/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
sølvlysestager
Fra : ulstrup8860
Vist : 899 gange
100 point
Dato : 05-07-08 15:03

hej jeg har købt 2 lysestager(sølv) vistnok, på siden står der sv.l 830s .
hvad står set for.
ulstrup

Accepteret svar
Fra : k1975

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-08 16:19

830s står for hvor meget rent sølv, der er i stagerne. I dette tilfælde et det 83% resten de 17% er formentlig kobber. 830/1000
Rent sølv = 1000/1000 men er for blødt til at det kan bruges i smykker eller stager. Men dine stager er i sølv. Jeg mener, at det er det, der tidligere blev kaldt tretårnet.

Er du sikker på at der står sv.l , det er den sølvsmed, der har lavet stagerne, men jeg kan ikke finde sv.l på denne side

http://www.nobelantik.dk/gj_tb.html

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-07-08 16:23

Hej.
Tallet 830 er bare mærket for sølv, bogstaverne kender jeg ikke betydningen af men det kunne måske være designeres initialer. Der kommer nok en klog Kandue som kan hjælpe dig med det

I mellemtiden kan du prøve at kigge lidt på denne side, det er faktisk ret sjovt/interessant

http://www.frits.dk/tegnforklaring.asp

God fornøjels emed siden og held og lykke med at få opklaret mysteriet

Venlig hilsen og god weekend
fra Dorthe.

Godkendelse af svar
Fra : ulstrup8860

Dato : 05-07-08 16:38

Tak for svaret k1975.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-07-08 16:42

HÅW - det var sørme hurtigt du fik lukket og slukket? Der kunne sagtens være kommet en med det fulde svar til dig - folk er jo på stranden, i skoven osv. og når de engang kommer røde og solskoldede hjem, kan de ikke holde til andet end at sidde foran computerskærmen og svare på spørgsmål på kandu.dk

Prøv, en anden gang, at holde spørgsmålet åbent i lidt længere tid

Venlige hilsener fra Dorthe.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 06-07-08 13:25

Selv tak.

Jeg mener da, at jeg kom med svar på det ulstrup8860 spurgte om.