/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista kode
Fra : vilmand
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 03-07-08 01:23

hej skulle reparerer en computer for min nabo min hun glemte at fortælle mig handes kode så nogle der kender en måde at komme ind i computeren uden kode?

PS. den bruger vista home basic og ved man kan med xp

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 03-07-08 03:44

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 03-07-08 03:46

SNAK med klumme_
Ellerr s er den me, at OM_komme

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 03-07-08 03:59
Kommentar
Fra : ramram

Dato : 03-07-08 04:02

Citat
hej skulle reparerer en computer for min nabo min hun glemte at fortælle mig handes kode så nogle der kender en måde at komme ind i computeren uden kode?

PS. den bruger vista home basic og ved man kan med xp

<STADIG SIKKER PÅ DET ER DIN___oder_nabo`ens

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-07-08 05:17

Så giv hende den tilbage....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-07-08 07:00

Spørg din nabo

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-07-08 10:03

ikke om tricket virker på Vista,men den gør på XP,så det kan vel ikke skade noget at prøve denne løsning

Start maskinen i fejlsikret tilstand (tryk på F8 under opstart)
Der vil optræde forskellige kontoer, f.eks ens egen, gæste konto osv.
Men der vil også være en der bare hedder Administrator og den klikker man på.
Når man er i fejlsikret tilstand, så klik på start, klik på kør og skriv:
control userpasswords2 – klik på Enter / OK

Nu kommer der en ny boks op med div. brugerkonti.
Her markere man blot den linie med ens konto/brugernavn og klikker på knappen "nulstil adgangskode"
Her bliver man bedt om at indtaste ny adgangskode og bekræftigelse af ny adgangskode - OK
OG NEJ, den spørger IKKE efter tidligre adgangskode.
Genstart maskinen normalt og log ind med din nye kode.

Hvis man så går i kontrolpanel, brugerkonti, klikker på sin egen konto.
Her kan man så klikke på linien: Fjern adganskode (hvis man vil det)
Nu bliver man bedt om det tidligre kodeord/password, for at kunne slette.

Hvis man er ene bruger på maskinen eller ikke vil bruge login osv. så kan man istedet for at ændre password udføre dette i samme boks:
Hvis man fjerner afkrydsningen i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren, vil man blive bedt om at angive
standard brugernavn og adgangskode, og Windows logger efterfølgende automatisk på med det angivne brugernavn og kode.
(gem evt. dit indtastede brugernavn/adgangskode i papirform)

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 03-07-08 12:16

der er ikke en administrator i vista home basic, den er sparet væk...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-08 14:26

Hvis ingen har sat eet administrator password ind - så brug ingenting.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 04-07-08 18:52

http://www.google.dk/search?hl=da&q=bypass+password+vista&meta=

Den kan også fjernes på andre måder.
Prøv på TUBE´N.......
-
Men virker det ikke kan jeg da godt komme med en MEGET LANG forklaring,
som selv IKKE jeg kan huske/ gennemføre----
Sikkert fordi jeg er EJER og ikke bruger PASSWORD...
BTW_____den findes også på Google og tuben.
------
Men mere under HACK´s / men den kan også bruges til at nulstille ''koden'' /

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 04-07-08 18:54

Orker du ikke det; så smid en CD i drevet med forskellige passwords.
findes på mange sider

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 04-07-08 18:55

NB++++

er det en bærbar______der er forskel

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 04-07-08 19:07

Citat
hej skulle reparerer en computer for min nabo min hun glemte at fortælle mig handes kode så nogle der kender en måde at komme ind i computeren uden kode?

Øhhhhhhh__
HVAD FEJLEDE den--???
før du gik igang....

Husk på de fleste NYE pcér har indbygget TYVERI_ sikring
der melder til en station = SÅ PAS PÅ..

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 04-07-08 19:10

Kan lige nævne, at sidste måned, fjernede jeg en HD
og da jeg genstartede__ blev BEDT om at gen-registrere den.
Men fandt et ?'' hack'' der kurerede den TILTALE.

Kommentar
Fra : ramram