/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Swimmingpool, sporing af lækag
Fra : HansT
Vist : 876 gange
100 point
Dato : 05-07-08 07:01

jeg har en pool der er ca 25 år gl. og som mister ca. 3-400 l i døgnet .

jrg har ved trykprøvning osv. udelukket alt andeet en dugen,
jeg er i stand til at "træde" på dugen således at der kommer bobler op, men det er ikke gentageligt.
Bunden af dugen har sat sig ca 10 cm .

jeg er ikke i stand til at spore lækagen i dugen og søger en der har
enmetode til at spore en lækage ?????????????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-07-08 10:03
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-07-08 13:28

Hvor meget indeholder den pool?
Jeg mener når den mister 300-400 iter i døgnet, så må det være muligt at vente med at fylde efter indtil den ikke mister mere! - - Så er lække jo i vandlinien!

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 13:29

der må da vær et blødt sted. måske en forhøjning. For hvis den pøl smider flere hundrede liter, i døgnet. så må jorden da reagere et sted. Det er bare i vandet og gennemgå den

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 13:36

hvis du kan træde bobbler op. et bestemt sted. flere gange, dog med med mellenrum, så kan det godt være der, da det jo tager lidt tid før der samler sig luft der igen, Der er jo et stort vandtryk, der gør at luften ikke bare er der hele tiden

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-07-08 16:59

Hvis dugen er meget gammel kan den være jævnt utæt over det hele.
Så er den ikke til at lappe og kun udskiftning duer.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 06-07-08 17:03

Op med baljen og i med en ny glafiber.
Alt andet rep. arbejde bliver let for dyrt.