/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
zippo.
Fra : komisk-uheld
Vist : 6155 gange
50 point
Dato : 05-07-08 11:39

hej.
jeg ville bare høre om det var muligt at putte andet end zippos egen væske?
om man kunne bruge andet, som f.eks lampeolie eller sådan, hva bruger i?

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 60 point
Dato : 05-07-08 11:45

jeg bruger extra ligther fluid købt i brugsen og det virker for mig og min zippo!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-08 11:48

I min lille Zippo brugsanvisning (solid brass) står der ganske vist at man skal hælde Zippo fluid men jeg syntes at huske petroleum/lampeolie er det samme. Men jeg er slet ikke sikker.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-07-08 11:54

Det er jo eklart at Zippo anbefaler sine egne varer... Hvem ville ikke gøre det - dermed jo ikke sagt at alt andet sagtens kan bruges.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 12:16

i en zippo ligther er den en slaks renset besin man bruger, derfor duer lampe olie ikke. men næsten alle kiosker har en lille dunk med det vædske. til omkring 20 kr. du behøver ikke at bruge zippos. da det er et dyrt mærke produkt. Men altså ikke tændvædske. det er til grillen.
og i sådan en dunk er der vel til et års tid.

Godkendelse af svar
Fra : komisk-uheld

Dato : 05-07-08 12:25

Tak for svaret.

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 05-07-08 12:52

Er ikke helt sikker men er lige ved at tro TIGER (Ti-kroners butikken) sælger zippos egen benzin. og de er jo ikke så syre.