/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fil til Digital Signatur
Fra : Desimule
Vist : 1551 gange
100 point
Dato : 06-07-08 16:31

Jeg vil godt bruge digital signatur i min e-mail. Jeg har signaturen på min pc, og har også fundet en forklaring på hvordan jeg får den installeret i min mail. Problemet er bare, at jeg ikke kan finde filen. Det er en TDC signatur. Nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : achton

Dato : 06-07-08 16:55

Normalt C: drev programmer - mappe TDC

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-08 17:00

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 2
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 7

En af de kedelige.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 06-07-08 17:23

Jeg har en mappe der hedder TDC - men der er mange filer i, og ingen af dem ligner en nøglefil (ikke at det er noget jeg har forstand på ) Nogen der ved præcis hvad filen hedder?

Og Teil: Det ubesvarede er dette spørgsmål, 3 af de annullerede er simpelthen spørgsmål ingen har kunnet hjælpe med - og det fjerde var mit allerførste besøg hér i dette forum, hvor jeg ikke vidste ret meget om hvordan man skulle bruge det. Giv dog lige folk en chance!! Og så kan du jo fortælle mig, hvad man gør når ingen kan svare på ens spørgsmål???

Kommentar
Fra : achton

Dato : 06-07-08 17:25

prøv med mappen - digital signatur CSP

Kommentar
Fra : achton

Dato : 06-07-08 17:30

CSP mappen indeholder dette.

http://peecee.dk/upload/view/122248

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 06-07-08 17:59

Jeg har ikke nogen mappe eller nogen fil der hedder noget med csp.......

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-07-08 18:32

Jeg har digital signatur, og det er der ingen problemer med. Jeg har XP pro. Når jeg starter en ny mail, så kommer der en knap på linien øverst på skærmen som hedder "Signer". Den trykker du på og så er den digitale signatur knyttet til mailen.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 06-07-08 18:57

Jeg har Windows Live Mail, og hér skal signaturen først installeres. Og som jeg skrev, har jeg fundet ud af hvordan det gøres, men det kræver, at jeg kan finde filen med den digitale signatur.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 06-07-08 18:58

gå ind på en side der bruger dig sing. feks www.sundhed.dk og så burde den poppe op. og så kan du se hvor den er.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 06-07-08 19:26

Det er nok mig der er for tumpet, men jeg kan stadig ikke finde ud af hvad filen hedder. Har været på sundhed.dk, der står godt nok nogle oplysninger, men stadig ikke hvad filen hedder........eller hvad??

Kommentar
Fra : achton

Dato : 06-07-08 19:31

Mappen TDC og i den, digital signatur CSP

Prøv - søg - og en af de to

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 06-07-08 19:43

Jamen jeg har ingen mappe eller fil der hedder noget med CSP.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 06-07-08 19:44

Du kan sikkerhedskopiere din digitale signatir og sågemme den i en mappe du selv navngiver og som er placeret på skrivebordet.

Du trykker på start og alle programmer, find så TDC's mappe og peg på den, så får du mulighed for at sikkerhedskopiere din digitale signatur.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-07-08 22:55

Prøv C: Programmer/tdc. der ligger min

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 08:39

så vågner stig
det svar var noget af det første han fik.
sov du bare videre

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-07-08 09:22

Jeg er lige vågnet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-08 09:27

god morgen stig,
jeg driller bare, ha en god dag.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-07-08 09:52

Hej Teil hedder du achton

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-07-08 10:49

Det er min bror, vi sidder sammen i arbitrageafdelingen.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 07-07-08 12:19

Hvis I ellers er færdige med jeres private passiar , så kan Stig måske fortælle mig hvad nøglefilen hedder til "efternavn", så kan jeg finde den ud fra det.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 07-07-08 17:34

Certifikater er vigtige legitimationsoplysninger. Hvis de går tabt eller beskadiges, kan det forårsage alvorlige skade. Skaden kan være forsinket godkendelse af dit id, blokering af godkendelse eller manglende mulighed for at hente krypterede data. Du kan sikkerhedskopiere certifikater for at beskytte dem mod at gå tabt eller blive beskadiget, eller flytte dem til en anden computer.

Du skal som minimum være medlem af gruppen Brugere eller Lokale administratorer for at kunne udføre denne handling. Gennemse detaljerne under "Yderligere overvejelser" i dette emne.

Sådan sikkerhedskopieres et certifikat

Åbn snap-in'en Certifikater for en bruger, computer eller tjeneste.

Benyt en af følgende fremgangsmåder:

Hvis Logiske certifikatlagre vises, skal du klikke på Certifikater i konsoltræet.

Hvis Certifikatformål vises, skal du klikke på Formål i konsoltræet.

Klik på det certifikat, du vil eksportere, i detaljeruden.

Peg på Alle opgaver i menuen Handling, og klik derefter på Eksporter.

Marker Nej, eksporter ikke den private nøgle i guiden Certifikateksport. Denne indstilling vises kun, hvis den private nøgle er markeret som eksporterbar, og du har adgang til den.

Angiv følgende oplysninger i guiden Certifikateksport ved at vælge det filformat, du vil gemme det eksporterede certifikat i: en fil af typen DER-binærkodet X.509 (.CER), Base64-kodet X.509 (.CER) eller PKCS #7-certifikater (.P7B).

Hvis du eksporterer certifikatet til en PKCS #7-fil, kan du også vælge at medtage alle certifikater i certifikatstien.

Indtast om nødvendigt en adgangskode for at kryptere den private nøgle, du eksporterer, i feltet Adgangskode. Indtast adgangskoden igen i feltet Bekræft adgangskode, og klik derefter på Næste.

Indtast et filnavn og en sti til den PKCS #12-fil, hvor det eksporterede certifikat og den eksporterede private nøgle skal gemmes, i feltet Filnavn, klik på Næste, og klik derefter på Udfør.

Yderligere overvejelser

Brugercertifikater kan administreres af brugeren eller en administrator. Certifikater, der er udstedt til en computer eller tjeneste, kan kun administreres af en administrator eller bruger, som har de korrekte rettigheder.

Oplysninger om, hvordan du åbner snap-in'en Certifikater, finder du under Føje snap-in'en Certifikater til en MMC-konsol.

Når guiden Certifikateksport er afsluttet, findes certifikatet både i certifikatlageret og i den nye fil. Hvis du vil fjerne certifikatet fra certifikatlageret, skal du slette det.

Yderligere referencer

Sikkerhedskopiere et certifikat med den privat nøgle.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-07-08 17:36

.CSP

Godkendelse af svar
Fra : Desimule

Dato : 07-07-08 19:20

Tak for jeres interesse og forsøg på at hjælpe mig. Jeg har fået en til at ordne det for mig, ved ikke helt hvad det var han gjorde, men det var noget med at tage en sikkerhedskopi, og så lave den om til en anden type fil (?). Så granner01 kom først med det bedste bud, derfor får han pointene.

Til teil/achton: "Har jeg så gjort det godt nok denne gang?"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-08 20:23

Takker for pointene og du har gjort det godt nok. Og så er jeg ikke en mand.