/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
nye strenge på guitar
Fra : larsen7Rap
Vist : 466 gange
50 point
Dato : 06-07-08 21:42

Godaften alle sammen jeg har lige købt mig en guitar ,hvor der er sat nye strenge på.

Nu er mit spørgsmål så så bare hvordan stemmer jeg den ?

Har prøvet med en tunner, og den siger ok ,men synes at mine strenge er slappe hvad gøre jeg galt? ps det er en western

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 06-07-08 21:58

Citat
Nu er mit spørgsmål så så bare hvordan stemmer jeg den ?

Hvor gammel er du_???

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-07-08 22:29

Strengene skal stemmes sådan: e - a - d - g - h - e (tykkeste til tyndeste)
Hvis det passer med de betegnelser der vises på tuneren og strengene er MEGET slappe kan det jo være du skal stramme dem en oktav op. Dvs at du spænder dem til de samme bogstaver vises igen, men jeg ville nu få en til at gøre det, der havde prøvet det før!

Kommentar
Fra : vith

Dato : 06-07-08 22:46

http://www.guitaren.dk/guitarskole.asp?kategori=guitarpraksis&id=1052

Her kan du læse om hvordan man stemmer med tuner

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-07-08 22:47

Du tager en fastnetelefon og hyletonen svarer ca. til A næsttykkeste streng indstil dine strenge efter den og finjuster med tuneren

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-07-08 22:51

Sune : Min telefonhyletone er nu et Ab og ikke et a!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-07-08 22:53

Hvad mon Ca. betyder
Det er jo bare en rettesnor for at få den stemt næsten op til det rigtige Resten klares med Tuner

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 06-07-08 22:58

Strenge giver sig altid, når de er nye....især nylonstrenge.....Lidt tålmodighed: Så kommer du i rette "stemning"

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 07-07-08 00:43

tuneren skal stå på 440 svingninger så skulle alt passe.
strengene skal ikke være slappe så.
a streng kan godt være stemt i a men hvis den ikke har 440 svingninger er det ikke kammertonen a