/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Digital modtagelse på fjernsyn
Fra : PeterPeter
Vist : 901 gange
100 point
Dato : 07-07-08 00:19

Hej Hej
Min kone skal ud og købe et tv, og har defineret nedenstående spørgsmål.
Er der nogen der kan hjælpe med et hurtigt svar ?
Tak

Hej alle

Jeg står og skal bestille et fjernsyn.
Det skal være hvidt, omkring 23 tommer og så skal det være med "digital" modtagelse....

- og her er det, jeg er lidt på bar bund - vedr. digital modtagelse.
Jeg vil købe et SAMSUNG LE23R86W eller LE23R81W - MEN: Kan nogle af dem modtage digitale signaler ???
Jeg kan altså ikke lige gennemskue forkortelserne

Nogen der kan hjælpe mig ??

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 07-07-08 00:32

Digitalt TV i gennem luften er

DVB-T så det skal have DVB-T tuner...

Hvis i har Kabeltv - og skal have det digitalt skal i Have DVB-C eller en boks fra kabel-tv firma
helst med DIGITAL overførsel kabel HDMI...

http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/spec.do?group=tvhomeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=tv&model_cd=LE23R86WDX/XEE&fullspec=F

LE23R86W har DVB-T (men ikke DVB-C som måske ikke er vigtigt) og HDMI har det også.

Dit sidste type nummer kan jeg ikke finde

Vh Ben

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 07-07-08 00:36

Vi har ikke kabel tv !!
Men har et andet TV med digital modtagelse på - og det virker super (med alm. antenne)

Men OK - Det hedder altså DVB-T tuner !!!
- og 86 modellen har det !!

Alletiders !!

Tak for sit svar....

Så vil jeg ikke købe dette her, for det har ikke DVB-T tuner ->

http://www.fleggaard.dk/pi/Samsung_LE_23R81_W_12470_107.aspx

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 07-07-08 00:41

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-08 13:20

Husk på at skærmformater måles diagonalt.
Det betyder at du med et nyt bredformat 23 tommer får et lavere billede end med et af de ældre normale 23 tommers.
Foreslår at du køber 27 tommer i stedet for i praksis at få et ligeså stort billede.