/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Mp3 til wma
Fra : Ana17
Vist : 461 gange
200 point
Dato : 07-07-08 11:00

Jeg har en masse mp3 musikfiler som jeg gerne vil have lavet om til wma filer, for at kunne lægge dem over på en cd og afspille dem på en afspiller der ikke kan tage mp3.

Hvordan gør jeg det?

Alle numrene ligger på computeren...

(Da jeg er ret håbløs til computere osv. har jeg nok brug for en temmelig udførlig vejledning

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 11:02

Det sker helt af sig selv

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 07-07-08 11:04

Hvornår?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-08 11:06

Kom med lidt mere forklaring, er det en lyd cd du vil brænde ? Så er det rigtig som achton skriver, det sker af sig selv når du brænder, du skal bare indstille brænderen til at brænde en lyd cd

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 07-07-08 11:07

hvis du bruger nero burning eller windows media player konventeres mp3 automatisk til wma filer når du brænder cd'en

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 11:08

o.v.n. kom med en fyldestgørende forklaring.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-07-08 11:08

Du kan "rippe" nummeret i windows media player 11.

Og så vælger du under "kopiere fra CD" hvilket format du vil "rippe" til.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-08 11:13

Der kan komme en meget fyldest gørende forklaring, vi skal bare vide hvad vi skal forklare, vil du brænde en cd til at afspille på stereo anlægget ? Eller hvad er det for en afspiller som ikke kan afspille mp3 ?

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 07-07-08 11:23

Det er en lyd cd til et gammelt sterioanlæg som ikke kan afspille mp3. Derfor skal jeg have filerne lavet om til noget den kan afspille. Jeg har kun numrene på computeren. Har ikke de originale cd'er længere...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-08 11:26

Ok så kan du få en trin for trin vejledning, fortæl om du vil bruge Windows MediaPlayer eller Nero eller et andet brænder program til projektet

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 07-07-08 11:27

windows media player

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-08 12:01

Du har alle dine mp3 filer i en eller flere mapper på computeren, og du kan selv vælge hvilke numre som skal med på hver cd, der kan være mellem 15 og 20 numre på hver cd, åben en af disse mapper og marker den første mp3 ved at klikke en gang på den, tryk Crtl tasten ned og hold den nede mens du klikker en gang på hver af de næste mp3er som skal med på den første cd, når du har 17-18 slipper du tasten og højre klikker på en af de markerede (blå) filer og klikker på Afspil, så åbner Windows MediaPlayer og viser fanen Aktuel afspilning, gå til højre på værktøjs linjen og klik på Brænd, ovre i højre side står der så øverst at du skal Indsæt en tom cd, læg en cd i brænderen og gå ned til hvor der står Brænd aktuel afspilning, klik på den og nu står der ovre i højre side Brændingsliste og nedenunder Nuværende disc, du kan lige se listen igennem om de ønskede numre er der, klik så på Start brænding og så brændes din cd, du får måske en advarsel om at der er for mange filer til at de kan være på på cden, så højre klikker du på en eller flere filer og klikker på Fjern fra liste (skriv op hvad for nogle du fjerner fra listen, så den kan komme med næste gang) klik så igen på Start brænding, når cden er færdig, skubber computeren skuffen ud, og du sætter nu den næste tomme cd i og går ind i musik mappen og starter forfra med næste afspilnings/brændingsliste.
Du skal selv skrive op hvilke numre som er på hver cd, MediaPlayer har ikke nogen cover designer, eller du kan oprette en masse nye mapper før du brænder, og flytte 17-18 mp3 numre ind i de nye mapper og brænde mappe indholdet en efter en, så kan du bruge for eksempel JR Directory Printer programmet til at printe navnene i mapper, så du ved hvilke numre der er på hver cd: http://www.snapfiles.com/get/jrdirprinter.html gratis

Kommentar
Fra : klingaa92

Dato : 07-07-08 15:52

brug zamzar.com