/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
''Fotofælde''
Fra : ramram
Vist : 3781 gange
50 point
Dato : 06-07-08 17:17

Ville høre om der er nogen der ved om Politiet
er begyndt at fotografere billister ''bagfra'' også.

Da jeg mener mener at have hørt det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-08 17:18

Ja da, bl.a fra deres biler.
Det sker jo at nogle ikke har det samme nr.
på for og bag.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 06-07-08 17:19

det behøver man jo ikke bekymre sig om, hvis man overholder færdselsloven

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 06-07-08 17:39

Citat
Ja da, bl.a fra deres biler.
Det sker jo at nogle ikke har det samme nr.
på for og bag.

JO_ den er jeg med på, men jeg tænker på
dem der står i vejkanten, og tager pæne billeder.
For jeg så nemlig ikke nogen ''blitz'' da jeg passerede.
Og på tilbage vejen var der også et par der røg på et billede
uden at der kom blitz forfra.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 06-07-08 17:43

Citat
det behøver man jo ikke bekymre sig om, hvis man overholder færdselsloven

Det er jeg ganske klar over, men det kunne JO
være at Speedometeret tæller for lidt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-08 18:23

Ja, der tages også billeder af køretøjernes bagende....og blitz, det er sjældent nødvendigt, når det er i dagslys der tages billeder...altså der hvor betjentene står ude ved vejen.....fartmålerne i bilerne, der bruges blitz som standard.

Citat
men det kunne JO
være at Speedometeret tæller for lidt

De fleste speedometre viser ca 7 km mere end den faktiske hastighed.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-07-08 18:35

Du kan da bare se frem til næste uge. Hvis du får brev fra politier, så tog de et foto og hvis ikke, så kan du fejre det for de penge du sparede i bøde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-08 18:38

god forklaring dova.

mit speedometer viser 8 km for meget ved 80 km/h

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-08 18:42

De automatiske foto fælder fotograferer altid forfra, det er føreren af bilen som får en bøde ikke bilen, hvis ikke føreren tydelig kan ses på billedet så bliver brevet/bøden ikke sendt ud, hvis det er en bemandet foto kontrol, så fotograferes der både forfra og bagfra, bilisten bliver så stoppet bagefter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-08 18:46

Ramram - du må nok skrue ned for blusset.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 06-07-08 18:54

yep. fotovognene tager både bileder for og bagfra. Men der skal være et ssynligt af føren før at den virker i retten.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 06-07-08 18:54

Citat
Ramram - du må nok skrue ned for blusset.

Kørte kun 130 på landevej.
UPS__
xxxxxxxxx
Citat
god forklaring dova.
mit speedometer viser 8 km for meget ved 80 km/h

Samme gør mit_
Men er der så ikke en ? 10% regel der burde rette op på den fejl.
xxxxxxxxxxx
Citat
De automatiske foto fælder fotograferer altid forfra, det er føreren af bilen som får en bøde ikke bilen, hvis ikke føreren tydelig kan ses på billedet så bliver brevet/bøden ikke sendt ud, hvis det er en bemandet foto kontrol, så fotograferes der både forfra og bagfra, bilisten bliver så stoppet bagefter

Kom på motorcykel, SÅ kan vel så håbe på de ikke
tog mig bagfra__

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-08 18:55

Citat
Men er der så ikke en ? 10% regel der burde rette op på den fejl.

Jeg ved at Svenskerne trækker 10% fra den målte hastighed.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 06-07-08 19:00

Et foto af en motorcyklist bagfra holder ikke i retten, hvis ikke du blev standset så kan du tage det helt rolig, det er stadig føreren som får en bøde, og det vil vist blive svært at bevise at det er dig som sad på cyklen da der blev fotograferet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-08 19:13

Og med den kulspand på hovedet, kan man ikke se hvem det er.............................
så stoppes eller ingen bøde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-08 19:22

De samler måske på rygmærker, og ikke andet.

Så kan de søde politifotografer sidde de mørke vinteraftener
med deres fotoalbum og bytte mærker.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-08 19:39

Citat
Men er der så ikke en ? 10% regel der burde rette op på den fejl

Jeg citerer fra mit eget nyligt modtagne bødeforlæg:

Citat
Da usikkerheden for målinger til og med 100 km/t. højst er +/- 3 km/t, og over 100 km/t højst er 3 %, er hastigheden målt til mindst XX km/t

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-08 19:41

Hov, glemte noget.....d.v.s. at hvis farten måles til 100 eller derunder, trækkes 3 km/t fra, og ved hastigheder over 100, trækkes 3 % fra det målingen viser.

(Det reddede mig fra et klip i kortet )

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-08 19:53

Det troede jeg ikke om dova,
en fartbølle.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 06-07-08 19:55

Citat
Så kan de søde politifotografer sidde de mørke vinteraftener
med deres fotoalbum og bytte mærker.

LOL_____
til tider må det VÆRE HÅRDT for dem; at sidde
og se på ''børnebilleder'' xxx, medmindre man er TIL DET.
Men mange opgaver SKAL JO LØSES_
Og nogle hopper JO selv med på DEN...
Citat
Og med den kulspand på hovedet, kan man ikke se hvem det er.............................
så stoppes eller ingen bøde.

Hellere kul på hovedet__END ind i KUL-OVNEN.

Citat
Et foto af en motorcyklist bagfra holder ikke i retten, hvis ikke du blev standset så kan du tage det helt rolig, det er stadig føreren som får en bøde, og det vil vist blive svært at bevise at det er dig som sad på cyklen da der blev fotograferet

Blev ikke stoppet_____

Og har prøvet turen før, dog kun på scooter.
Men DERFOR kunne det jo være: o.s.v
Citat
Jeg ved at Svenskerne trækker 10% fra den målte hastighed.

Mener altså ''osse'' DK har samme regel.
Men kan ikke huske det.
Blev for ______ mange år (30) siden stoppet for SPEED
men den var målt over afstand, og der blev jeg gjort opmærksom
på at der blev ''fratrukket'' nogle procenter, på grund
af usikkerheden, af ''MÅLERENS'' hastighed og mit SPEEDOMETER
Men en bøde fik jeg- dengang.

Citat
Du kan da bare se frem til næste uge

Nu får vi lige SE__
Citat
og blitz, det er sjældent nødvendigt, når det er i dagslys der tages billeder

Troede ikke det var gyldigt uden, men???

NÅ_takker for ''tiltale''
Ovn_ en kom nærmest, men sker der mere
HØRER I NÆRMERE_

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-07-08 19:55

Så ser det ud til at ramram skal feste

Godkendelse af svar
Fra : ramram

Dato : 06-07-08 19:59

Tak for svaret o.v.n..
Men indrømmer det gerne HER...UPS
Tror heller ikke der bliver noget ud af det_ MEN
Vender tilbage HVIS.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 06-07-08 19:59

Citat
Så ser det ud til at ramram skal feste

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 06-07-08 20:01

Citat
Så ser det ud til at ramram skal feste

Gør jeg nu alligevel, ORKER ikke at lade
andre tage mit HUMØR fra mig_ FRIVILLIGT

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-08 21:24

Citat
men sker der mere
HØRER I NÆRMERE
jeg sover rolig om natten, der sker ikke mere

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-08 22:27

Citat
Tror heller ikke der bliver noget ud af det

Jo, det gør der hvis de har taget et billede hvor du kørte for stærkt......den der med, at MCer går fri, fordi billedet tages af bagenden hvor nummerpladen sidder, det er ammesturhistorier uden hold i virkeligheden...det er anderledes for motorcykler fordi der ikke kan tages et billede hvor både fører og nr.plade kan ses på samme billede.......men det fritager ikke for straf for overtrædelse af hastighedsgrænserne

Det er sådan, at ejeren har pligt til at oplyse hvem der på det givne tidspunkt var fører af køretøjet, og hvis vedkommende nægter, giver det hårdere straf end at betale bøden.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 13-07-08 01:09

Citat
Jo, det gør der hvis de har taget et billede hvor du kørte for stærkt......den der med, at MCer går fri, fordi billedet tages af bagenden hvor nummerpladen sidder, det er ammesturhistorier uden hold i virkeligheden...det er anderledes for motorcykler fordi der ikke kan tages et billede hvor både fører og nr.plade kan ses på samme billede.......men det fritager ikke for straf for overtrædelse af hastighedsgrænserne

Det var JO mit spørgsMÅL_???
Men ___ er det retsbevis?
Som jeg skrev, så jeg flere der blev ''nuppet''
UDEN BLITZ / und tonder = FORFRA på deres køretøj
DER VAR ''KUN'' blitz på for modkommende / MÅLT trafik...

BTW_ HAVDE LYST TIL AT TAGE BILLEDER AF ''dem''
Men tog et par andre_ LOL.

NÅ_ takker for svar.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-08 01:36

Hvis du ikke har slappet af før så gør det nu, der er allerede gået så lang tid at du burde have hørt nærmere hvis nogen ville dig noget god weekend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-08 01:40

Citat
Men ___ er det retsbevis?
nej det er ikke retsbevis, men det er bevis på en cykel som har kørt for stærk, og som dova har skrevet, så har du pligt til at oplyse ordensmagten om hvem som sad i sadlen, der er så delte meninger om du vil blive hevet i retten hvis du nægter, men muligheden/risikoen er der

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-08 10:26

Man må ikke nægte at fortælle hvem der kørte - men gerne glemme ting og sager.