler problemet.

Jeg har en HP pavilion dv 5000 Amd Sempron. XP Home

Jeg har kørt alt fra xp cd'en men uden held, jeg kan ikke resette bios, den lukker ned når jeg forsøger f10.

Jeg har fået fat på Hiren's bootcd og upcd, men ved ikke helt hvordan de helt konkret virker.

Filerne på maskinen må for en hver pris ikke gå tabt.

Hvad kan jeg gøre!???

Kommentar
Fra : achton

Dato : 08-07-08 08:40

Citat
- Ubesvarede 4
- Besvarede 28
- Annullerede 40
- Slettede 1
Ialt 73

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 08-07-08 08:47

Når filerne er vigtige så skal du ikke eksperimentere..
snak med www.diskhelp.dk

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 08-07-08 09:50

Hvaså achton!

Er du inde på alle brugere og lave statistik? Meget interesant :(

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-07-08 09:59

Her på Kandu er vi mange der går ud fra, at hvis en person annulerer et spørgsmål så er der 2 grunde.

1. Ingen af svarene var gode nok
2. Der kom ingen svar

Stiller du da altid så svære spørgsmål at der ikke er nogen som kan svare på dem?

Du kan vel nok forstå, at hvis folk gentagende gange har hjulpet dig og du så annulerer spørgsmålet, så føler man sig til grin?

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 08-07-08 10:10

Kandu er et dejlig forum, men det skal ikke forveksles med Oraklet fra Delfi. Der er mange kloge hoveder herinde, og de skal selvfølgelig have point for det korrekte de kommer med, og det har de pågældende selvfølgelig fået. Hvorfor i al verden skulle jeg anullere tråde, hvis jeg har fået tilstrækkelig svar???
De anulleringer jeg har lavet må gå under punkt nummer 2 , granner01!!

Kan Vi komme videre med den egentlige tråd??

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 08-07-08 10:11

Hej JensT!

Tak for linket! Er det noget du har erfaringer med?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 08-07-08 11:10
Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 08-07-08 14:19

eyvind!! tak for linket, det ser jo umiddelbart godt ud. Jeg vender tilbage når jeg har afprøvet grejet!! takker!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 16:21

Og bare spørg om ubuntu - vi er flere der bruger det program.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 16:25

Hvis du kommer ind og se dine filer, så KOPIÈR dem over på et andet medie.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 08-07-08 19:52

Hej eyvind!

Nu er jeg ved installér, hvordan tjekker jeg internetforbindelsen?

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 08-07-08 20:04

....og yyeeeeesssss!

Jeg kan se mine dejlige filer. Hvad gør jeg herfra, jeg vil jo gerne tilbage tilxp versionen, som i gamle dage!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 21:34

du skal ikke installere...............................................NEJ

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 08-07-08 21:36

det gjorde jeg heller ikke, men det var lige før for der var jo ingen iconer, det var først da jeg anullerede install...pyhh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 21:37

Vi skal lige ha' fod på hvor du er.

Har du ubuntu kørende i live tilstand.
har du et medie til at lægge filerne på (usb HD / pendrive / andet )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 21:39

Nu hvor du har set filerne...........går vi langsomt frem.

Hvad har du af grej usb HD andet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 21:40

Men jeg er nødt til at gå nu....................vi kan fortsætte i morgen.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 08-07-08 21:54

jeg har fået kopieret filerne over på eksterne diske!! Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : yesboss

Dato : 08-07-08 21:54

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 23:07

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 09-07-08 09:11

Ja, yesboss
Får normalt disken til at køre normalt igen, så man er fri for at geninstallere.
Ofte er det blot en enkelt sektor, eller få, der er dårlig(e), når de er rettet kører disken og operativsystemet normalt igen.