/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Tobakslugt
Fra : arvind
Vist : 5478 gange
200 point
Dato : 03-07-08 21:47

Kan man på nogen måde rense eller på anden måde fjerne tobakslugten i en campingvogn, der har været brugt af rygere i nogle år, eller skal man holde sig langt væk fra en sådan

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-08 21:50

Sæt nogle underkopper derind med eddike i. Det er også tip top når nogle gæster ryger. Det sættes i vinduer herhjemme og næste dag kan man ikke lugte der er nogen der har røget
Og ja jeg lufter meget ud

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-08 21:51

Hvis du ikke kan leve med den så opgiv den... Det er som med en rygerbil, det kommer aldrig helt væk...

Men ellers kan du vaske ALT ned. Så forsvinder det meste af lugten.
vh ben

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-07-08 21:51

Det er næsten umuligt at slippe af med den lugt. Jeg ville ikke købe den.... det hænger i møbler, gardiner ja i hele vognen

se her hvor svært/umuligt at fjerne tobakslugt
http://www.campingland.dk/TemaShow/Emne_Show.aspx?EID=ce30cded-2765-4538-bac3-b2545bea622a

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-08 21:56

Edike virker kun på det der hænger i luften dagen der på, efter et besøg af en ryger..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-07-08 22:20

Den gamle røglugt der sidder i træ, hynder o.s.v. kan du aldrig fjerne helt, så hvis du ikke kan leve med lugt af gammel røg, så glem det.

Campingvogne der lugter af røg, hund, hengemt/indelukket...og så af gammel plastic (især den lugt hvis en vandbeholder af plastic har stået med gammelt vand i).....bliv langt væk fra dem.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-07-08 22:25

Rodalon Vask det hele af med rodalon og udskift hynderne http://www.rodalon.dk/

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-07-08 23:18

Betragt det som en årelang opgave.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-07-08 23:42

Vrøvl det skal bare gøres ordentligt

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 03-07-08 23:44

Eller begynd at ryge selv.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-07-08 01:20

Citat
Vrøvl det skal bare gøres ordentligt

Der er kun to ting som det er sværere (umuligt) at fjerne lugten fra i en bil eller campingvogn, ud over de ting jeg nævnte.....og det er hankattepis og lugten af opløst lig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-08 01:35

Lang tids udluftning , især i varmt vejr, fjerner det meste.
Resten er et spørgsmål om hvor sart en næse du har.
Nogle mennesker er så følsomme at de altid vil kunne lugte en rygervogn.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-07-08 06:41

Når ikke engang de proff. kan fjerne tobaksrøg fra en campingvogn - med de mange midler de har til rådighed - kan man heller ikke selv gøre det. Man kan rengør og "sprøjte" andre dufte ind i vognen, men tobakslugten er der stadig. Når den nye duft har fortaget sig, kommer tobakslugten igen. Som dova også skriver, så er der visse "lugte" der aldrig forsvinder. Herunder tobaksrøg.
For nyelig var jeg ude at se på en BMW. Forhandleren havde reklameret med- og sagde, at det var en røgfri vogn. Umiddelbart da jeg satte mig ind, havde den bare en ubestemmelig lugt. Jeg kørte og satte blæser/varme på. Herefter kørte jeg tilbage og sagde, at det ikke var en røgfri vogn. Forhandleren gad end ikke at kommentere det.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-07-08 09:11

Typisk Dova påståelighed Arvind du kan fjerne lugten med rodalon osv

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-07-08 16:16

Rodalon er ikke lugtfjerner som sådan.....Rodalon er bakteriedræber....altså decinficerende middel......det har ingen rengøringseffekt og kan ikke fjerne lugt, som stammer fra andet end bakterieangreb i organiske stoffer.....eks. lugt fra rådne madvarer, lort o.s.v.

Og Sunowich

Citat
-
Typisk Dova påståelighed

Den attitude ka' du fandme godt gemme væk.....for det første er det ikke bare mig der siger sådan her i tråden, og for det andet, så påstår jeg kun noget, såfremt jeg ved jeg har ret

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-07-08 17:24

Prøv at læse på Rodalons side "Du som altid har ret"

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-07-08 17:42

Grundlæggende er det vel et spørgsmål om hvormeget kno fedt man vil lægge i det projekt.

Nogen gider godt gøre en Ford A i stand der hat stået i en garage, og andre vil gerne bare bruge noget der lige er at gå til.

Hvis man er ikke ryger vil man gerne have en ikke ryger bil, sådan er det også med Camping vogne.

Hvis man gider kan man fjerne meget som tidliger nævnt.

Det er jo også et spørgsmål om hvor slemt man selv syntes problemet er...

vh ben