/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Ideer til konfirmationsgave ønskes
Fra : jysch
Vist : 9025 gange
100 point
Dato : 08-03-03 19:22

Jeg søger ideer til sjove gaveindpakninger/gaver til en konfirmation

Ønsket er penge, men jeg søger en sjov måde at give dem på!

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 08-03-03 19:26

ok det lyder spændene
i hvilken prisklasse må det være..?

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 09-03-03 10:17

hej jysch. hvad med at lave pengesedler som vifter og så sætte dem på en gren som du har haft til at stå i vand i nogle dage så den er ligesom er sprunget lidt ud så kan du sætte dem på grenene ligesom sommerfugle du skal bare sætte en snor igennem sedlen og fast til grenen.
hilsen fjordglimt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-03-03 11:00

Jepz! Fjordglimt kan huske noget... jeg har endnu ikke mødt en konfirmand, som ikke havde KONTANTER som nummer et på hit-listen, ja det være sig da lige en Porche eller andre 'småting'

Hygge... og fortsat god weekend

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-03-03 11:59

Hovsa! Glemte helt at komme med mit in-put

Da vores søn blev konfirmeret fik han en llaanngg 'perlekrans' med enkroner. Den bragte meget morskab trods det 'simple i den og tro det eller ej, det var de sidste 'mønter', der blev spenderet

Søren

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 09-03-03 12:51

Jeg "glemte" at sige at det er til en dreng og at vi har regnet med kr. 500.

Den der med en gren og pengene som vifter/sommerfugle syntes jeg er så almindelig, den har jeg set flere gange - det jeg eftersøger er noget lidt anderledes, lidt sjov måde at give pengene på.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 09-03-03 13:46

Hvad med at købe en lille skattekiste. Jeg så nogle små nogle i en hobbyforretning som kostede under 40,- kr. De var i råt cigarkasse træ, og beregnet til at man selv skulle dekorere dem. Veksl pengene til mange små penge flest 1-kroner og så lidt færre tyvere og tiere. Så kan han få lidt tid til at gå med at tælle de rare kontanter. Bagefter kan han jo bruge skattekisten for eksempel til at opbevare lidt minder (telegrammer, kort og sange) fra den store dag i.

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 09-03-03 14:22

Hej hvad går han op i f,eks. af fritidsinteresser

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 16-03-03 20:20

Han har gået op i/går til fodbold og karate.

Accepteret svar
Fra : fjordglimt

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-03 06:40

Hej. Hvad med at lave en fodfold og så hvor de sorte felter er der kan du så sætte sedlerne fast med knappenåle da det er jo ikke så godt at lime dem på. Du skal bruge en ballon og puste den op og så bruger du nogle aviser og river dem i små stykker og kommer i noget tapetklister og så sætte dem på ballonen det bliver du ved med til du har den størelse som du gerne vil have og så kan du male den.
Der er også en anden muglighed, jeg ved ikke hvor kreativ du er for du kan også lave en dukke, du skal bruge noget ståltråd der skal du bruge 3 stykker der tager du en til kroppen og så en til armene hvor du tvinder en eller to gange rundt oppe for oven på ståltråden og så tagen du en eller måske to stykker tråd til benene det kommer an på hvor stor du vil lave den det var derfor jeg kun skrev 3, når det er gjordt tager du noget vat og sætter omkring ståltrådet ikke for meget du kan bruge noget sytåd til at vikle om for at holde det du kan også lime det men så vil jeg bruge pladevat i stedet for, den må ikke blive for tyk for du skal lave noget tøj der kan du jo så lave en fodboldspiller eller en i karatetøj og der kan du jo passende lav en taske om komme en 500 kr.s seddel i. Men nu kommer det væste og også det sjoveste det er ansigtet og hænder og fødder der kan du pladevat, du tager et par strømperbukser husk der på strømpen du tager må der ikke være rendt en maske det kan jo ses, du klipper et stort stykke af strømpen heller for meget end for lidt og der kommer du noget vat i og det gør du indtil du har størrelsen på hovedet ikke for hårdt da du skal sy bagefter så binder du fast for neden på hovedet, så finder du noget tråd gerne lidt tyk, du starter med at stikke ind fra nakken det kan være ligemeget for det er der ingen der ser bagefter, men du stikker ind bagfra og til foran du skal starte med næsen føst og så øjnene hvis du vil men du kan også købe dem og så lime dem på og så til sidst syr du munden du vil helt sikker synese at det ser galt ud mange gange, men der er ikke to dukker der er ens. Til hår kan du bruge noget man køber noget der er krøllet og det limer du på, (Panduro eller hobbyforretning har det man skal bruge. Fødder og hænder laver du ogsåaf noget fra strømpen dem laver du bare lidt mindre som runde kugler bagefter kan du sy og lave en,to tre fingre hvis du vil og det samme med fødderne hvis du vil men det er ikke nødvendigt. Jeg håber det var noget du kan bruge jeg vil ønske dig held og lykke med det.

Hilsen fjordglimt.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 17-03-03 19:55

Hej Fjordglimt!
Tak for dine ideer - de lyder spændende, men det kan knibe lidt både med det kreative og med tiden. Jeg har desværre ikke rigtig tid til- og heller ikke særlig meget energi til at være så kreativ.

Har fået et forslag, som jeg tror jeg "køber": og som jeg vil videregive her, hvis andre er interesseret.

Køb et strandsæt med spand, si og evt. legetøj - fyld sand og penge (der er vekslet til mønter) i spanden. Pak det hele ind i gennemsigtigt folie.
Nu er der lidt tidsfordriv til at få siet pengene fri.

Tak for jeres indlæg og ideer.

Mange hilsner Jysch

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 17-03-03 21:24

Hej Jysch.
Det var også en god ide det bliver et dejligt tidsfordriv for ham eller. I MÅ HA EN GOD FESTDAG.

hILSEN FJORDGLIMT

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 17-03-03 21:26

HEJ IGEN .
jeg glemte noget i teksten eller hende. HEJ

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 22-04-03 22:25

Tak for svaret fjordglimt.

Kommentar
Fra : jacobwerner

Dato : 18-04-11 17:04

Jeg har selv brugt en masse tid på at finde på gaveidéer til min (noget yngre søster), og i min søgen på nettet faldt jeg blandt andet over www.gaveeksperten.dk, som har givet mig en inspiration til hvad jeg skal købe.

Jeg fandt en fed Adidas-trøje, som jeg dog valgte at købe i butikken. Men siden hjalp med forskelligt inspiration, ligesom jeg også er stødt på flere andre (mere eller mindre) brugbare sider.

God søgning!