/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Blå udstødningsrør
Fra : ElvisS
Vist : 806 gange
100 point
Dato : 06-07-08 08:20

Hvorfor bliver udstødningsrør blå øverst lige efter cylinder?

Kommentar
Fra : achton

Dato : 06-07-08 08:46

varme

Kommentar
Fra : edison

Dato : 06-07-08 09:02

nemlig. Når cromen bliver meget varm skifter den farve, det kan du ikke gøre noget ved.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-07-08 09:42

Det giver jo problemer når motoren skal vises frem....

Kommentar
Fra : ElvisS

Dato : 06-07-08 09:51

EN HELR NY MC - KØRT 44 KM PÆNT HJEM FRA FORHANDLER???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-07-08 10:08

Sæt en ekstra køler på udstødningen så den ikke bliver glohed.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-07-08 10:52

Du kan ikke trodse naturlovene mht at forhindre varme skjold på krom. Det er ikke os underlagt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-07-08 10:53

Og det har intet at gøre med at du har kørt pænt. Temperaturen opnås også i tomgang hvis den står længe nok

Kommentar
Fra : ElvisS

Dato : 06-07-08 11:16

Jeg har bare aldrig før set det på en helt ny motorcykel - bare det ikke er fordi kvaliteten generelt er for ringe på denne Moto Guzzi Breva 850

Kommentar
Fra : achton

Dato : 06-07-08 12:37

hvis det er forkromet i kina så forstår jeg.
Kineserne kan ikke forkrome.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 06-07-08 13:52

Jo achton, jeg har en mountanbike made in china.
det forkromede var pænt ét år, derefter rust og atter rust.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-07-08 16:31

Krom bider ikke særlig godt på jern, derfor skal det forkobres først, ikke noget at spilde tid på hvis fabrikken trods lave lønninger bliver presset af kunderne eller de bare vil producere en masse.

Kommentar
Fra : ElvisS

Dato : 06-07-08 18:07

Det vil altså sige, at der nok ikke er noget kobber under forkromningen?

Så kan man vel tage dem af og få gjort det ordentligt?

Tak for alle svarene foreløbig !!

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 06-07-08 18:40

BMW havde i mange år, også blå misfarvninger øverst på afgangsrørene.
nilsg

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 15-07-08 23:03

Det hænger også sammen med, hvor tung udstødningen skal være. Nogle laver to rør indeni hinanden, netop for at undgå at det bliver blåt. Så tager det inderste varmen.

Kommentar
Fra : ElvisS

Dato : 15-07-08 23:23

Det var nok den bedste forklaring jeg har hørt hr.egoland. Det lyder meget sandsynligt.
hilsen
ElvisS

Kommentar
Fra : egat

Dato : 16-09-08 20:19

Jeg tror det er god ide med dobbolt rør.og måske lave nogle hulder i det ydersterør så noget af varmen kan komme ud.
Hilsen egat