/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Myre!!
Fra : Holst-Hansen
Vist : 5241 gange
200 point
Dato : 03-07-08 19:16

Hejsa..

Vi har på det seneste opdaget en hel del myre som kravler ind i vores opvaskemaskine. Da vi kun er 2 om at fylde den kan det godt står et par dage inden den bliver startet. Er der nogle der har et par rigtig gode råd til hvordan vi kan undgå myre kommer ind i maskinen?

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 03-07-08 19:23

Hvad med at lukke den, så kan de da ikke komme ind til madresterne. Ellers må den da være utæt når i vasker.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-07-08 20:27

Hvad med andre steder i huset, eller er det kun et problem når de kommer i maskinen ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-07-08 20:49

Er det små myrer, brug myrelokkedåsen den er effektiv.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-07-08 20:59

Når myrer kommer ind i køkkenet, er det altså fordi de har fundet mad og inviterer vennerne til gilde......... Du må sørge for, at der ikke er madvarer og søde drikkevarer fremme - heller ingen krummer....

Næste skridt er så at finde ud af, hvor de kommer ind. Det er ikke altid så nemt, men et fint drys sand kan nogle gange ses.

Dernæst må du købe myrelokkedåser og sætte dem, hvor du tror de kommer ind, eller bare et par steder i køkkenet - og ihvertfald ved opvaskemaskinen

Den opvask lyder som det rene guf for myrerne

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 03-07-08 21:25

Vi har hvert år, i de sidste 15 år, haft besøg af myrer. Det værer sig både i stue - badeværelse og køkken. Vi har brugt rigtig mange penge på lokkedåser og ligende, men uden det synlige resultat.
I år har vi vandet, udendørs, med myregift ( de elsker myregift).
Nej - når vi ser myrene kommer, så får de med spraydåse, som vi har købt i Tyskland. Det være sig både i køkken eller andre steder. Du kommer ikke af med dine myrer, men kan begrænse deres adgang med spraydåse. Jeg tror ikke at nogen pacelhusejer, på et eller andet tidspunk, ikke har haft besøgt af myrer. Det er ulækkert at se dem danse hen over køkkenbordet, men de gør ingen skade.
Som sagt, så giver vi den et ordenligt spray fra dåsen, og vasker efterfølgende køkkenbordet af. Det begrænser dem, men vi slipper ikke helt af med dem.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-07-08 21:31
Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-07-08 21:57

Citat
Er der nogle der har et par rigtig gode råd til hvordan vi kan undgå myre kommer ind i maskinen?

Nu er det jo ikke den 1. april .... det kunne meget vel være en aprilsnar.

Myrer kravler ikke ind i en opvaskemaskine medmindre der er et "spor"

Mit forslag er, at du vasker hele køkkenet af i Rodalon incl. opvaskemaskinen. Sokkel og frontplade så fedtfingre bliver vasket væk.
Du skal også finde ud af hvor myrerne kommer ind i huset.

Det er ikke normalt at myrer holder til i en opvaskemaskine !!!!!

Gå i gang med rengøring af køkkenet. Lad ikke madrester stå fremme.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 200 point
Dato : 04-07-08 00:29

Når I kun er to til at fylde opvaskemaskinen, er det klart at der kan gå nogle dage, uden vask!
MEN - gør Jer selv den tjeneste at lade opvaskemaskinen køre skylleprogrammet én gang i døgnet, dette vil minimere madresterne på servicet.
Jeg mener at alle opvaskemaskiner har et skylleprogram - altså et program hvor der IKKE vaskes men blot skylles.

- og NEJ - jeg tror IKKE at myrerne er tegn på at I er mere urenlige end andre mennesker - slet ikke! Myrer kan komme på besøg allevegne - hos rig som fattig og hos svin som engel.
Vi har også problemer med myrer engang imellem men det er på badeværelset og problemet bliver løst lige så hurtigt som det opstår - med de små, tissedyre, myrelokkedåser.
Ja de er lidt pebrede i prisen men de er altså meget drøje, vi har brugt dåserne i to sæsoner. Når myrerne er væk og dåserne unødvendige, lukker vi de små huller af med tape, når myrerne så igen arriverer, fjerner vi det tape og kommer et par dråber vand ind i dåsen. PÅ denne måde bliver dåsen atter brugbar, det er i hvert fald sådan vi gør

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-08 01:30

Myrerne kommer der enten efter vand, elle mad. Jeg tror mest på at de søger vand.

Der findes fantastisk effektive midler mod myrer. Dieldrinlak for eksempel. Det er for en del år siden blevet forbudt til private.
Du kan ikke få et rigtigt effektivt myremiddel i "håndkøb". Boraks i syltetøj eller andet lokkemiddel hedder sig at due. Jeg har aldrig prøvet det.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-07-08 04:51

Bland flormelis og bagepulver lige meget af hver og strø det der hvor myrene kommer ind.
det virker godt. Jeg har selv brugt det sidste år i stuen, hvor myrene kom op af gulvet ved et radiatorrør.
Dagen efter var alt væk og de har ikke været der siden.
Det kan også bruges i et køkken, hvor man mange gange ikke må bruge diverse gifte.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-07-08 09:37

Jeg har myrer der kravle op af fuger i belægningssten, jeg sprøjter med malathion,(gifigt, meget)
Jeg har også med held sprøjtet langs soklen på huset.

Godkendelse af svar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 06-07-08 08:09

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-07-08 11:59

Selv tak Holst-Hansen og held og lykke med at få de små ski..irriterende kryb, verfet ud af Jeres bolig!

Venlig hilsen Dorthe.