/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kapaciteten i windows-mapper?
Fra : Oldboston
Vist : 716 gange
50 point
Dato : 07-07-08 06:33

Jeg vil gerne oprette sikkerhedskopier på ekstern harddisk af et større antal wordfiler. Det drejer sig nok om nogle hundrede word-dokumenter, der spænder fra nogle få kilobytes og opefter. For at kunne finde dem frem på en nem måde, ville jeg gerne anbringe dokumenterne i en eller flere mapper. Men så slår det mig, om der er en øvre grænser for, hvor mange mapper eller hvor mange bytes, der kan være i en mappe? Kan man f. eks. uden videre placere 500 dokumenter i en mappe, eller risikerer man, at de "forvinder" eller bliver beskadiget? Det er Word Office-program jeg bruger. XP.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 07-07-08 07:06

Jeg har mapper liggende på min harddisk med meget mere end 500 dokumenter og andre med mere end 1000 fotos.

Ingen af hverken billeder eller dokumenter er forsvundet eller ændret.

Du kan jo også lægge mange filer på en "memory stick".

Mvh
joan

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 07-07-08 08:15

Hej

Hmm jeg kender heller ikke lige den øvre grænse ....

men kan da sige at jeg f.eks har lidt over 10000 billeder liggende (15,9 gb) i en grundmappe som der tit bliver taget backup af (dog kun ændret filer) og har aldrig opdaget "fejl"

Og har tillige word hoved mappe med undemapper med 1963 word filer liggende (1,08 GB)og samme backup ofte,,,,,

Håber det er svar nok

Fusses

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-07-08 08:16

Men der kan ikke være mere end 255 mapper i roden (grundmapper).

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 07-07-08 08:19

Hej

Hmm myg.. det kan jeg ikke helt forstå... kører xp pro og har 590 mapper i rodmappen med billeder..... kunne du uddybe lidt??

Fusses

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 07-07-08 09:19

der kan max være 255 undermapper, har ikke hørt noget om en øvre grænser på roden

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-08 09:25

Ingen begrænsning(NTFS),du kan lave en mappe på en HDD og fylde den mappe op så alt disk plads er opbrugt.

NTFS
Max Volume Size=2TB

Max Files on Volume=Nearly Unlimited

Max File Size=Limit Only by Volume Size

Max Clusters Number=Nearly Unlimited

Max File Name Length=Up to 255

En masse om filsystemer:
http://technet.microsoft.com/en-au/library/bb457112.aspx

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-07-08 09:26
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-07-08 09:31

f.eks.
C:\WINDOWS=er en mappe med en masse undermapper med
fil indhold,min er f.eks. 3.17 GB

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-07-08 09:48

OK - begrænsningen gælder åbenbart ikke for de nyere filsystemer (jeg havde det fra tidligere systemer). Beklager!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-07-08 09:53

Citat
Men der kan ikke være mere end 255 mapper i roden

Max File Name Length=Up to 255
Er maximal længde på filnavne

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-08 12:18

Med NTFS formattering er der i praksis ingen grænser. Men søgningen bliver langsommere jo flere filer du har i en mappe.

Husk at gemmer dine dokumenter på mindst to forskellige dske.

enhver disk , og ethvert andet medie, kan gå i stykker. Også et helt nyt.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 11-07-08 18:46

Tak for svaret Manse9933. Også tak til jer andre for gode svar.