/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Brænding af billeder
Fra : bjarnebr
Vist : 491 gange
200 point
Dato : 06-07-08 11:53

Jeg har fået til opgave at brænde nogle digtale fotos over på en CD eller DVD der kan vise billederne på et fjernsyn ved hjælp af en dvdafspiller for en af mine vener der ikke har en PC, men hvilken skive skal jeg bruge, og skal jeg bare kopiere billederne over eller hvad?
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-08 12:02

Prøv at se om ikke der er noget her der kan bruges:
http://www.dirfile.com/freeware/slideshow.htm

Det er programmer hvor du kan lave et slideshows på en CD/DVD

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-08 12:15

Et købe program:
http://www.picture-on-tv.com/

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 06-07-08 12:48

Du skal da bare højre klikke på filerne - send til - dit Cd/Dvd drev. Brug bare almindelige cdér med mindre at der er tale om rigtig mange billeder, så skal du bruge en Dvd.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-08 13:03
Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 06-07-08 13:48

Din cd-dvd afspiller kan selv lave diasshow,
måske lidt forskelligt fra app. til app.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 07-07-08 17:17

Jeg kan ikke bruge jeres link til noget da jeg ikke forswtår engelsk.
Jeg har prøvet at kopiere billederne over på en -cd og på en +dvd, men ingen af mine dvd optagere vil vise billederne, jeg har en til - og en der bruger +
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-07-08 17:44

Virker dine kopierede cdér på din computer?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-07-08 18:48

Prøv med Microsoft Photo Story 3 til Windows XP
Den er på dansk, hentes her.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=92755126-a008-49b3-b3f4-6f33852af9c1

Ellers prøv med Windows Movie Maker, den er allerede på din PC, der kan man også indsætte billeder, musik, video og indtale kommentarer.
Man kan også lave effekter i overgange mellem billeder osv.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-07-08 18:14

Jeg har glemt at skrive, at jeg er så UHELDIG at have vista.
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-07-08 18:19

Er der ikke Windows Movie Maker på Vista?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-07-08 23:49

Til Fattig: Ja de virker alle på min komputer.
Til Klaudi: Ja der er windows movimaker, men jeg har aldrig brugt det, men det kan vel ikke være så svært at finde ud af, der findes vel en dansk brugsanvisning et eller andet sted på nettet.
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 09-07-08 15:15

Hvad er det for billedfiler du kopierer - .jpg, .tif, .psp eller hvad? Kan den dvd afspiller vise andre cd´er hvor der er billeder på?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-07-08 16:48

Alle billederne er jpg billeder, og jeg har ikke prøvet andre cd'er mrd billeder da det er første gang han skal have fremkaldt digitalbilleder.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 10-07-08 16:29

Har du husket at lukke cdén du har brændt?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 13-07-08 22:44

Jeg har prøvet at bruge mooviemaker, men mine 2 harddisk/dvd optagere kan ikke afspille disse diske, og som sagt har jeg en der kører minus og en der kører plus og med hensyn til at afslutte gåreg ud fra at det sker automatisk, siden drevet er ca. 5-10 sekunder om at åbne når jeg har trykket på knabben på skuffen, da jeg kan se billederne når jeg sætter cden i igen.

Annuller spørgsmålet
Fra : bjarnebr

Dato : 19-07-08 00:32

Jeg har desværre ikke modtaget et svar jeg kan bruge til noget, og annullerer derfor dette spørgsmål