/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Kraftig/stærk cykel
Fra : Lufc67
Vist : 27225 gange
100 point
Dato : 03-07-08 12:23

Hej

Jeg skal igang med at cykle, og har behov for en stærk cykel, der kan bære mine knap 200 kg. Har prøvet i flere cykelbutikker, men selvom de påstår, at det er en stærk cykel, føler jeg nok, at den virker noget usikker under mig, når jeg prøvecykler den.

Er der nogen, der kan hjælpe med adresser/producenter/butikker, hvor chancen for at erhverve en kraftig/stærk cykel er tilstede?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 13:12

Køb en Mountine bike, den er konstrueret til tung last,

her er en af mange: Svend
http://www.yatack.no/product?product_id=360285

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-08 13:14

Hvor meget vil du ofre ???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 13:17
Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-08 13:45
Kommentar
Fra : Lufc67

Dato : 03-07-08 15:07

Til refi:
Max. omkring 4.000 - og tak for humoristisk forslag

Til svendgiversen:
Er mountain-bikes generelt stærkest konstrueret? Og findes der tabeller med max. belastning?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 15:33

Mountain-bikes er konstrueret til kørsel i ujævnt terræn (bjerge),
og stødpåvirkningerne overgår langt selv din den statiske vægt på flad vej...

Hvordan din bagdel så får det er en anden sag, Svend

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-08 16:14

Jeg vil også holde på en mountainbike, som den stærkeste cykel. Husk at også at hjulets egre skal være stærke.

Måske kunne du kontakte fabrikant / importør og forelægge dem sagen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-08 18:17

Det kan osse være, at din fornemmelse af usikkerhed skyldes lidt problemer med balancen? Det ville være forståeligt, hvis du har en fornemmelse af at vælte hvis du anbringer 200 kilo på to hjul...

Måske skulle du overveje en tre-hjulet? Så vægten er fordelt på tre hjul... Den ville jo både være stærkere og køre mere stabilt..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-08 19:57

Ja måske den som Refi henviser til - en slags budcykel.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 20:11

Så må jeg spørge?
Hvis man vejer næsten 200 kg og skal til at motionere...

Og ikke kan holde ballancen på 2 hjul??
Hvorfor skal man så starte med at cykle...

Der findes jo flere andre og bedre sportsgrene i den vægtsklasse,
må jeg foreslå svømning, så er vægten stærkt reduceret... Svend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-08 09:49

Ja - jeg foreslog faktisk cyklen fordi den er GODKENDT til så høj vægt.....

Det finder du ingen alm. cykler der er, og så er du ovre i specialbyggede.....

Og der røg så prisen....