/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
203 advarsler Virus Vault!?
Fra : Poul78
Vist : 852 gange
25 point
Dato : 07-07-08 08:59

Kære Kandu.dk - Min virus skanner AVG8 Internet Security viser mig 203 advarsler (hovedsageligt på ActiveXObjekt) og selvom jeg har tømt virus vault vender de samme tilbage ved skanning.Advarslerne har følgende viruskategorier - Adware, Downloader, Logger og Trojaner og nogle enkelte tracking cookies. (af andre skannere har jeg Superantispyware, Counterspy og TrojanHunter - redskaber foruden Spywareblaster, Superadblocker, EmptyTemp og Comodo BOClean og jeg bruger også Norman Malware Cleaner. - Adware som der er flest af har jeg sat ind i usikre websteder, der kan skade computeren. Men ved gentagne skanninger dukker de op igen på AVG8. Har I i Kandu.dk et godt foreslag til hvordan jeg får disse advarsler fjernet, skannet væk og/eller arresteret. kærlig hilsen Poul78

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-08 09:03
Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 35 point
Dato : 07-07-08 09:09

Læs her hvad spywarefri skriver om de to programmer.

Citat
Avast 4 Home Edition *** Gratis

Kort om Avast: Virusscanner fra Tjekkiet. Producenten har været i branchen i 10 år. Mod at registrere sig kan man benytte deres virusscanner gratis til hjemmebrug.

Det positive: Fås på dansk. Pænt design og et brugervenligt program. Virker stabilt. Automatisk opdatering af definitionsfiler. Programmet indeholder også spywarebeskyttelse. Flere andre gode features. Hurtig support fra deres forum.

Det negative: Antispywaredelen er ikke særlig effektiv. Konflikter med en del andet sikkerhedssoftware hvilket kan give problemer med ekstra antispyware. Detekterer først ved åbning af zip-fil og ikke straks ved start af download. Falske positiver på grænsen af det tilladelige.

Konklussion: Det bedste gratis antivirus på markedet. Bevæger du dig ikke ud på nettets grå sider, vil du kunne klare dig med Avast som virusscanner. Du skal selvfølgelig stadig have en ordentlig spywarescanner samt firewall.

Platform: W98/ME/W2000/XP/Vista32 og 64-bit

Download

--------------------------------------------------------------------------------

AVG Antivirus 8.0 ** Gratis

Kort om AVG: Virusscanner fra Tjekkiet. Producenten, som tidligere hed Grisoft, laver en basis-virusscanner, til de der ikke mener, de har råd til at købe noget, der er bedre.

Det positive: Et rigtig flot design og et særdeles brugervenligt stykke software, også selv om sproget er engelsk. Indeholder også et antispyware og en light-version af firmaets sikkerhedsskjold mod dårlige websider.

Det negative: Dette er en basisversion af en virusscanner. Den indeholder det mest nødvendige, men intet andet. Vi mener, at du kan bruge scanneren i en nødsituation. Hvis du absolut satser på freeware, så er Avast et bedre valg.

Konklussion: Dette er virkelig en light-version af en virusscanner. Den kan dårligt anbefales. Selv firmaets egen direktør siger: "Bruger du længere tid på nettet, er risikoen for snavs større, og derfor kræver det bedre beskyttelse."

Platform: W2000/XP/Vista32 og 64 bit

Download

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-08 09:19

Download dette og kør.

http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-08 09:21

http://www.spywarefri.dk/
Et stykke ned på siden. - Ny onlinescanner. Kør den.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-08 09:22

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=123605

Citat
Ad-aware 2008 frigivet

af Per Holst-Albrechtsen

Ad-aware 2008 har nu afløst Ad-aware 2007. Værktøjet indeholder forbedret muligheder for at fange adware og spyware samt fjerne rootkit.

Den nye version har væsentlig forbedret resurse-forbrug end tidligere versioner. Den supporterer selvfølgelig Vista, og ikke blot 32-bit, men også 64-bit, så er det Vista 64-bit du benytter, så er her et tilbud til det ellers smalle udbud af den type programmer.

Problemet ved de fleste gratis antispywareprodukter er, at de ikke indeholder den vigtige real-time-beskyttelse. Her er Ad-aware 2008 som freeware ingen undtagelse. Spywaren suser ind i computeren, og først derefter kan den fjernes med Ad-aware.

Vi har pt. ikke testet programmet.

Download

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-08 09:23

Ups det link er forkert.

http://www.spywarefri.dk/artikler.htm#2008

Sådan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-08 09:26

Citat
- Ubesvarede 5
- Besvarede 4
- Annullerede 6
- Slettede 0
Ialt 15

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-08 09:30

http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

Man kan også bruge windows live OnCare, værdien af
dette tør jeg ikke udtale mig om.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-08 09:39
Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 07-07-08 09:47

Kære Kandu.dk - Tusind tak til Teil - Jeg arbejder mig igennem dine forslag. Jeg har også en Avast professionel på min e-mail-konto, som desværre er lukket lige iøjeblikket så jeg afventer en kodeåbning fra imorgen, men det øvrige vil jeg prøve. Tak. Poul78

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-08 10:12

Velbekomme.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-07-08 10:14

gør dig selv en tjeneste og få hjælp til at løse dine problemer

du kan oprette dig gratis og bruge forum gratis her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

gå derpå i dette forum og forklar kort om dit problem, så vil du modtage hjælp og vejledning gennem forløbet - læs vejledningen øverst i kategorien først

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=31&sid=ea8592a6bce37cea47df28f34866c9ee

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 09-07-08 17:57

Kære kandu.dk - Til Teil - Malwarebytes antimalware fangede en trojan agent ved første skanning. Endvidere har jeg genindstalleret Avast prof. og selvfølgelig afinstalleret AVG8 Internet security inden jeg begyndte på noget som helst. Jeg har fået åbnet min tdc mailkonto og procedurerne "gennem" den går langt mere stabilt end tidligere efter at have skiftet password. Der er dog af til nogen tøven ved søgning på mine øvrige hjemmesider og søgesider, men de går gennemgående fint igennem. Ad-aware 2008 var noget skidt. Men jeg har geninstalleret CCleaner men kunne ikke finde min indstallereingsmanuel (spywarefri?), men jeg kørte den alligevel med nogle enkle hukommelsesændringer. med venlig hilsen Poul78

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-07-08 00:16

Alt det AVG fandt er beskyttelse fra Spywareblaster. En fejl som AVH nægter at rette. Du skal nok lige tjekke i Spywareblaster, om al beskyttelsen er aktiv

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 10-07-08 06:18

Kære stl_s - Tak for den oplysning. Jeg har så tidt tænkt på at disse liste - scannere - norman malware cleaner har f.eks en virusliste på 1.400.000 virus infektioner. Vi lever dog i fredelige områder i Norden, hvor hjemmesiderne ikke er fuld af røvere og banditter, der har den ene lyst at ødelæggwe "tingene". - Men det er dejligt at du har opdaget det med spywareblaster. - til Teil igen jeg har også installeret den lille ewido-scanner, - den er vist stabil nok. Endnu engang tak til jer i kandu.dk. Poul78

Godkendelse af svar
Fra : Poul78

Dato : 15-07-08 13:45

Tak for svaret Teil.