/ Forside/ Teknologi / Udvikling / .Net / Spørgsmål
10  piaskov 110
wireless lan... ..:: hjælp ::.
Fra : vilmand
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 03-07-08 21:12

hej skal bruge noget hjælp har en computer der ikke kan finde nogle netværk når man søger efter dem

den bruger vista home basic
og der er et wireless lan netværkskort i computeren

Hjælp....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-07-08 21:17

Er det tændt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-08 21:17

Du skal være i samme arbejdsgruppe
Routeren skal tillade adgang til LAN for din mac-adresse (hvis der er filter på)
Du skal dele printer og mapper ud (altså bare tillade at det kan lade sig gøre)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-08 21:25

Har du wireless router?

Er wireless slået til i både router og PC?

Hvad skriver den når du søger netværk?

vh ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-08 21:30

Skriver den nogle fejlmeldinger under "Start" opret forbindelse?

Under kontrolpanel skal du tjekke at trådløs netværksforbindelse er aktiveret, højreklik på dette ikon og vælg aktiver hvis der rødt kryds over ikonet.
vh Ben

Ejvin
Arbejdsgruppe navn og deling er printer har ingen betydning for oprettelse af forbindelse til routeren - kun til anden PC på netværket..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-08 21:32

Ja ja - jeg læste det anderledes.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-08 21:34

super eyvind

Kommentar
Fra : vilmand

Dato : 04-07-08 01:01

svar til benjamin.hansen

det hele er slået til min egen bærbar kan godt men den der vi taler om kan ikke...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-07-08 06:27

Så slet dit trådløse netværkskort i enhedshåndteringen og lav derefter en opdatering...
Så starter kortet ofte default som aktivt...

vh Ben

Kommentar
Fra : vilmand

Dato : 04-07-08 10:40

hej benjamin jeg havde vist glemt at tænde for det UPS... så tak fordi du fortalte mig det