/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Lease en bil privat-Fleggard
Fra : ganga
Vist : 960 gange
100 point
Dato : 06-07-08 22:23

Hej
Overvejer at lease min næste bil igennem Fleggard, frem for at tage et bank lån. Er der nogen der har erfaring med dette?fordele og ulemper?
På forhånd tak..

Kommentar
Fra : achton

Dato : 06-07-08 22:27

Leasing er det dyreste alternativ, sådan er det.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-07-08 06:30

Leasing er generelt dyrer end at købe en bil.
Mange firmaer/kommuner bruger at lease biler. Det er af hensyn til deres budgetter. Når du leaser en bil kender du din månedlige ydelse. En leasing aftale er for det meste inkl. service og vedligeholdelse. Du skal kun selv betale for brændstof og får på den måde ingen store ekstra udgifter til reparationer.
Det er den største fordel og efter et hvis antal år kan du udskifte bilen til en ny bil igen. Man har altid kun nyere biler.

hawaii7

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-07-08 07:04

Leasing kan generelt betale sig hvis du kigger på dyrere biler og ikke har et alt for stort kørselsbehov, fordelen ved leasing på billige biler er at du ikke skal have penge op af lommen til udbetaling.

Vær meget opmærksom på hvor mange km du reelt har behov for, da det som regel er temmelig kostbart at køre mere end det der er aftalt i leasingkontrkaten

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-07-08 07:48

Jeg har før tænkt på det samme.Men der er een ting som er uoverskuelig:Hvor står man den dag kontrakten er udløbet,og bilen skal vurderes for småskader/slidtage.En bil der har været på vejen 3 år,vil jo altid have stenslag,ridser m.m.Risikerer man ikke en kæmperegning i sidste ende.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-07-08 09:20

Det med småskader og ridser og få en kæmperegning, kommer helt an på hvad der er skrevet i leasing aftalen.
Det er selvfølgelig en af de ting man skal være opmærksom på, når man underskriver en aftale.

hawaiki7

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 07-07-08 10:08

Hej alle mange tak for jeres svar., der er noget at tænke over!!
Hilsen ganga

Kommentar
Fra : bakkers14

Dato : 25-08-08 12:57

Det er faktisk svært at sige hvad der er bedst når man ikke ved hvilken bil du kigger på. Som nogle også skriver så er det ofte ved dyrere biler at det kan svare sig, f.eks er det alt for dyrt at købe en Mercedes A eller B klasse i Danmark i forhold til at lease den.

Men om det er billigst at lease eller købe afhænger af mange ubekendte så der er ikke et svar, f.eks hvis du er god til at forhandle og får en rabat på 50.000 på den bil du vil købe, modsat du måske er dårlig til det og kun få 500 i rabat, det vil skubbe så meget med om det ene eller andet er billigst.

Du kan evt. læse mere på http://www.tmv.dk/leasing kort artikel om at lease, og ellers vil jeg anbefale at du bestemmer dig for hvilken bil du vil have og så undersøger du hvad det vil koste og købe og lease den. Det kræver noget arbejde men hvis du nu finder ud af at lease er billigst og du sparer 500 om måneden så er det jo gode penge.