/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
GPS Navigator
Fra : atie
Vist : 2350 gange
100 point
Dato : 02-07-08 16:46

Jeg har en GPS Navigator MD 96130 Medion. Den er nu over 12 måneder gammel og hver gang jeg tænder den kommer der en oplysning om at mit datakort er mindst 12 måneder gamle. Aktuelle kortdata kan bestilles via Internettet under navigation. www. medion.com Men når jeg går ind på hjemmesiden, kan jeg ikke finde nogen steder jeg kan bestille et aktuelt datakort.
Er der nogen der har hjælpende oplysninger til hvorledes jeg kan få sådan et kort. Jeg gik ud fra at man kunne downloade det ned via USB stikket, men det ser ikke ud til man kan det. Det er da irreterende..... har allerede erfaret at den ikke viser som den skal mere.
Venligst Atie

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-07-08 18:32

Har du mon været rigtig inde på siden?

http://www.medion.dk/

Du søger efter driver, opdateringer og manualer …? Her finder du disse…!

Her kan du finde alle nuværende drivere, manualer og FAQ.

Du kan du nemt søge med serielt nummer fra din PC, MD nr fra din bærbar (eller andre enheder). Du kan se en liste med alle tilgængelig driver, bruger manualer og FAQ. Du kan også bruge tekst søgning som alternativt.

Hvor kan jeg finde mit identifikations nr?

Kommentar
Fra : atie

Dato : 02-07-08 19:20

Endte inde her http://www.mediongopal.dk/index.php?BEREICH=software&TPL=update.html#
og så kan man ikke få det selv om der står det, der kommer ingen tilbud op når man vil gå til butikken ( coming soon ) står der bare, men jeg kan se at prisen er 99 euro,, det er sørme da dyrt, så kan man næsten lige så godt købe en ny næste gang den kommer på tilbud i Aldi.. De har slet ikke styr på hjemmesiden..

Det der Medion er noget skidt,, Tom Tom er langt bedre..

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-07-08 19:26

Jeg tror, at opdaterings prisen er nogenlunde identiske for alle GPS-systemer.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-07-08 19:32

Mange af de produkter fra MEDION er da ganske udemærket.

Opdateringer af kort til GPS, er sjældent gratis. Det koster jo også noget at lave et opdateret kort. - Du vil da heller ikke arbejde gratis, for at andre kan få et gratis produkt.

Jeg vil gerne holde med dig i, at MEDION i konkurrencens navn, nok har lidt for travlt til at deres service lider under det.

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 02-07-08 19:52

Hej.Vi har også haft Medion GPS,den virkede kun hver anden gang.(trods det at en computermand satte den til)Købte for et halvt år siden en Garmin 200.Den er meget lettere at have med at gøre og er ikke afhængig af PC`en
Selve menuen er mere overskueligt når man ikke er computernørd.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-07-08 20:04

Garmin er - fortsat - den mest brugervenlige.

Igen GPS udbyder laver selv deres kort, men køber dem hos kortudbyderne, hvoraf der er 2 primære.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-07-08 03:17

Her kan du hente ’HELT GRATIS’ kort/gps kørevejledning, som bliver
opdateret flere gange dagligt,
dækker næsten hele jordkloden,.. Skandinavien, øst/vest Europa, det meste af USA,
Rusland osv.

jeg ved ikke om det kan bruges til din GPS,.. men du kan købe en virkelig
smart og fiks lille bluetooth GPS modtager på størrelse med en engangslighter,
til 300 – 600 kr. det er utrolig smart, enkelt, og praktisk,.. og så er du fri for
at ha’ at stort klodset skrummel, m/sugekop, ledningsvirevar mm.
(du lytter blot til kørevejledningen)
http://cgi.ebay.co.uk/HOLOX-54-Channel-Bluetooth-GPS-Receiver-4TomTom-51-UK_W0QQitemZ120279066125QQcmdZViewItem?hash=item120279066125&_trkparms=72%3A12%7C39%3A1%7C65%3A12&_trksid=p3286.c0.m14

derudover skal du kun bruge en mobil tlf. (bluetooth) evt en lille øreprop/bluetooth,
virker fantastisk,.. bruger det selv,.. og så er det så dejlig let at putte i lommen,
når du forlader bilen/køretøjet/transportmidlet,..

http://www.amazegps.com/welcome.php

OG
http://www.nav4all.com/site2/www.nav4all.com/dan/index.php

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 03-07-08 18:23

Endnu en kommentar om de dyre GPS-kort
http://www.pcworld.dk/blogs/GPS-bloggen/1396?a=newsletter&i=657

Men umiddelbart kan de ikke bruges på Tom Tom - men det bør evt. afprøves en dag.