/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
golf 3 1.6 benzin 92
Fra : gyssedk
Vist : 383 gange
29 point
Dato : 08-07-08 04:02

Bilen "giver gas" af sig selv, går op til ca 3-4000 omdrejninger, samtidig er der et relæ, under rattet til venstre, som klikker med ca 2-3 sekunder imellem, når dette relæ ikke klikker er der ingen problemer. Hvad e der galt og kan det være andet end relæet som er i stykker.

På forhånd tak.

Claus Christensen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-07-08 12:08

Tjek vakumslanger, at de ikke er hoppet af eller revnet.
alimak

Kommentar
Fra : noiz

Dato : 22-07-08 20:20

Kan være din tomgangsmotor/tomgangsventil some er ved at være "brugt/mindre defekt" og derfor arbejder for langsomt.
Tjek om passagen omkring tomgangsventil og gasspjæld er fri for olie/sod og ligende.
Umildbart tror jeg ikk der er noget galt med relæet... så længe det klikker burde det være ok, men du kan evt. tjekke hvad relæets funktion er (i instruktionsbog) og evt. prøve at luse strømmen som relæet styrer for at udelukke denne.