/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
han faldt ca 170 cm ned
Fra : buska1
Vist : 789 gange
300 point
Dato : 03-07-08 12:02

min lille Bølle på 3 mdr er lige kommet til skade. han faldt ned fra mit kradse/klatre træ herinde for ½ time siden. han skreg bare og trak på det ene bagben. stakkels lille pus. har lige været oppe og aflevere han ved dyrlægen. de ville beholde ham og tage røngten for at se hvor slmt det står til.
de ringer når de ved mere. den ventetid er allerede alt for lang.
hva nu hvis det er noget der ikke kan ordnes?
eller noget der koster rigtig mange penge. da jeg er på kontanthjælp efter piskesmæld har jeg ikke ret meget at gøre med, hvordan skal jeg kunne nægte min dejlige lille killing at blive helbredt bare fordi jeg ikke har pengene til det?
er SÅ ked af det lige nu

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-07-08 12:24

Jamen det er da rigtig synd for din kat og dig. Hvor er det godt du tog til dyrlægen med det samme.

Med hensyn til dyrlægeregningen er der forskellige muligheder for hjælp, det ved din dyrlæge også noget om.

Fonde der hjælper private kæledyrs-ejere

Jytte & Knud Vagn Thoustrup Nielsen Fond
v/ Dyrlæge Vibeke Korup
Uhresøvej 23 7500 Holstebro
Dyrenes Dag Kommite
Hovedvejen 46 5750 Ringe
tlf. 65 99 28 45 email. ddk@mail.dk
Fr. Sophie Johansens legat
Den Kgl. veterinær & Lanbohøjskole
Studieforvaltningen
Bülowsvej 17
1870 Frederiksberg C
Bamses Venner
Yder tilskud til pensionister og andre mindre bemidledes dyrlægebehandling
af hunde, katte og andre mindre husdyr. Kriteriet for ydelse af tilskud er
økonomisk trang. Ansøgning om tilskud rettes normalt inden behandling
iværksættes og efter samråd med den behandlende dyrlæge.
Ansøgningsskema: nej.
Dyrehospitalet Hobrovej, Dyrlæge Thomas O. Larsen, Hobrovej 40, 9000
Aalborg.

Du kan også kontakte Kattens Værn

http://www.kattens-vaern.dk/?side=34

og dyrenes beskyttelse

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/frontpages/$first!opendocument&exp=7dc5c3c70bb95f6ac1256fff00626368

Rigtig god bedring med lille Bølle - husk at mange katte har klaret fald fra endnu større højder uden men.

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 03-07-08 12:27

En lille trøst er, at katte faktisk kan falde meget langt ned uden andet end at forstuve benet og som regel sker der ingenting, fordi de lander på benene.
Alt er slemt, når det sker, men de fleste katte kommer over det uden behandling og nogen gange med lidt smertestillende i en kort periode.
Håber det er den billige løsning for dig, men ellers kan du prøve at søge hjælp hos kattens værn eller dyreværnet.
mvh

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 03-07-08 12:47

1000 tak for jeres indlæg.
vidste slet ikke man kunne søge om tilskud til at betale dyrlæge regninger.
det er ikke sådan at jeg er en samfundsnasser eller noget. jeg kom til skade og fik piskesmæld så indtil min situation er afgjort mht fleks job og alt det der er jeg desværre på kontanthjælp.
jeg vil gøre alt for mine dyr hvis jeg havde muligheden.
min 3. kat binka beugte jeg over 2300 kr på da hun kastede på hele tiden og jeg ville have hende tjekket. det viste sig at hun havde problemer med leveren og skulle have specialkost og en del medicin - samt selve undersøgelserne og blodprøver kostede meget.
ca 10 dage efter jeg fik hende hjem igen og gav hende det specielle mad og medicin slap hun desværre ud og jeg har ikke set hende siden. det er nu snart 3 mdr siden og da hun var 100 % indekat er jeg sikker på at jeg ikke ser hende igen. hun kan simpelthen ikke finde herhjem.

så jeg er altså en der vil gøre alt jeg kan, men pengene er bare småt lige nu, så jeg vil kikke på de sider ;)

sidder stadig og venter på at dyrlægen ringer tilbage. kan jo være det ikke er så galt :) krydser alt jeg har

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-07-08 12:49

Je vil næsten ikke tro der er sket noget - ikke med en kat.
Når den skreg er det i nogen grad forskrækkelsen! Den kan have forvredet en fod - en af dens kløer kan have hængt fast i det den fik overballance.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-07-08 13:13

Hej Buska1.

Jeg krydser alt hvad krydses kan, for at missen er sluppet med forskrækkelsen og - som folk da osse skriver her i tråden, så er det helt ufatteligt hvad de misser kan klare, uden at komme noget til. De dér '9 liv' som rygtet fortæller at katte har, ja det er nu ikke helt ved siden af.

Med hensyn til det økonomiske, ja så er det da værd at forsøge sig! MEN - hvis det ikke lykkes dig, så tag en snak med den behandlende dyrlæge, jeg er sikker på at du kan få en afdragsordning! Det er jo ingen hemmelighed at dyrlægebehandling er dyrt og de vil sikkert gerne aftale en afdragsordning med dig! Vis at det ikke er uvillighed men nød, der får dig til at spørge dem, så tror jeg ikke der vil være noget i vejen for sådan en ordning.

God bedring til Bølle

Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 03-07-08 14:05

1000 tak for jeres søde ord :)

dyrlægen har lige ringet at der ikke er brækket noget. så det er slaget og evt en forstuvning. jeg kan hente bølle om 2 timer. han skal have smertestillende i et par dage og holdes i ro (hvis jeg kan)
så det var heldigvis ikke gået så galt, og når det nu "kun" er undersøgelsen og røngten håber jeg ikke det bliver så dyrt

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-07-08 14:13

Det var da en glad nyhed så slap både du og Bølle heldigvis med skrækken - og en forhåbentlig overkommelig regning

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 03-07-08 14:22

ja det er dejligt.
nu glæder jeg mig tli jeg kan hente ham om en times tid. så bliver problemet bare at holde ham i ro når bedøvelsen helt er væk og han er på smertestillende

Kommentar
Fra : Dyreelsker

Dato : 05-07-08 01:02

Du har gjort det rigtige i at få den afleveret hos dyrelægen. Det er rigtig dumt at det koster så meget for dyrelæge besøg... Jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan hjælpe men jeg ville ønske jeg kunne hjælpe... Jeg elsker dyr - især katte - og kan ikke klare når de lider... Det er jo også levende væsner...

Håber i klare den.......

Knuzz Dyreelsker

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 05-07-08 12:17

nej hvor er det hårdt at høre ham pive om natten fra buret. han er jo vant til at ligge ved siden af mig på en pude inde i sengen, men han SKAL blive i buret en ge for ikke at risikere at han overbelaster benet for tidligt, så det overholder jeg. tager ham ud tit for lige at nusse ham men lader ham ikke gå rundt. holder ham kun og overdynger han med kys og nus *S*

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 05-07-08 23:25

En kat på kun 3 mdr. kan sagtens klare sig selv, gør det ondt i det ene ben har den jo tre andre den
støtte på, så lad den være i fred, snart er den kvik igen. Mvh. K.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 06-07-08 00:25

Hehe, jeg ææælskar at læse om hvordan en misser bliver totalt spoleret - på SÅ kort tid

Jamen SELVFØLGELIG skal han da have alle de nus og kæl pg møsser osv. osv. som hans lille krop kan klare OG - han vil da sikkert osse sætte pris på at få en god stor saftig reje eller måske en enkelt skive røget laks?

God fornøjelse og god arbejdslyst når du, nu snart, skal til at vænne ham til at være en alm. kat igen

Nus ham fra mig!
Natnat fra Dorthe.

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 07-07-08 22:47

nøøøøj Bølle er træt af at være i det bur....
godt han må komme ud igen på torsdag

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-07-08 07:56

Kom lige til at tænke på Bølle, håber han er blevet rask og igang med nye narrestreger

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 15-07-08 09:17

han er ved at være ovenpå igen.
han halter lidt men det er nok mest fordi han ellers fiser rundt hele dagen. han skal til kontrol på mandag så der regner jeg med at de siger han er fit for fight igen ;)