/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
glucosamin mod hypermobil led?
Fra : snaken
Vist : 3686 gange
100 point
Dato : 07-07-08 17:36

Hvad er jeres erfaring med hestepiller? Min bedre halvdel kæmper med store smerter hver dag især i fodknogle og benene generelt. Overvejer derfor dette produkt uden at forvente noget som helst. Benytter ikke anden medicin men snart skal hun indlægges på Gråsten gigthospital i 3 uger. Så må vi se om de kan hjælpe hende på vej til et bedre liv, men indtil da kunne hestepillerne måske være med til at lindre smerterne i stedet for pinex pillerne.

Kommentar
Fra : fkj64

Dato : 07-07-08 17:44

Jeg har prøvet glucosamin og det har ikke nogen virkning på mig. Og ifølge mange læger er det ikke bevist at det har nogen virkning.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-07-08 17:51

Narh, hestepiller behøver det vel ikke at være...

Men glucosaminsulfat, som jeg lige har købt i pulverform til min hund... For at modvirke alderens eventuelle gigtproblemer... Hun er 6 år... Og da JEG er 60, så er jeg selv begyndt at tage en teskefuld daglig sammen med hende.
Pulveret er let opløseligt og kan blandes i næsten hvadsomhelst.
Det koster 460 kr for 500g. Og da den anbefalede dagsdosis er 1½ gram, så er der pulver nok til næsten et år... -Eller et halvt år, når nu min hund og jeg deler... -Ikke så dyrt..
Jeg har købt det i Maxsø Dyreforretning i Rødovre.

Så du kan da lade det komme an på en prøve..

Kik på siden her om hypermobilitet og glucosamin:
http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/hypermob.asp

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-07-08 18:30

Jeg har slidgigt (min kone undrer sig hvoraf) og fik anbefalet Glucosamin Sulfat af min kiropraktiker.

Det har hjulpet mig, gendanner slidflader i led/brusk og jeg kan igen spille golf, Svend

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-07-08 18:34

Glucosamin har bevisligt en gavnlig effekt på slidgigt, og ikke andet....

Og m.h.t. stoffet, skal man undgå det hvis man lider af skaldyrsallergi (rejer, krebs o.s.v.), da glucosamin indeholder et meget koncentreret udtræk af krabbeskaller.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-07-08 18:35

Forresten kan det altså også fås til mennesker.....købes på apoteket

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-08 19:05

Hun kan også bruge fiskeolie, det smører leddene efter nogen tids forbrug. Hvidløg hjælper også og det gør ingefærpiller også. Jeg har venner der bruger det. Det virker forskelligt på dem og de tager selvfølgeligt det der virker bedst for dem.
Glucosaminsulfat har jeg selv brugt, uden resultat. Og hvis du køber det så køb det på apoteket. Det de sælger hos dyrehandlen er ikke renset.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 07-07-08 20:48

Jeg vil anbefalle din kone til at prøve de piller Jeg vil kalde Glocosamin for mirakkel plller .så godt har de hjulpet to av mine bekendte som døjer med slidgigt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-08 07:51

Citat
Foruden at bruge leddene rigtigt og lade være med at fejlbelaste og overbelaste, er det en god idé at tahe tilskud af de tre svovlholdige, naturlige og helt uskadelige stoffer glukosamin og chondroitinsulfat og MSM (methylsulfonylmethane). Man skal tage et halvt gram glukosamin 3-4 gange dagligt, og 2-(5) gram MSM to gange dagligt. MSM kan fås som kapsler fra Golden Health, tlf. 4052 4015, eller fra Panacea Helse på tlf. 4827 7110. Glukosamin er i håndkøb. Det skal være glukosamin-sulfat, ikke -klorid.

sakset herfra: http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/hypermob.asp

Jeg bruger ovenstående sådan on og off i perioder - har stor hjælp af det i ca 3 mdr og derpå skal jeg have en pæn stor pause hvorpå jeg kan fortsætte med god virkning igen

så prøv !!! skade kan de ikke

ps glucosaminen kan fås med tilskud hos lægen hvis man er berettiget til det - MSN får jeg af andre veje og ved ikke om det KUN er at købe som kosttilskud for eks på tlf numrene i mit citat

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-07-08 08:55

Jeg købte først Glucosamin Sulfat hos min kiropraktiker,
da han stoppede med at forhandle, på apoteket...

Her får jeg nu tilskud via recept fra min læge. MSM kender jeg ikke, men Glucosamin Sulfat er tilstrækkeligt til min slitage, mest lår og skulder led...

Jeg skal tage tre piller om dagen, men nøjes normalt med to, Svend