/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad blir det næste MareRitt
Fra : Klumme
Vist : 647 gange
50 point
Dato : 07-07-08 10:45

Hold kæft hvor er jeg træt af visse politikere. Mareritt eller Isdronningen som hun uvist af hvilken grund også kaldes, har dog hos mig en særdeles høj stjerne for hendes uduelighed, arrogance og evne til at holde igen med sandheden.

Herunder citeres Pia Kjærsgaards ugebrev. Jeg vil gerne se den som kan være uenig med hende.

Citat
Pia Kjærsgaards ugebrev
- mandag den 7. juli 2008

Jamen, man belønner da ballademagere…
I sidste uge kunne vi, der læser det med småt i aviserne, se notitsen om, at H.C. Andersens gravsten på Assistens Kirkegården på Nørrebro var blevet overmalet. Ja, ikke alene overmalet, men for bestandigt ødelagt af graffiti. Det er jo i sig selv forargeligt, at nogen kan finde på sådan noget, men det var først, da jeg læste om gerningsmændene bag hærværket, at jeg for alvor fik kaffen galt i halsen.

For det var selvfølgelig ingen ringere end de unge ballademagere fra Ungdomshuset, der havde forsynet den historiske gravsten med et ”69 dansk kultur”. Disse unge, som i marts 2007 gjorde det indre København til en krigszone, som har stillet dyre krav til Københavns Kommune, som har fået et nyt Ungdomshus foræret – de kvitterer for gaven ved at overmale vores nationaldigters gravsten.

Javel.

Hændelsen er symptomatisk for hele forløbet med Ungdomshuset og det nye hus. Sjældent er så få unge blevet så berigede og samtidig været så utaknemmelige. En flok unge mennesker med en ”alternativ” samfundsopfattelse rotter sig sammen og kræver særbehandling under trusler om vold og hærværk. Disse autonome, som ellers foregiver at prædike om solidaritet og ligeværd, forlanger at få flere rettigheder end alle andre unge, og de forlanger at få gratis gaver af det samfund, som de ellers modarbejder på alle andre fronter. Selvom de angiveligt afskyr kapitalisme, ser de sig selv som de materialistiske ”ejere” af Jagtvej nr. 69, som ”ejere” af byens frygtsomme gader og som ”ejere” af muren rundt om Assistens Kirkegården. Og skulle man vove at vaske graffitien af muren, så får det prompte konsekvenser for en nationaldigters gravsten…

Der var da heller ikke megen forståelse for disse usolidariske, udemokratiske og voldelige unge, da de valgte at smadre København i frustration over, at byen havde stadfæstet sin ejendomsret over den bygning, som de autonome havde omdannet til en faldefærdig rotterede. Langt de fleste politikere tog kraftigt afstand fra den asociale ungdoms hærgen. Således også overborgmester Ritt Bjerregaard, som den 8. marts 2007 på et møde i Publicistklubben var klar i mælet: ”Forestillingen om, at kommunen kan give en gave, kan godt aflyses” – ” Tanken om, at det skal være kommunen, der finder et sted til de unge, er en misforståelse” – ”Ingen præmiering for vold”. Det er da klar besked, ikke?

Men vi ved i dag, at det kun var tomme ord. Vi ved i dag, at Ritt Bjerregaards mod og mandshjerte kun varede i få uger. Vi ved i dag, at vold og hærværk betaler sig. Efter måneders forhandlinger med forkælede unge uden efternavn fik de autonome – hen over hovedet på protesterende borgere – stillet dele af Kulturhuset Bispebjerg Nordvest til rådighed. Og det endda efter at de autonome havde afvist flere andre lokaliteter i København, som ikke lige levede op til deres egoistiske krav.

Formelt er der indgået en lejekontrakt med Fonden Jagtvej 69, men reelt har aftalen kostet de københavnske skatteydere 65 millioner kroner i en studehandel med Bispebjerg Lokaludvalg, som naturligt nok har taget sig godt betalt for at lægge brosten til de autonomes asociale livsstil. Og oven i det kunne vi i lørdags læse i Berlingske, at aftalen lige bliver 50 millioner kroner dyrere endnu, fordi den venstresnoede Borgerrepræsentation har besluttet sig for at smide anlæggelsen af et nyt bydels-torv oven i studehandlen. Jamen, hvor går grænsen for Ritt Bjerregaards skalten og valten med københavnernes penge? Jeg er rystet.

Men jeg er bange for, at farcen ikke slutter her. For hvis pengene sidder så løst på overborgmesteren, så skal de unge jo bare komme med et pip og en brosten mere – så får de vel proppet endnu flere kvadratmeter i lommen? Måske en skateboardbane? En koncertsal? Ritt Bjerregaard har med sin principløshed sat en præcedens for, at man blot kan hærge og stene sig til gode forhold. Det er svært at forklare de lovlydige unge, som bare drømmer om en fodboldbane eller et øvelokale i deres kvarter. Vi må da ikke håbe, at de har opdaget, at man bare skal overmale et stykke kulturarv for at blive hørt…

Med venlig hilsen
Pia Kjærsgaard

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 10:47

Kællingen er så grim at hun skulle tvinges til at gå med burka.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 10:53

Jaaaaaa LOOL Skide useriøst, men det ville pynte

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 10:53

Ja hvis det er Ritt Bjerregaard du mener

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 10:55

Begge to.
Jeg forstår meningen med burka, uden den sæk over hovedet
ville der ikke fødes børn i den del af verden.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 10:56

De kvinder har jo overskæg, bvadr

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 10:57

Ja det er egentlig rigtigt, men fjæs eller ej, så foretrækker jeg Pia. Hun skal jo ikke overnatte

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 10:58

Læs for helvede ugebrevet i stedet for at bøvse over overskæg mv

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 11:00

Så blir jeg munk og drikker god klostervin, brygger god øl.

Jeg forstår hendes ansigtsudtryk efter al den æblemost.
Hele fjæset snører sig sammen.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 11:01

At læse Pias ugebrev er værre end kvinders overskæg.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 11:12

Klumme
De to kvinder kunne jeg sælge til en kamelejer.
Ingen ville se forskel i flokken.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 07-07-08 12:50

Ja, må tilstå at jeg er mere eller mindre enig med Pia K. Men på den anden side tror jeg ville være enige med alle politikkere bare ikke Ritt Bjerregaard eller hendes magtliderlige røde pamper den cyklende klovn mister immergeil Klaus Bondam.

De to de har absolut ingen rygrad og lader sig åbenbart presse af en flok kriminelle unge til hvad som helst. Mon ikke hun skulle overveje at bruge tiden på sine valgløfter, om end de kunne modificeres så de blev tilnærmelsesvis realistikske. Eksempelvis 50 boliger på 50 år til 50 kr. til hendes 50 bedste med loyale medpampere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 13:10

Jeg forstår simpelthen ikke hvem pokker der stemmer på hende, for det må der jo være nogen der gør.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 13:11

Og den der svansedreng til Bondam... fy for én i helvede sir jeg bare.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 07-07-08 13:13

Bondam siger og gør ALT for lidt indflydelse

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 13:17

Jeg har normalt ikke noget imod bøsser, men lige netop ham og så denne "jeg elsker at høre mig selv tale" Simon Emil Amnitzbøl fra de radikale, kan få mig helt op på dupperne. Hold da kæft hvor er de lede og ækle at høre på

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-07-08 15:37

Ja de får ikke min røv at trutte i.
Havde jeg været soldat,sammen med dem,ville jeg ha`2 stykker sæbe med under bruseren.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 15:44

LOOL

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-07-08 16:18

Undskyld! Glemte helt at de selvfølgelig har været (Radikale) militærnægtere.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-08 17:18

Jeg synes at hvis det er de unge fra ungdsomshuset som har ødelagt H.C.Andersens gravsten, så skal de miste deres ungdomshus. At de kan få et efter al den vold i gaderne er for mig dybt forargeligt. Og jeg stemmer bestemt ikke på Pia.

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-08 19:06

Citat
For det var selvfølgelig ingen ringere end de unge ballademagere fra Ungdomshuset, der havde forsynet den historiske gravsten med et ”69 dansk kultur”.

Var Pia Kjærsgård til stede, da gravstenen blev skændet?!

Ikke fordi jeg ikke er enig i, at ballademegere ikke skal belønnes for deres ballade - for selvfølgelig skal de ikke det. Men Sjovt nok kan jeg slet ikke forestille mig nogen fra det autonome miljø bruge ordet "dansk" i et slagord - for ordet har stort set ingen mening for dem, hverken positivt eller negativt.

Derudover kan jeg ikke forestille mig nogen som helst grund til, at de autonome skulle angribe HC Andersens gravsten, idet den selvtægt de normalt roder med, somregel har en eller anden selvretfærdig politisk grund. Så uanset hvordan jeg vender den, så kan jeg simpelthen ikke se HC Andersen som et "fjendtligt mål" for de autonome.

Jeg tror desværre vi er ude i en gang Schallburgtage, hvor nogle (heriblandt Pia. K) som er meget optaget af "danskhed" og "dansk kultur" ønsker sig en lidt bredere folkelig opbakning til deres afsky for projekt 69.

Og psssst. Både i Holstebro og Mejrup kirkeby ses der grafitti med "69" - og jeg kan garantere, at ihvertfald Mejrup ALDRIG har haft besøg af rødderne fra det hedengangne ungdomshus...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 19:18

Nu skal du bare ødelægge det hele. Det gik lige så godt med at piske en god stemning op

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 19:19

Når Pia siger at det er Ungerens rotteyngel der er de skyldige, så passer det. BASTA

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-07-08 19:39

Nu tror jeg dog,din fantasi spiller dig et puds:
Citat
Jeg tror desværre vi er ude i en gang Schallburgtage, hvor nogle (heriblandt Pia. K) som er meget optaget af "danskhed" og "dansk kultur" ønsker sig en lidt bredere folkelig opbakning til deres afsky for projekt 69.

Jeg har aldrig hverken stemt på Pia,eller Dansk Folkeparti,for den sags skyld.
Men at insinuere,hun sku`være chef for en slags undergrundshær,der løber rundt og skænder danske kulturværdier,er sku godtnok langt ude.Hvis det er rigtigt,bukker jeg for dig i dyb ærbødighed.
Så ved du mere end de fleste.Måske hun også står bag tidens "skændinger",af den lille havfrue.
Hva`med Gorm på Kronborg.

Om igen creamygirl.Det var forhåbentlig en finke........

Mosebaek.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-08 19:46

Citat
er sku godtnok langt ude.

Det er sq ikke længere ude, end det er at tro, at bare der står 69 - så er det en lømmel fra ungdomshuset som er skurken. Så nej, det var ikke en finke.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 19:48

Jo det var en finke. det du mente var, at hun benytter sig af at nogle lømler har skændet H.C.Andersens gravsten.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-08 19:52

Iøvrigt har jeg jo ikke skrevet, at det ER Pia.K som har icenesat hærværket af HC Andersens gravsted. Men den der har gjort det, har gjort det således, at Pia. K hoppede på det skulle være én eller flere fra ungeren.

Jeg er ikke fan af de autonome, hvis du skulle tro det. Men jeg føler ligeså stor afsky for, at Pia. K i sit ugebrev skråsikkert udtaler sig om, hvem der er gerningsmændene. Det er for latterligt!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-07-08 20:05

Citat
Men jeg føler ligeså stor afsky for, at Pia. K i sit ugebrev skråsikkert udtaler sig om, hvem der er gerningsmændene. Det er for latterligt!

Det har du fuldstændig ret i.Det er for dumt af hende.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 20:09
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-08 20:24

Kære Klumme.

Vil du medgive mig, at der er forskel på at skrive:

Citat
Gravstenene er blevet malet med slagord, der knytter sig til det nu nedlagte ungdomshus på Jagtvej 69 lige ved siden af kirkegården.

Citat
For det var selvfølgelig ingen ringere end de unge ballademagere fra Ungdomshuset, der havde forsynet den historiske gravsten med et ”69 dansk kultur”.

Det magiske "69" har Pia.K uden overhovedet at bruge indersiden af knolden fået til, at det er 210% sikkert, at vedkommende der har været på spil, kommer fra ungeren. Måske hun skulle søge ind til politiet - for hun er da virkelig ferm til at opklare hændelser, hvor der ingen vidner har været.

Sorry, men hun er ederperkme dum i låget...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 20:42

Citat
Vil du medgive mig, at der er forskel på at skrive:

Ja, men så synes jeg hellr ikke fadæsen er større og kan bære mere. At hun denne gang er gået for langt i sin fordrejning af kendte facts er tydeligt, men det opvejes så rigeligt af det værn mod de fremmede som ødelægger vores land, hun har været med til at opbygge. Muligheden foreligger jo også at det faktisk viser sig at være rotteynglet fra Jagtvej 69 som er de skyldige. Men det vil tiden vise, hvis de bliver fundet

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-08 20:51

Selvfølgelig kan det vise sig, at det virkelig ER ballademagere fra det nedlagte ungdomshus, som er gerningsmændene. Men heldigvis har vi den regel her i landet, at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist. Den glemte Pia bare lige i farten.

Og for lige at pointere hvad jeg mener. Så vinder Pia.K INGENTING ved at plapre ud HVEM der begået hærværk, uden at have andet end tallet 69 som bevis. Hun taber tværtimod på troværdigheden i mine øjne - og de som allerede mener hun fører skræmmekampagne mod alt det hun ikke kan lide - de blev da lige bekræftet i deres antagelse ved at læse hendes ugebrev.

Med andre ord: "hun dummede sig"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 20:52

Og når det så viser sig, at det var dem fra Ungeren, så sir hun..."Hvad sagde jeg" LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 20:54

Jeg læste lige brevet en gang till og så dette:
Citat
men det var først, da jeg læste om gerningsmændene bag hærværket, at jeg for alvor fik kaffen galt i halsen.

Det er altså åbenbart ikke noget hun har opfundet. Men derfor behøvede hun selvfølgelig ikke bære den til torvs...mere end den var i forvejen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-08 21:01

Jamen Klumme - hvis hun har læst det samme som vi kan læse i diverse medier, så er fakta, at ingen har udpeget gerningsmændene. Man har kunnet konstatere at tallet 69 har tilknytning til ungdomshuset, og ikke en skid andet.

I Pias ugebrev blev det til:

Citat
For det var selvfølgelig ingen ringere end de unge ballademagere fra Ungdomshuset, der havde forsynet den historiske gravsten med et ”69 dansk kultur”.

Skøre kælling

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-08 21:07

Citat
Og når det så viser sig, at det var dem fra Ungeren, så sir hun..."Hvad sagde jeg" LOOOL

Skulle det vise sig at være dem fra ungeren, så foreslår jeg at man trækker de 150.000 til en ny sten fra budgettet til det nye ungdomshus.

Alternativt kunne man tvinge den kulturelle højborg på Jagtvejen til at opføre samtlige eventyr af HC Andersen som gadeteater. 69 dage i træk.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-08 21:12

Gu ved hvordan ugebrevet havde set ud, hvis vandalerne havde været så snedige, at de i stedet for at tegne tallet 69 havde malet et hagekors. Bare en tanke...hehe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-08 21:57

Det kan du da foreslå at de gør næste gang LOOL

At hun lige twister den, så det er Ungeren der hænger på den, er nok en reminicens fra tiden med Fremskridtspartiet...det såkaldte Glistrup syndrom.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-07-08 13:46

Jeg tror ikke det er de unge, men nogle andre der vil have dem i fedtefadet.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 08-07-08 14:25

Citat
Jeg tror ikke det er de unge, men nogle andre der vil have dem i fedtefadet
- ja de er jo normalt nogle små uskyldige børn som alle misforstår

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-08 14:27

ja det er de....det ved alle og enhver

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 20-07-08 05:58

Tak for svaret creamygirl.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-09-08 13:17

Altså Creamygirl Når jeg siger, at noget er som det er, så er det fordi, at det er som det er, og så skal du aldeles ikke drage dette indiskutable faktum i tvivl. Hmmm Din hattenål