/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Blækpatroner med chip ??
Fra : Pytten1510
Vist : 2426 gange
50 point
Dato : 07-07-08 23:42

Hej

Jeg har lige købt en ny Canon Pixma mp520. Jeg skal have blækpatroner til denne, og har på flere sider set, at man kan købe med og uden chip.....og sæt 1 og sæt 2......

Er der nogen som har erfarring med dette...det er nyt for mig....og kan det betale sig at købe uden chip ??
Er det nemt at håndtere ??
Kan jeg få en lille beskrivelse af, hvordan det fungerer ???

Pytten

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-08 23:53

Du skal købe den type som passer til printermodellen.
En chip gør den ikke bedre.
Det er en dims som nogle printere forlanger fornyet, når en patron er meldt tom. Det er for at gøre det svært for hjemmefyldere. men det er der forlængst fundet råd for. Dem der genopfylder gamle patroner fornyer også chippen.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 08-07-08 00:02

Det er lidt forvirrende.....der er en verden til forskel, når man taler printerpatroner med og uden chip...med chip, koster dem jeg skal bruge 79 kr pr stk......uden chip, kan jeg købe dem til 15-25 kr pr stk. Det er en besparelse, jeg gerne vil have.....er derfor interesseret i at vide forskellen.
Man skal jo ikke forny chippen, det er vist det der er pointen.....??
Har læst dette i en artikel fra en forhandler :

Forskellen på type 1 og type 2
Type 1: Chip monteres på en special holder (kun første gang). Derefter klikkes på plads en ny "ink-tank". Man behøver ikke pille af og flytte chip hver gang når man skal installere en ny patron.
Et sæt indeholder special chip holder, værktøj, brugsanvisning samt "ink-tank"
Når du har købt et sæt, kan du fremover nøjes med at købe løs "ink-tank" og spare endnu mere!
Type 2: Chip skal flyttes/ limes fra en tom patron til en fyld patron.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-08 04:12

Hvis Du ikke vil nørde selv med at flytte chippen fås der genopfyldte for det halve.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-07-08 06:08

Chippen til din printer er der for at fortælle om blæk niveauet i beholderen. Hvis du køber en patron uden chip skal du blot nulstille din printer ved at klikke på symbolet med den røde cirkel med en rød trekant i. Når printeren kommer med at patronen er tom holder du blot tasten nede i så lang tid indtil at advarslen går væk og du kan igen printe. Den eneste ulempe der er tilbage er at du fra nu at ikke får en niveau status på blæk.
Men hvem vil ikke gerne spare penge

Du kan fopøvrigt nu købe uorginale patroner med chip til din printer hvis du smutter forbi

www.printerpatroner.dk

Kommentar
Fra : Fijala