/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
CD-RW
Fra : bimbobo2
Vist : 406 gange
50 point
Dato : 08-03-03 23:07

Hej,
jeg har brug for en forklaring.
Jeg har kopieret alle mine billeder på en cd-rw og jeg har brugt den sidste version af Nero...
Når jeg kigger på størrelsen af alle mine 5 mapper med de billeder jeg har, så er den totale på ca. 96 MB, men når jeg beder Nero at beregne den ledig plads ved at bru CD info, så svarer det, at der er brugt 116 MB..... og at der er 8 tracks.
Jeg har brændt CD'en som en data CD og som "multisession".
Er der en forklaring på dette? Hvis jeg har gjørt det forkert, hvordan skal jeg brænde billederne på forskellige tidspunkter på den rigtige måde?
MVH

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 09-03-03 11:31

hej bombobo2
Hvis det er en RW du brænder på behøver du ikke bruge multisession, du kan jo altid tilføje noget alligevel
Der kan godt være forskel på den samlede størrelse af dine mapper i forhold til det der bliver brugt på CD'en, der er jo også noget spild af plads på disken, da den jo er delt op i et antal mindre dele og det er ikke sikkert at et billede lige bruger al pladsen, dvs. der er lidt spildplads på næsten alle billeder/filer.
Mvh. Jan E. Johansen

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 09-03-03 14:16

Tak for svaret,
det er faktisk en cd-rw jeg bruger! Hvad mener du, at "multisession" ikke er nødvendigt?
Alle steder læser jeg, at der er smartest med multisession. Gælder det måske kun til almindelige CD-R????
Jeg er kun interesseret at tilføje filer og mapper, når jeg skal tage backup af noget. Mener du, at det kan jeg gøre alligevel? Husk at jeg ikke formatterer cd-rw med INcd eller lignende programmer. Men skriver på dem direkte.
Er der noget forkert så sletter jeg det hele, ved at bruge Nero "full erase rewritable media" og starter jeg forfra.
På forhånd tak.
MVH