/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Autoradio lyser rød (protect)
Fra : Spotbot
Vist : 1029 gange
100 point
Dato : 07-07-08 20:33

hej, ja den lyser rød efter ca. 2 sekunder hver gang jeg prøver at tænde den.. selvom jeg kun slår strøm til den, så vil den bare ikke..

Har tjekket kabler efter med stel og + osv..

Hvad kan være årsagen ??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-08 20:48

Du har forbundet forkert, eller også mangler du at indtaste sikkerhedskoden.

Læs installationsanvisningen og lær at skelne mellem pluspol med konstant spænding, og den der kun har spænding med drejet nøgle.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-08 20:49

Hvis du ikke har brugsanvisning eller sikkerhedskode , skulle du hellere levere den tilbage til ejermanden.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 20:51

Citat
levere den tilbage til ejermanden.

"Lånt" gods ?

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 110 point
Dato : 07-07-08 21:12

Hvad er det lige du prøver, at tænde ? En brugt radio / en ny ?
Er du hundrede procent sikker på, at den har begge + spændinger og stel ?
Den skal have en vedvarende + og så en via tændingen. Er begge dele korrekt monteret, er der enten en fejl på radioen, eller der skal et eller andet "kode" værk til.
Læs evt. instruktionsbogen.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 07-07-08 21:54

Det er en xsound forstærker fra thansen, og ja kan godt skelne mellem remote 12v ledningen der skal gå fra radioen og den der skal gå fra batteriet..

Der er intet tastatur på denne forstærker, så kan ikke instaste nogen kode...
I manualen står der bare at den røde lampe betyder at sikkerhedstilstand er aktiveret..

begge dele er korrekt monteret, og der er lys i displayet der viser temperaturen og den actuelle spændingen som ligger på 13,7 V

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 07-07-08 21:57

transor du skal nødig snakke om at aflevere tilbage til ejermanden, hvis jeg ikke har manual :
http://kandu.dk/Spg114729.aspx

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-08 22:23

Jeg ville gerne levere den radio tilbage til den oprindelige ejermand, hvis jeg kendte ham . Den var købt på politiets auktion over koster.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-08 22:37

Når det ikke er en radio men en forstærker er det jo en anden sag.

Sikkerhedstilstand kan vel skyldes at der ikke er det rigtige input til forstærkeren, men at den overstyres. Så kan tilstanden aktiveres for ikke at ødelægge udgang og/eller højtalere.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 08-07-08 14:10

ja det er selvfølgelig rigtig :)

Men jeg har også prøvet, hvor jeg kun har tilsluttet strøm og intet andet og der giver den samme melding efter et sekund

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 08-07-08 16:26

Nå, jeg tog ud til thansen og byttede den, denne her virker fint

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 08-07-08 16:26

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 08-07-08 18:30

Selv tak da.