/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Abernes Planet
Fra : Bragesvej
Vist : 669 gange
20 point
Dato : 08-03-03 21:02

Der er noget jeg ikke forstår, i slutningen på filmen Apernes planet kommer hvor helt til bage i tiden til jorden, men aberne hersker stadigvæk?, var det ikke kun ude i fremtiden de gjorde det??, og det monument han ser det ligner Abraham Lincon, men det er da thade ikke?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 08-03-03 22:10

Nej, det der sker er, at han uheldigt kommer til at flyve gennem et wormhole, så han havner samme sted bare på et andet tidspunkt - det viser sig at være laaangt ude i fremtiden. (ca. 1000 år eller så) En tid hvor aberne har overtaget magten og fortrængt menneskene, der på et tidspunkt nærmere vor tid gjorde dem til slaver.

Monumentet som du siger ligner Abraham Lincoln husker jeg ikke, men man ser Frihedsgudinden, som er temmeligt nedsunket på en sandstrand. Kan det være den du mener?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-03-03 22:13

Ups..du hentyder til dan gamle apernes planet jeg mener den nye Planet of the apes....måske min fejl...sorry

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-03-03 22:15

det kommer han til capitol hill og bliver taget af politiet, som er aber? det er det jeg ikke forstår?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 09-03-03 00:21

Jeg talte faktisk om den nye. Bliver nødt til at se den igen......

Kommentar
Fra : Lasborg

Dato : 31-03-03 18:06

prøv at se på denne side

http://members.aol.com/Loig7/apes.htm

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 27-04-03 01:47

Mangler stadigvæk et svar jeg kan bruge, er der ingen der kan give en dansk forklaring på slutningen, der kan forståes?

Accepteret svar
Fra : CamillaD

Modtaget 20 point
Dato : 27-04-03 19:32

Hejsa

Dette indlæg er skrevet på baggrund af den nye version af Abernes Planet:

For det første: Jo, det er Thade, som er statuen i slutningen af filmen.

For det andet: Når helten (Leo Davidson) kommer tilbage til Jorden, skal det efter min opfattelse forestille, at..... her kommer en lang forklaring:

Kan du huske det rumskib (som Leo ankommer med), som styrter i vandet? Efter min opfattelse, holder Thade dette hemmeligt ved for eksempel at slå sin egen race ihjel. Det rumskib bygger han op, men rejser til Jorden på et meget tidligere tidspunkt end Leo. Thade overtager på dette tidligere tidspunkt Jorden, og derfor er det aber, der nu hersker Jorden i slutningen af filmen...

Men min opfattelse af filmens slutningen kan vel først opklares, når der kommer en efterfølger til etteren. Jeg synes bare, det er den mest logiske forklaring (har selv brudt min hjerne med denne films slutning)...

Med venlig hilsen CamillaD's mand

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 27-04-03 19:32

Hejsa

Dette indlæg er skrevet på baggrund af den nye version af Abernes Planet:

For det første: Jo, det er Thade, som er statuen i slutningen af filmen.

For det andet: Når helten (Leo Davidson) kommer tilbage til Jorden, skal det efter min opfattelse forestille, at..... her kommer en lang forklaring:

Kan du huske det rumskib (som Leo ankommer med), som styrter i vandet? Efter min opfattelse, holder Thade dette hemmeligt ved for eksempel at slå sin egen race ihjel. Det rumskib bygger han op, men rejser til Jorden på et meget tidligere tidspunkt end Leo. Thade overtager på dette tidligere tidspunkt Jorden, og derfor er det aber, der nu hersker Jorden i slutningen af filmen...

Men min opfattelse af filmens slutningen kan vel først opklares, når der kommer en efterfølger til etteren. Jeg synes bare, det er den mest logiske forklaring (har selv brudt min hjerne med denne films slutning)...

Med venlig hilsen CamillaD's mand

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 27-04-03 20:07

Ha...Den forklaring køber jeg Men kan én abe erober jorden når nu ham thade kommer tilbage til jorden?

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 29-04-03 19:07

Hej igen, Bragesvej

Til dit sidste spørgsmål kan jeg endnu engang kun give dig min opfattelse:
For eksempel i den gamle Abernes Planet 4 viser det sig, at én klog talende abe ved navn Cornelius faktisk overtager magten på Jorden (gør mennesker til slaver) ved hjælp af mindre intellektuelle aber, da de kommunikerer sammen, så jeg kan kun forestille mig, at Thade selvfølgelig tager magten på samme måde, som det foregik i de gamle film.

Med venlig hilsen CamillaD's mand.

PS. Når nu vi er ved emnet, kan jeg fortælle dig, at filmen (den nye Abernes Planet)har én stor fejl med hensyn til, at det ikke foregår på Jorden (ligesom i de gamle film), men foregår på en øde planet - læg mærke til, at aberne på den øde planet har heste som transportmiddel, hvilke de umuligt kunne have haft, da der ikke var heste ombord på rumskibet med alle forsøgsaberne.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-05-03 17:09

Tak for svaret CamillaD.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 06-05-03 01:11

Ehhh, den foregår sq da på JORDEN!

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 08-05-03 20:15

Velbekomme, Bragesvej!

Glad for at kunne hjælpe.

Med venlig hilsen CamillaD + mand