/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genvejspil
Fra : SKELMOSE
Vist : 1097 gange
500 point
Dato : 06-07-08 16:58

Og hvordan er det lige at man NEMMEST fjerner pilen på et genvejsikon?

SKELMOSE

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-08 17:08

Med dette program:
http://www.filehippo.com/download_tweakui/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-08 17:14

Start TweakUI
Tryk på +Explorer så det folder ud
Vælg Shortcut > None tryk Apply og så OK

mvh klaudi

ps
Dette er til XP, ved ikke om det virker med Vista?
Du kan bruge denne:
http://www.frameworkx.com/download.aspx?a=83&m=84
hvis det er Vista

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 06-07-08 17:23

--------------------------------------------------------------------------------
Start TweakUI
Tryk på +Explorer så det folder ud
Vælg Shortcut > None tryk Apply og så OK

Og hvor finder jeg EXPLORER på siden?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-07-08 17:28

I XP kan du gå ind i regedit og rette en værdi.

I kør skriver du regedit og trykker på enter.

Så går du i filer og vælger eksporter, i bunden tager du alt og så gemmer du et eller andet sted hvor du kan finde det igen. (det er en backup, som du kan ligge ind hvis der skulle ske noget helt andet.)

når det er gjort så går ud på denne her gren:
HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile

der skal du omdøbe IsShortcut til AriochIsShortcut derefter lukker du regedit og genstarter computeren og så er den dumme pil væk.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-08 17:32

Fjerde linje når TweakUI er åbnet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-07-08 17:37

sikkert, kender ikke programmet, men det her er den direkte vej og så giver det en forståelse af registerings databasen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-08 17:40

Lad vær med at "rode" med Registreringsdatabasen hvis ikke at du har tjek på hvad du laver, det kan gå grueligt galt.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-07-08 17:43

ikke hvis man tager backup, gør ikke databasen farligere end den er. Som med stort alt andet computer arbejde, så skal man bare bruge sin fornuft og ikke brænde broerne bag sig eller save den gren over man sidder på.

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 06-07-08 17:45

Hej Klaudi
Jeg har installeret programmet men jeg kan ikke finde det

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-07-08 17:47

så brug min metode.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-08 17:50

Tryk Start>Alle Programmer>Powertoys for Windows XP>Tweak UI

Tryk på Tweak UI så skulle det gerne starte

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 06-07-08 17:54

Vender lige tilbage senere. Konen kræver min opmærksomhed

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-07-08 17:57
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-08 18:14

Her er lige et billede af hvon' det ser ud:
http://peecee.dk/upload/view/122256

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 06-07-08 21:53

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Andet er der IKKE AT SIGE_
der ligger ALT.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 06-07-08 21:55

MEN___tag som sagt LIGE en BACKUP
af din reg-filer, HVIS DET SKULLE GÅ HELT GALT

Og ''bare'' for at rette LIDT, smadrer ikke systemet
men kan gøre det svært at åbne en puter.

Men ikke for de små uskyldigheder.

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 06-07-08 23:04

Klaudi
Jeg har fundet powertoy mappen men der er kun read me i og den kan jeg ikke engang få lov til at se

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 06-07-08 23:06

Manse
Jeg har prøvet dit link og det kan jeg åbne men jeg kan ikke få lov til at se siden der skal bruges til XP

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 06-07-08 23:09

Til webnoob

Jeg skal ikke ind i reg.databasen og rode

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-07-08 23:16

ok, det er ellers lige frem.... du kan lave lige så meget rod med et program der laver rettelserne for dig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-07-08 16:09

Er det XP eller Vista du har?

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 07-07-08 16:14

XP pro
Jeg har prøvet at afinatallere med tilføj og fjern og geninstallere igen, den lægger sig i et virtuelt drev jeg får ikke muligheden for at lægge det i C drevet >programmer

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 07-07-08 16:16

Og nu er jeg blevet stædig

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 07-07-08 16:26

Hvis du har hentet denne her:
http://www.filehippo.com/download_tweakui/
og gemt den på f.eks. Skrivebordet, og du har dobbelt-klikket på den og den skriver den er installeret, så burde du kunne åbne Tweak UI fra program mappen der oprettes, der er ikke nogen Readme fil i min?

Det bliver ikke installeret i c:\programmer men i c:\windows\system32, så prøv at kigge efter TweakUi.exe der, det skal virke

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 07-07-08 17:12

Jeg har fundet ud af det

Jeg havde downloaded programmet fra det forkerte sted jeg var deroppe hvor der står "Microsoft corporation" og derefter ned til hvor der står "TweakUi" her virker det ihvertfald ikke men i banneret ude til venstre var den der lige pludselig ug der hentede jeg den.

Klaudi jeg forhøjer lige points og de er til dig

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-07-08 17:17

Ok, du har så fået downloadet Tweak UI for Itanium™-based systems måske,
kunne heller ikke rigtigt forstå at det ikke virkede.

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : SKELMOSE

Dato : 07-07-08 17:18

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-07-08 17:20

Velbekommen og jeg siger os tak

mvh klaudi