/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
De fanatiske ikke rygere.
Fra : creamygirl
Vist : 872 gange
100 point
Dato : 07-07-08 02:47

Èn ting er fornuft - men dette her tangerer godt nok massehysteri af dimensioner.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1029901.ece

Jeg donerer hermed 500 points til den der kan dokumentere at det er blevet påvist, at det er skadeligt og kraftfremkaldende at være udenfor i selskab med rygere. Ja for jeg går da ud fra at det er den passive rygning der bekymrer, og ikke udsigten til, at man som fanatisk ikke ryger, kan risikere at udendørs bordene på ens yndlingsrestaurant er optaget af rygere?!

Og så foreslår jeg, at alt andet end salatbarer og råkostboder skal forbydes i restaurationsbranchen, for jeg gider ederperkme ikke se på de fedladne, selvtilfredse madmisbrugere, som sidder og mæsker sig i dyrelig. De ikke bare foruerener min udsigt - deres kød-fiser sætter sig i mit fine tøj. Føj!!

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 07-07-08 03:11

Tjaaa jeg har lige været til en grill fest, hvor der var folk der røg, og jeg kunne sværge at jeg kunne lugte røgen, så jeg går udfra at jeg har inhaleret noget af den. Så jeg går ud fra at cigarret røg er lige så farligt udendørs som indendørs, om end det måske foreekommer i mindre mængder.

mmmmmmm dyrelig

Jeg ved forresten ikke hvad der er værst, kød-fiser eller vegetar-fiser!?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-08 03:11

Jeg vil ikke have dine point Creamygirl, men jeg er enig i at hysteriet ingen ende har, og ikke mindst så har mit sikkerheds program stoppet en virus fra Ekstra Bladet, SÅ PAS PÅ IKKE KLIKKE PÅ LINKET

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-08 05:57

Antifanatikerne sidder også og småfiser på udendørs barer.

Jeg vil sgu ikke indånde metangas mens jeg får min smøg.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-08 07:04

Hurra, Københavns Radio P4 har lavet en afstemning her til morgen, 76 % for at der må ryges udendørs.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-07-08 07:34

Citat
Tjaaa jeg har lige været til en grill fest, hvor der var folk der røg, og jeg kunne sværge at jeg kunne lugte røgen, så jeg går udfra at jeg har inhaleret noget af den.

Helt ærlig:Mon ikke du skulle afholde dig fra at gå til grill fester for eftertiden.Har du tænkt på kulstøv og stegeolie fra grillen,kan være meget skadeligt.Og det skulle ikke undre mig om du også har nydt et par bajere til samme fest.Tænk lige på deres bestanddele:Bl.a.Byg og Majs.Og hvor kommer det så fra.Rigtig gættet,marken.Og,uha uha,nu bliver det farligt:Der har kørt traktorer,mejetærskere rundt,med store diesel-dunkende motorer.Hvor sort røg vælter ud.Hvor rent tror du deres udslip er.Og nu cirkulerer det videre rundt i øllene.

Næh,tænk dig nu grundig om,inden du fester næste gang.Bøvs!!!

Mosebaek.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 08:35

Man skulle tvinge ryger til at æde det sidste skod,
så sviner de mindre,

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 08:36

PS.
EB læser jeg ikke, så det link åbnes ikke.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 07-07-08 09:24

Jagten på udendørs rygere er sat igang. Det må da for f***** være op til en selv om man vil ryge utendørs. De der ikke kan godtage det, kan jo flytte sig lidt. Tænk dog også på hvilke andre stoffer der er i luften..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-07-08 09:35

Der er da ikke noget i vejen med det link Men det er vel den der fantastiske Avast der ser syner 0.v.n. Jeg syntes det er ok at rygere ryger udendørs blot de ikke puster røgen i hovedet på mig ,men de lugter nu fælt,af gammelt askebæger ,men det er jo deres problem At man kan finde mange andre ting at krydre ens egen dårlige samvittighed med som f.eks. fedme/ bilos osv.osv. er en anden snak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-08 09:37

Meget fornuftigt program, AVAST - som blacker EB.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-07-08 10:14

Du er nok enig hva Teil/achton

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-08 12:02

Jeg synes det forurener meget mere fra bilerne, kan vi ikke beslutte at bilerne skal blive stående/afskaffes?

Mange dage er det ikke til at gå rundt i København for bilos. OG CYKLERNE ER OPFUNDET

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-08 12:03

UPS glemte at sige at jeg er ryger og hvis vi ryger med omtanke, så skader vi kun os selv.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 07-07-08 12:11

Stop nu den hetz mod andre, hvis vi går i bund med alt - ja - så skal alt jo forbydes - alt er jo farligt.

Nogen ryger - nogen kører bil - nogen bruger brændeovn - nogen bruger noget helt andet der forurener, uanset hvordan man end vender og drejer det så er vi altså ALLE med til at forurene

Hvad med om vi alle bare stoppede med at leve Vi kan jo heller ikke engang overlave verden til dyrene for de prutter

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-08 12:30

Så skal det også forbydes at mødre/fædre med deres lille guldklump i barnevogn på en Cafe pludselig skal skifte lortebleen. Ja de går ikke et afsides sted hen, nej lortebleen bliver skiftet ved bordet.
Det kan gøre mig syg.

Stanken af lort, mens jeg sidder og spiser

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 12:36

ans, du besøger lortesteder ser det ud til.
vi andre vælger de pæne spisesteder.

Uden røg

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 07-07-08 14:23

hvis man ikke må ryge udenfor, så må de fede heller ikke spise fedende mad på gaden og bilejerne må ikke køre bil. De rige må ikke bruge penge i udendørs boder.

Hvad fanden i helvede er det for et land vi lever i efterhånden

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-08 15:52

Tilde38
Vi er enige.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-07-08 15:54

Citat
Hvad fanden i helvede er det for et land vi lever i efterhånden

HØRT.... Men hvordan får vi det ændret?????????????????????????
Smide al rakket ud af Christiansborg???????????????????????????
Lave en revolution??????????????? Det kan vi heller ikke.For tit regnvejr.
Næh,vi kan kun håbe på Gorm Den Gamle og Niels Ebbesen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-08 17:13

Hvis vi alle råber på samme tid, er der så håb om at vi vækker Gorm den gamle, så han vågner?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-07-08 17:37

som sagt ryg til i segner.... udenfor....... men lad venligst være med at smide skodderne på gader og stræder. Det er noget svineri. Se blot udenfor alle restauranter cafeer og andre steder hvor de røgtrængende mødes ,der flyder det

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 07-07-08 18:27

suno.. du er frelst ryger. de er de værste..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-08 18:36

Det har jeg svært ved at få øje på Tilde. Sunowich skriver, at han intet har imod udendørs rygning, hvis bare I ikke blæser røgen direkte i hans ansigt.

Iøvrigt er jeg selv ikke ryger, og må medgive Sunowich, at I stinker som et gammelt askebæger

Og hvis det er lig med at være frelst, at man mener de mange skodder der ligger og flyder på gaderne er noget svineri, ja så er jeg sq også frelst.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-08 18:43

Citat
Tjaaa jeg har lige været til en grill fest, hvor der var folk der røg, og jeg kunne sværge at jeg kunne lugte røgen, så jeg går udfra at jeg har inhaleret noget af den. Så jeg går ud fra at cigarret røg er lige så farligt udendørs som indendørs, om end det måske foreekommer i mindre mængder.

Du er forhåbentlig ikke seriøs?! .... Der er INGEN undersøgelser, der endnu har påvist, at det er skadeligt at være udenfor i selskab med rygere. Røgen bliver temmelig hurtigt fortyndet til nærmest intet - og hvis det ER lungerne, man er øm over, så tror jeg, de er RET så ligeglade med, om skidtet kommer fra en cigaret eller 100 biler, der gladeligt lukker masser af partikelfyldt udstødning ud, som vi suger til os HVER gang vi bevæger os udenfor i byområder.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-08 18:46

Men altså - jeg vil da se frem til de specielle luftforurenings politimænd som jo vil være en naturlig følge af forbud. Det bliver fandme sjovt når der sliper røg ud gennem vinduerne hos naboen , eller han fiser i haven så kan man tilkalde pruttepolitiet , som så kommer og redder én..

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 07-07-08 19:02

en frelst ryger er en der er Xryger Creamy. og så er det nok lidt svært at ryge udendørs så det passer med at ikkerygerne ikke får røg i hovedet. nu er der lavet rygeforbud inde alle steder, så må ikkerygerne jo blive inde mens rygerne går ud, så sku fanden da stå i at det osse forbydes.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 07-07-08 19:33

Der kunne jo eventuelt opstilles flere udendørs-askebægre, så rygerne hadde et sted og smide skodderne... Ja, eg ryger, men respekterer forbud mod at ikke ryge indendørs, men jeg synes også at hetz'en mod rygere er ved at tage overhånd.

Har nogen forøvrigt tænkt over faldet i statens indtægter dersom alle skoddede smøgen? Kunne Bent B. fortsætte sin private kørsel (som også smudser til) i tjenestebil?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-08 19:41

Citat
en frelst ryger er en der er Xryger Creamy.

Pis med dig Tilde. Jeg er X-ryger - og jeg er bestemt ikke en frelst én af slagsen. Hvis ikke du tror på, at du stinker som et askebæger, så finder du ud af det, den dag du evt. stopper din uvane. Ligesom du finder ud af, at det ikke er alle rygere der er hensynsfulde overfor ikke rygerne.

Når det er sagt, så lad mig forklare dig min holdning, og hvorfor jeg har oprettet tråden.

For mig handler det om at der skal være plads til ALLE - og at dette sagtens kan lade sig gøre, uden at man jagter rygerne. Det hele er begyndt at lugte fælt af en fanatisk og hadefuld hetz, som ikke handler meget andet end at "vinde" over rygerne. Og for mig at se, så er en lovgivning om rygning udendørs helt ude i hampen.

Og jo, jeg indrømmer da, at jeg har kæmpet for at få et indendørs fællesareal gjort røgfrit, og det lykkes. Men samtidig stemte jeg også for, at terrassen blev overdækket med et indbydende arrangement, så rygerne kan sidde/stå tørskoet og ryge ders smøger.

Kan du se forskellen på en fanatisk X-ryger der koste hvad det vil, bare er ude på at gøre livet surt for dig og andre rygere - og en X-ryger der dybest set vil, at der skal være plads til ALLE?! ....Eller er du bare en gnaven ryger, som ikke accepeterer at du ikke længere kan pulse hvorsomhelst det passer dig?!

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 07-07-08 19:49

der tager du helt fejl Creamy. Jeg er bestemt ikke gnaven og og jeg overholder til punkt og prikke de forbud der er. Vi er af samme holdning til rygning udendørs, og selvom du er "frelst" ryger, så er du en af de få der ikke spænder ben for rygerne. Og det kan sgu da godt være jeg stinker, men sådan er jeg nu engang. Jeg vil ikke holde op bare fordi der bliver forbud overalt. En del i min omgangskreds er ikke rygere og dem lader jeg da ikke være med at besøge bare fordi der er rygeforbud. så længe jeg kan ryge udenfor så er det fint med mig

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-08 20:15

Jamen fint, så tog jeg fejl. Og du fandt ud af, at der blandt X-rygerne er delte meninger om, hvor stramt det hele skal være - og at det derfor er uhensigtsmæssigt at kaste sig bag en forsvarsmekanisme, og kalde enhver X ryger for en frelst ikke ryger

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-08 21:08

Kunne være skægt at stå med en hvid kuglepen mellem tænderne på Hovedbanegården og høre en antiryger kæfte op.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-08 21:14

Citat
Kunne være skægt at stå med en hvid kuglepen mellem tænderne på Hovedbanegården og høre en antiryger kæfte op.

De begynder at hoste provokerende.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-08 02:11

Hvem står bag den kæmpe lobbyisme ? Selv tobaksfirmaer tør ikke sige et kvæk nu hvem er blevet spurgt
Citat
Det er ikke i orden, at rygerne snupper byens bedste udendørs borde, mens ikke-rygerne må trække indendørs, hvis de ønsker at undgå røg.

Det mener 46 procent af danskerne, som ifølge en stor spørgeskemaundersøgelse fra Ugebrevet Mandag Morgen
er det en repræsentativ fordeling ? Eller hvem spørges ingen kan overbevise mig om at 46% af Danmarks befolkning støtter et forbud mod at ryge udendørs.
Ingen alarm her i aften fra Ekstra Bladet, det var min Bullguard computer som kom med advarslen, om at Adware Generic.29103 med navnet A0019503.exe var på vej ind i computeren og var blevet sat i karantæne, selvfølgelig får Sunowich og andre AVG brugere ikke en advarsel, AVG opdager jo ingenting

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-07-08 08:57

Ævlebævle Bare for at du får procenter hr reklamemand

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 100 point
Dato : 08-07-08 12:12

*SUK SUK SUK*....

- nogen der vil med i kloster??

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 14-07-08 20:12

Citat
- nogen der vil med i kloster??

Kun hvis der er 100% røgfrit..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-08 20:22

Citat
Kun hvis der er 100% røgfrit.
så skal jeg IKKE i koster

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-08 20:23

Sæt lige den her ind der hvor den mangler: L

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-07-08 11:25

Citat
Kun hvis der er 100% røgfrit..

- jaja og det er der sikkert (i hvert fald i spisesalen? - Det er nok noget andet på toiletterne og 'i gården' ).

Og selv tak Creamy!

Ja, jeg er ryger og før i tiden var jeg en af dem der sagde 'Jeg ryger, jeg elsker det og vil ikke, under nogle omstændigheder, undvære det' og jeg bestemmer SELV! BASTA!'
....sådan siger jeg ikke mere! Jeg ryger men er ked af at jeg begyndte, dengang for så mange år siden. Den gang syntes jeg jo det var 'sejt' når folk havde en cigaret i hånden, i dag synes jeg det er´flovt og rigtig rigtig dumt'!

Jeg har besluttet mig for at stoppe og jeg har meldt ud, til familien at jeg gerne vil og at jeg gør alvor af det. Jeg har aldrig forsøgt et rigtigt og seriøst ment røgstop - jo een gang og det havde varet i ½ år, da jeg kom ud for den ulykke som jeg er invalideret af i dag. Den dag købte jeg min første cigaret i ½ år, af en anden patient på hospitalet - og *suk* mere skulle der såmænd ikke til - efter et helt halvt år
Som de fleste andre rygere, har jeg fantastiske undskyldninger for ikke at stoppe - eller i hvert fald liiiiige 'vente lidt'.
Jeg er dog begyndt at indse at jeg er nødt til at gøre noget ved det, jeg har mange dumme tegn på at det er tid nu og jeg forventer at min hjerne og psyke snart er 'rustet' til et, forhåbentlig effektivt, rygestop.

Derfor - Creamy....hvis vi finder et kloster som er 100% røgfrit, så kan vi følges ad
Der er dog fare for at vi ryger ind i andre problemer, sådan et sted....men den tid, den sor...glæde

Venlig hilsen Dorthe
*hoooost*....