/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
TDC bredbånd uden fastnet
Fra : egsmark
Vist : 3246 gange
200 point
Dato : 02-07-08 11:35

Jeg er ved at bestille 1 Mb/128 kb hos TDC til mit udlejningssommerhus. Det er noget af en jungle mht. kampagner, tilbud og "gratis ting". Har fået tilbudt oprettelse af tidl. fastnetstik for ca. 500 kr
(ca. ½ pris), gratis trådløs router (mærke ikke oplyst) men skal så betale 45 kr/md. for en såkaldt basislinie oveni bredbåndsabonnementet til 199 kr - altså ialt 244 kr/md. med 6 mdrs. binding. TDC som udl.bureauet af hensyn til driftssikkerhed anbefaler, bruger også det argument som grund for at de er dyrere end de andre. Jeg forstår ikke helt det med en nødvendig basislinie, da denne iflg. Telmores website er unødvendig ? Er der nogen der har erfaring med ADSL uden en nødvendig basislinie hører jeg gerne - og respons på TDC's særtilbud er selvfølgelig osse velkommen
mvh. egsmark

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-07-08 11:37

Min søn har ADSL hos TDC uden fastnet. Han har dog et fastnetstik i lejligheden for det skulle han bruge til at koble ADSL-boksen til. Men som sagt han har ikke fastnettelefon, kun mobil.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 02-07-08 12:27

Du skal jo have en linie ind i huset for at komme på nettet, den er så kun aktiveret til data og du skal betale abonnement for at have linien i huset, lige som den faste månedsafgift når man har en fastnet tlf.
Jeg kan ikke så hvordan man kan undvære den, da det er den der flytter data.

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 02-07-08 12:33

Her er hvad der står på Telmore's hjemmeside:
Bemærk: Har du ikke fastnettelefon, koster det ikke ekstra - basislinje er inkluderet i prisen.
Vær opmærksom på, at det ikke er nødvendigt at have fastnettelefon for at få TELMORE Bredbånd. Der skal blot være et telefonstik tilstede på din installationsadresse.

Jeg har selv Telmore Bredbånd - og det virker upåklageligt!!
Priseksempel 2 Mbit/512 kbit til 179 kr.

https://broadband.telmore.dk/broadband/broadband/product.html?refer=BBfrontpage

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-07-08 12:52

Du skal bruge en Basislinje, som du selv er inde på så er der ingen grund til at betale for et telefon nummer som ikke bruges, begynd her: http://privat.tdc.dk/internet/bredbaand/bestil/index.php?broadband[speed]=1024_128 sæt prik i Jeg har ikke fastnet telefon også prik i Jeg har ikke bredbånd hos TDC, på den næste side sætter du prik i TDC Basislinje og går videre med bestillingen, du kan sagtens vælge gør det selv løsningen, TDC sætter stikket op og leverer modem, kabler og stik + en vejledning som er til at finde ud af, med den i den ene hånd så kan du ikke gøre noget forkert

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-07-08 13:32

Citat
skal så betale 45 kr/md. for en såkaldt basislinie
hvis ikke du vil bruge Mobil Bredbånd, så er det nødvendig med en basis linje, internettet kommer ikke svævende gennem luften når du vil have en kablet forbindelse, måske har nogle andre udbydere basis linjen inkluderet i abonnementet, hos TDC skal du vælge om du vil have telefon eller kun basis linje

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 02-07-08 13:45

Hos Telmore er basislinjen inkluderet i prisen.

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 02-07-08 13:45

Jeg bruger Fullrate.dk - 2mbit/512 og fri telefon til alle fastnet i DK oprettelse 99 kr incl alt udstyr og 169 kr. pr. mdr. MvH Hansen

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 02-07-08 14:25

Der er mange ”tilbud” på internet, men når det nu er i et område med sommerhusudlejning forbindelsen skal etableres, kan man jo gætte på at det ligger i et yderområde, og ikke i nærheden af en storby, hvor der er mange internetudbydere på markedet.
Jeg valgte Telmore, da det var den eneste udbyder (udover TDC) jeg kunne finde i mit område.
Jeg flyttede til ny adresse i maj måned. Jeg ønskede kun internetforbindelse, altså ingen oprettelse af fastnettelefon.
På min nye adresse var et telefonstik, som havde fungeret indtil den tidligere ejer flyttede.
Det eneste lille problem var at TDC ikke umiddelbart ville erkende at der faktisk var et telefonstik i huset, men ønskede at ”hæve honoraret” for at genåbne det. Men det afklarede Telmore direkte med TDC.
Jeg kan kun afbefale Telmore - det har fungeret upåklageligt indtil nu.

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 02-07-08 17:37

Hvad angår dækning, har Fulrate lige meddelt at de nu er landsdækkende, jeg har brugt dem i snart et år nu, uden nogen problemer. Da jeg var i TDC var der udfald og andre problemer hver 2. mdr.v.h. Hansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-07-08 19:48

Kode
Men det afklarede Telmore direkte med TDC.

Bare lidt oplysning:
Telmore er et datter selskab under TDC og bruget TDC's
net(ejet af TDC)

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-07-08 19:49

bruger

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-07-08 21:33

Har haft fastnet hos Sonofon i mange år og TDC internet via firma. Opsagde så fastnetten da den jo alligevel ikke blev brugt. Da røg ADSLen så samtidig og jeg måte igennem en længere tovtrækning om hvem der bar skylden. Nu er TDC jo ikke ligefrem kendt for deres service og hurtighed så efte utalige henvendelser til dem og Sonofon fik de detopog køre igen. Der skal en såkaldt - bærelinie - til for at det kører. Det koster lidt ekstra iht TDC men pyt firmaet betaler