/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Piaskov din mormor + oldemor
Fra : dr_dem
Vist : 2712 gange
30 point
Dato : 02-07-08 10:28

Pia din oldemor dør 12-09-1893 mor til Augusta Juliane Rasmussen og hed
Augusta Antonie Johanna Ransby og blev 22 år
kirkebog: København/Sokkelund/Den Kgl. Fødselsstiftelse 1891-1897 opslag 67 nr. 451

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 10:34

Samtlige personer i husstanden

Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kjøbstad, Grønnegade 28, forhuus 1 sal b, 1, FT-1860, B0289
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Johannes Nicolai Ransby 34 Gift corporal i 5 Infanteribatll., huusfader Kjøbenhavn
Margarethe Elsabe Ctharine Ransby født Goldschmidt 25 Gift hans kone Rendsborg
Emil Wilhelm Johannes Ransby 3 Ugift deres søn Rendsborg
Auguste Antonie Johanne Ransby 1 Ugift deres datter Rendsborg

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Lærke93

Dato : 02-07-08 11:46

Hvad er pointen, undskyld?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-07-08 11:53

Øhhhh!
Hvad er det lige du spørger om????

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Købmager Kvarter, Gammelmønt 159, Stuen, 933, FT-1845, C3428
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Diderick Scherning 35 Gift Skomagermester Hildesheim
Wilhelmine Dam 36 Gift Kone --
Niels Hiørring 11 Ugift Pleiebarn Nibe
Cathrine Busk 5 Ugift Pleiebarn Nibe
Johan Ludvig Arendahl 31 Ugift Skomagersvend Kjøbenhavn
Johannes Ransby 19 Ugift Skomagerlærling Kjøbenhavn

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 14:11

Det er til piaskov fra her http://www.kandu.dk/spg123277.aspx

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-07-08 14:26

Så kunne du da have brugt denne
Skriv til piaskov
sparet 10 point, og så været sikker på at Pia så dine oplysninger
og vi andre behøvede ikke undre os

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 14:43

Nu ligger det sådan at jeg har masser af point at give ud af men tråden skal køre videre så hvis tipoldeforældre kan findes er det fint her

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 14:49

Og du vil ikke bruge point på at lukke spørgsmålet op

SÅ FJERN HAKKET(FLUEBENET)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 14:52

Johannes Ransby 19 Ugift Skomagerlærling Kjøbenhavn

Find ham i kirkebøgerne

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 14:56

Og find forøvrigt de andre ogsåI KIRKEBØGERNE

dr.dem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-08 16:12

Godt fundet dr_dem,
jeg har selv ledt forgæves i flere timer...

Og Pia lukkede lidt hurtigt...

Jeg forstår godt du opretter et nyt spørgsmål,
så vi andre der har søgt, også kan se svaret, Svend

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 16:15

Citat
Jeg forstår godt du opretter et nyt spørgsmål,

Svend er oprettet

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 16:17

Svend hvor er Rendsborg ???????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-08 16:24

Rendsborg/Rendsburg er grænsebyen mellem Det Gamle Danmark og Holsten.
Her stod hæren og forsvarede os i 1848 og forgæves i 1864...

På højde med Kiel, lidt mod vest, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-08 17:00

Forældrene bekræftes af mormonerne året efter ved lillebrors dåb:
"
JOHANNES CARL RANSBY
Christening: 20 OCT 1861 Sankt Hans, Odense, Odense, Denmark
Father: JOHANNES NICOLAI RANSBY
Mother: MARGRETHE ELSABE CATHJRINA GOLDSCHMIDT
"
Trods lidt forskellig stavemåde, Svend

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 17:26

Tror at Rendsborg er noget i nærheden af Odense da alt foregår omkring, fordi Auguste Antonie Johanne Ransby som skulle føde i København (Kjøbenhavn) kom fra noget fattig og noget jeg ikke kan læse endnu i Odense. Og Johannes Nicolai Ransby er skomager hvorfor skulle hans barnebarn komme i pleje hos en skomager?????

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 17:28

Jamen Svend det er jo dem

så er der bare kirkebøger

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-08 17:34

Nej, Rendsborg er garnisionsbyen ved Ejderen, hvor den unge korporal er udstationeret
og møder Margarethe Elsabe Ctharine Ransby født Goldschmidt.

Her fødes også de to ældste børn, det 3. fandt jeg født i Odense...

Noget helt andet, hvad mon der skete med Johannes i 1864? Svend

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 17:34

Så en lillebror til Auguste

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 17:38

Noget helt andet, hvad mon der skete med Johannes i 1864?
Her stod hæren og forsvarede os i 1848 og forgæves i 1864...

Har du andre forslag???

dr.dem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-08 17:51

Mange danske soldater blev jo dræbt i 1864; måske også Johannes? Svend

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 18:02

Auguste Antonie Johanne Ransby 1 Ugift deres datter Rendsborg hun er der alså også

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-07-08 18:02

Han er ikke registreret søm død
http://www.strandparken33.dk/faldne.htm
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 18:30

Virgo Danish Parish Register Page 1867, 1 Juni, Baptist Niels Ransby, en søn, , Johannes Nicolai Ransby [foureer], ved 5te Inf. Bataillon, Margrethe Elisabe Cathrina Goldschmidt, 31, ...

http://www.virgo-fyn.dk/html/kirkehtm/skth80.html

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 19:08

Flytter sgu li reste

Jeg aner ikke noget om det
Fra : piaskov Vist : 232 gange
50 point
Dato : 29-06-08 16:03

--------------------------------------------------------------------------------
I forbindelse med min mors død har jeg fået hendes dåbsattest.
Min morfar hed Hans Aage Jensen og var chauffør . Sandsynligvis født i Odense.
Min mormor hed Augusta Juliane Rasmussen . Sandsynligvis også født i Odense. Om hende ved jeg hun er død i Odense d. 17/3 1963.
De fik 9 børn.
William Jensen (død)
Kurt Jensen
Villy Jensen
Holger Jensen
Ragnhil Jensen (død)
Gurli Jensen
Edel Jensen (død) f. d. 24/11 1929 f. i Odense - Sct. Hans sogn døbt d. 29/6 1930 Sct. Hans kirke
Henny Jensen f.d.. 13/7 1937
Lilly Jensen
+ en datter mere jeg ikke kender navnet på

Det undre mig at der på min mors dåbsattest står: overensstemmelse med Ministerialbogen bevidnes : Odense d. 8/3 1949 min mor var på det tidspunkt 19 år ???

--------------------------------------------------------------------------------
Favorit

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 16:12

--------------------------------------------------------------------------------
Øhhh. Hvad er det du vil ha hjælp med.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-06-08 16:14

--------------------------------------------------------------------------------
Hvad betyder det med datoen nederst da min mor var 19 år???
Ydermere ville jeg gerne vide lidt om min morfar da absolut intet kender til ham !

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 16:19

--------------------------------------------------------------------------------
der kan være en fejl. Har digitalt signatur. hvis du har. kan du tjekke lidt på cpr registret. der står lidt om dine forældre, og dine børn.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-06-08 16:21

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Har digitalt signatur. hvis du har.

Det har jeg ikke

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-06-08 16:31

--------------------------------------------------------------------------------
Det der står på din mors dåbsattest er fordi den er genudskrevet. Sikkert fordi den oprindelige er blevet væk.

www.arkivalieronline.dk ligger de mikrofotograferede kirkebøger frem til ca. 1925 tilgængelige, ellers må du på Landsarkivet i Odense for at se mere.

www.sa.dk kan du læse mere om det at slægtsforske.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-06-08 16:35

--------------------------------------------------------------------------------
Hej Bille.
Det vil jeg kigge lidt mere på for det kunne være sjovt at finde noget.
Det er jo lidt underligt at man først finder ud af alle de ting man mangler at spørge om når man ikke har nogen at spørge.
Min morfar var altid et tabu i familien og jeg ved ikke hvorfor. Kan i se hvornår han døde eller hvad??

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-06-08 16:42

--------------------------------------------------------------------------------
Opslag 337 1921-1929 har du Edels dåb.

Ifølge den, er moderen til barnet, dvs. Augusta født d. 11/9 1893

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-06-08 16:44

--------------------------------------------------------------------------------
Undskyld, jeg "snakker" vist lidt indforstået. Det er på Arkivalieronline, jeg finder Kirkebogen for Sct. Hans sogn.

Den går frem til 1929, så deri finder vi ikke din morfars død. Men måske hans fødsel.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-06-08 16:46

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Undskyld, jeg "snakker" vist lidt indforstået

Ja det skal jeg lige love for

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-08 16:55

--------------------------------------------------------------------------------
Hvis ikke det er en af de to her:
"
Odense, Odense, Odense Købstad, Tværgade, 50, 4, FT-1901
Iver Jensen 27. oktober 1868 Gift Husfader Arbejdsmand ved Jordarbejde Velling Sogn Ringkøbing Amt
Johanne Hansen 23. juli 1869 Gift Husmoder Gislev Sogn , Svendborg Amt
Hans Aage Jensen Hedegaard 25. marts 1900 Ugift Barn Ingen Odense
"
Odense, Odense, Sankt Hans Landsogn, St. Hansgade, 20ab, 118 F2, FT-1901
Lars Jensen 28. april 1856 Gift Husfader Dagleier ved Agerbrug Espe Sogn, Svendborg Amt
Inger Marie Jensen, født Jensen 18. november 1857 Gift Husmoder Skjødstrup Sogn, Randers Amt
Anna Helga Augusta Jensen 9. marts 1887 Ugift Barn Bypige Herringe Sogn, Svendborg Amt
Jens Alfred Jensen 17. august 1888 Ugift Barn Bydreng Herringe Sogn, Svendborg Amt
Carl Siegfrid Jensen 8. marts 1891 Ugift Barn Herringe Sogn, Svendborg Amt
Hans Aage Jensen 27. maj 1893 Ugift Barn Herringe Sogn, Svendborg Amt
Marie Kathrine Jensen 26. september 1897 Ugift Barn Allerup Sogn, Odense Amt
Petronella Olga Jensen 28. februar 1899 Ugift Barn Allerup Sogn, Odense Amt
"
er det for nyt til at jeg kan finde dem på nettet, Svend

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-06-08 17:04

--------------------------------------------------------------------------------
OK, du får lige det hele så:

Døbte kvindekøn Sct. Hans sogn

24 nov. 1929
Født Odense Sct. Hans sogn, Astruphus, Hunderuplundsvej 2
Edel Doris Jensen
Forældre: chauffør Hans Aage Jensen og hustru Augusta Juliane Rasmussen, f. 11/3 1893
Dåbsdagen 29 Jun 1930
Faddere: Fru Marg. Jensen (jeg kan ikke læse adressen) og Murer Mads Jensen, Øster Allé 2 og forældrene.
Forældrene viet i Sct. Hans kirke 5/10 1914

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-06-08 17:07

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Odense, Odense, Sankt Hans Landsogn, St. Hansgade, 20ab, 118 F2, FT-1901
Lars Jensen 28. april 1856 Gift Husfader Dagleier ved Agerbrug Espe Sogn, Svendborg Amt
Inger Marie Jensen, født Jensen 18. november 1857 Gift Husmoder Skjødstrup Sogn, Randers Amt
Anna Helga Augusta Jensen 9. marts 1887 Ugift Barn Bypige Herringe Sogn, Svendborg Amt
Jens Alfred Jensen 17. august 1888 Ugift Barn Bydreng Herringe Sogn, Svendborg Amt
Carl Siegfrid Jensen 8. marts 1891 Ugift Barn Herringe Sogn, Svendborg Amt
Hans Aage Jensen 27. maj 1893 Ugift Barn Herringe Sogn, Svendborg Amt
Marie Kathrine Jensen 26. september 1897 Ugift Barn Allerup Sogn, Odense Amt
Petronella Olga Jensen 28. februar 1899 Ugift Barn Allerup Sogn, Odense Amt
"

Det er den her, Svend.

Jeg har fundet vielsen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-06-08 17:11

--------------------------------------------------------------------------------
Hej karen.
Ja det må jo så være min oldeforældre der er faddere.
Men kan du se noget omkring min morfar ?? Jeg tænkte på fødsel og død . Datoer !!
Jeg er helt blank . Har aldrig prøvet det før men er begyndt at læse lidt om det .Men alt begyndelse er svær

Accepteret svar
Fra : karenD
Modtaget 50 point
Dato : 29-06-08 17:16

--------------------------------------------------------------------------------
Vielsen:

Ungkarl kusk, p.t. soldat Hans Aage Jensen af Garnisonssognet, født i Herringe d. 27 maj 1892.
Forældre Forpagter Lars Jensen og hustru Inger Marie Jensen

Pigen Augusta Juliane Rasmussen, af Vor Frue sogn, født i København, den kongelige fødselsstiftelse den 11 sept 1893.
I pleje hos skomager Jens Peter Olsen, Georgsgade 41.

Bryllupsvidner: Skomager J.P. Olsen, Georgsgade 41 og Disinfiktør Lars Jensen, Nedergade 44.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-06-08 17:26

--------------------------------------------------------------------------------
Hold da op karen . Min mormor er jo københavner. Det har jeg aldrig anet.
Kigger lidt mere på det senere Tak for hjælpen foreløbigt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-08 17:29

--------------------------------------------------------------------------------
Espe og Herringe, hvor din morfar voksede op, ligger lige syd for Ringe,
altså Svendborg amt ikke Odense, Svend

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-06-08 17:35

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Hold da op karen . Min mormor er jo københavner.

Ja/nej/måske.

Sagen er den, at vi kan læse af vielsen, at hun er i pleje hos skomageren. Holdt sammen med at hun er født på fødselsstiftelsen, så lugter det lidt af en ung pige der er kommet i "uføre" og bliver sendt "på ferie" i København for at føde.

Spekulationer, I know, men du kommer nok desværre ikke videre uden at rode i arkivalier fra fødselsstiftelsen. De ligger vist på landsarkivet i Kbh.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-06-08 17:51

--------------------------------------------------------------------------------
Og dog.

Fødselsstiftelsens fødsler ligger også på Arkivalieronline.dk.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-08 18:51

--------------------------------------------------------------------------------
>>>Ja det må jo så være min oldeforældre der er faddere.

Nej
>Faddere: Fru Marg. Jensen (jeg kan ikke læse adressen) og Murer Mads Jensen, Øster Allé 2

Oldeforældre:
>Lars Jensen 28. april 1856 Gift Husfader Dagleier ved Agerbrug Espe Sogn, Svendborg Amt
Inger Marie Jensen, født Jensen 18. november 1857 Gift Husmoder Skjødstrup Sogn, Randers Amt

Men dem må vi kunne finde, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-08 20:13

--------------------------------------------------------------------------------
Det kniber med at finde din oldefar Lars Jensen,
men her har du din oldemor Inger Marie Jensen fra Øster Lisbjerg/i dag Skødstrup,
lige nord for Århus...
"
Randers, Øster Lisbjerg, Skødstrup, Skjødstrup By, Et Huus, 84, FT-1860, C4077
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Jørgensen 44 Gift Huusmand, Dagleier Egaa Sogn, Rand. Amt
Ane Dorthe Rasmusd. 43 Gift hans Kone her i Sognet
Karen Jensen 14 Ugift deres Datter [her i Sognet]
Jørgen Jensen 4 Ugift deres Søn Feldballe Sogn, Rand. Amt
Rasmine Jensen 9 Ugift deres Datter [Feldballe Sogn, Rand. Amt]
Inger Marie Jensen 2 Ugift deres Datter her i Sognet
"
Samtidigt har du også to af dine tipoldeforældre, Svend

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-06-08 20:39

--------------------------------------------------------------------------------
Lars Jensen og hans familie har vi her:

Han er ikke født i 1856 men i 1854:

Citat
Samtlige personer i husstanden

svendborg, Sallinge, Espe, Staulund, en gaard, 26, FT-1860, B0389
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Larsen 35 Gift gaardmand, huusfader heri sognet [Espe]
Marie Katrine Ottesen 36 Gift hans kone do [Espe]
Hans Peter Jensen 9 Ugift deres børn do [Espe]
Lars Jensen 6 Ugift deres børn do [Espe]
Pernille Jensen 5 Ugift deres børn do [Espe]
Knud Christian Diderik Jensen 3 Ugift deres børn do [Espe]
Jørgen Larsen 42 Ugift tjenestefolk do [Espe]
Hans Christian Hansen 21 Ugift tjenestefolk Herringe sogn, Svendborg Amt
Dorthe Sophie Rasmussen 31 Gift tjenestefolk heri sognet [Espe]
Anne Katrine Rasmussen 17 Ugift tjenestefolk do [Espe]

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-06-08 20:42

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har forgæves ledt efter Augusta i fødselsstiftelsen.

Måske er hendes data også ukorrekte.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-06-08 20:46

--------------------------------------------------------------------------------
Lars Jensens dåb er i Espe Kirkebog 1826-1878 opslag 29

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-06-08 21:30

--------------------------------------------------------------------------------
Pia, jeg finder ikke noget på din morfar.

Jeg har forsøgt på de forskellige gravstedsindex jeg kender, men uden held.

Et gravstedsindex er frivillige, der tager billeder af gravsten og lægger dem på nettet.

Har du ikke mulighed for at finde nogle af din mors søskende og spørge dem? Gamle mennesker synes ofte, at den slags er sjovt at snakke om.

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-06-08 22:35

--------------------------------------------------------------------------------
Hej Karen og svend.
Hvor har det været godt.
Jeg har fået kontakt til min mors lillesøster og hun kommer på onsdag til bisættelsen af min mor.
Jeg prøver at fritte hende lidt og vender tilbage.
Foreløbig tak.

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 29-06-08 22:47

--------------------------------------------------------------------------------

Kode
Og dog.

Fødselsstiftelsens fødsler ligger også på Arkivalieronline.dk.

edr lidt nysgerrig - men hvor på AO ligger de - syntes ikke jeg kan finde dem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-06-08 08:44

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg havde gættet den anden tipoldefar hed Jens Larsen, født her:
"
LARSEN, Jens Birth Date: 27 Mar 1825
Christening Date: 8 Apr 1825 Recorded in: Espe, Svendborg, Denmark
Father: Lars JENSEN
Mother: Ane Marie JORGENSDR
"
Og nu ser du din tiptip oldefar hedder også Lars Jensen, som din oldefar, Svend

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 19:12

Citat
Min mormor er jo københavner

og nej er født i københavn og blev flyttet igen mor fra odense far ukendt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-08 19:12

Så de får en ny søn i 1867...

Noget tyder på, at han overlevede krigen i 1864, Svend

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-07-08 19:38

Hej med jer.
Hold da op siger jeg bare !! Der er da ellers lige noget der skal læses igennem
Det bliver ikke i dag for bisættelsen er først overstået nu (med gæster).
Min mors søster og bror kom og jeg frittede dem lidt ang. min morfar og det er et tabu.
Min onkel(morbror) havde lovet ham en ordentilg røvfuld hvis han ikke gik frivlligt og siden har han ikke givet lyd fra sig. Det var i ca. 1943-44. De aner ikke hvornår han er død eller noget andet.
1000 tak dr-dem jeg kigger lidt mere på det i morgen.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 21:06

Morfar født 27 Maj 1892 Hans Aage Jensen
Kirkebog Svendborg/Salling/Herringe opslag 2 Nr. 4

Oldefar og oldemor Forpagter Lars Jensen og Hustu Inge Marie Jensen (32 år) ?i?ndsgaard Herringe

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-07-08 06:57

http://www.sa.dk/composite-1171.htm
Er sgutte ikke tilgænglig endnu

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-07-08 10:07

Navn: Johannes Nicolai Ransbye Alder: 14 Civilstand: Ugift

Kilde: FT-1840 Amt: København Herred: København (Staden) Sogn: Sankt Annæ Øster Kvarter Stednavn: Store Kongensgade 269, Desuden de i Opfostningshuset værende Drenge, nemlig:
Husstands-/familienr: 1497-F2 Indtastningsnr: C4387 Løbenr.: 9394

Kunne det også være ham her?????
alderen passer f ca 1826!

Navn: Johannes Nicolai Hansen Køn: M Alder: 9 Civilstand: Ugift
Erhverv: deres Søn
Kilde: FT-1834 Amt: København Herred: København (Staden) Sogn: Sankt Annæ Øster Kvarter
Matr.nr/adresse: Lille Strandstræde 66,Sidehuset Stuen Husstands-/familienr: 1 Indtastningsnr: C6406 Løbenr.: 1450

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-07-08 10:19

Hvis Johannes Nicolai Ransbye er den samme som Johannes Nicolai Hansen

1. ELINE HANSINE HANSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 11 MAY 1823 Garnisons Sogn Or Den Herre Zebaoths Kirke, , Kobenhavn, Denmark

2. LOVISE CHRISTINE HANSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 16 MAY 1827 Garnisons Sogn Or Den Herre Zebaoths Kirke, , Kobenhavn, Denmark

3. LOVISE MARIE CHRISTINE HANSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 03 JUN 1821 Garnisons Sogn Or Den Herre Zebaoths Kirke, , Kobenhavn, Denmark

4. JOHANNES NICOLAJ HANSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 10 MAY 1825 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

5. NIELSINE CAROLINE HANSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 02 JUN 1833 Garnisons Sogn Or Den Herre Zebaoths Kirke, ,
Kobenhavn, Denmark

MVH
Modersvilje

PS: hvis det forholder sig sådan er næste spørgsmål; hvorfor Ransbye

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 11:37

Jeg har forgæves ledt efter Johannes Nicolai Ransbye, født i København 1825 eller 26...
Tror du har ret med Johannes Nicolai Hansen?

Hvis vi nu kunne finde hans ægteskab med frk. Goldschmidt, ca 1855...
Der må hans rigtige navn da fremgå?? Svend

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-07-08 11:52

Hej Svend
Mon ikke paret er blevet viet i Rendsburg? (de 2 børn er født der)

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-07-08 12:23

Det slog mig midt i havearbejdet!!!
Rendsborg/Rendsby
Et soldaternavn?

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 12:41

Ja det er tæt på...

Måske kan Erik her hjælpe os videre?

Sangaften med Erik Ransby den 26.5. Guldkonfirmation for årg. 36-45 den 31.5.1992 ...... den 20.7.95 til Rendsborg og Molfsee.
Fundet her:
http://www.dks.folkekirken.dk/Tonning/Kroenike/Ejdersted%201970-2000.pdf

Men det er vel op til Pia?? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 12:59

Pia prøv at kontakte:
Sognepræst (kirkebogsfører) Erik Ransby: Telefon :66 12 12 94: Ejby Kirkevej 72

Han har holdt foredrag i Slesvig tæt på Rendsborg og kender sikkert familiens historie...
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-07-08 15:39

Igen
http://www.sa.dk/composite-1171.htm
Er sgutte ikke tilgænglig endnu
dr.dem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 17:01

Hvad så i Tyskland?

Her ser I midt i Rendburg: Svend
http://www.genealogienetz.de/reg/SCN/kirchenkreise-d.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 17:09

Eller denne oversigt: Svend
http://www.genealogienetz.de/vereine/SHFam/

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-07-08 17:15

Kirkebøger fra Rendsborg bliver først frigivet i 2011 måske

dr.dem

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-07-08 18:17
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-07-08 18:20
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 19:44

Jeg har boet tæt på grænsen i snart 40 år og kan lidt tysk,
det sidste link kender jeg godt...

Hvad med at kontakte Erik Ransby jeg fandt, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 20:13

Og hvorfor kommer Pia ikke selv på banen? Svend

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-08 20:32

Hej svend og jer andre.
Jeg er lige logget på.
Ja i må undskylde jeg har ikke haft tid . Havde 20 mennesker til bisættelse i går og skal også have tømt et plejehjem
Jeg har jo ikke prøvet dette før og er helt på herrens mark med hensyn til slægtsforskning.
Jeg har set der er en masse på nettet omkring det (læsestof osv) og har tænkt mig at gå i gang med at læse om det når jeg er færdig på plejehejmmet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 20:44

Undskyld Pia, jeg havde glemt bisættelsen.

Når du kommer tilbage er der et par nye søgemuligheder...
En af dem er at kontakte din måske fætter Erik??

Take your time, Svend

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-08 21:16

Hej svend.
Jeg kender ikke nogen der hedder Erik. Det er i så fald en der er født uden nogen har omtalt det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-08 21:22

Citat
Hvad med at kontakte Erik Ransby

Er det denne Erik du mener skulle være min fætter ???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 21:34

Ja Pia: Ham her...

>Pia prøv at kontakte:
>Sognepræst (kirkebogsfører) Erik Ransby: Telefon :66 12 12 94: Ejby Kirkevej 72

Om han er din fætter ved jeg ikke,
men han kender både Rendsborg og Ransby erne... Svend

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-08 21:48

Hej svend.
Ja måske et meget dumt spørgsmål. Men jeg kan ikke se hvordan det efternavn kommer ind i min familie
Jeg har aldrig høret det før nu ???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 21:51

Det "spørgsmål" begynder således:
"
Pia din oldemor dør 12-09-1893 mor til Augusta Juliane Rasmussen og hed
Augusta Antonie Johanna Ransby og blev 22 år
"

Nogle vil bare hjælpe dig videre... Svend

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-08 21:56

Nu faldt tiøren. Jeg prøver at ringe når jeg får lidt mere tid. Tak svend.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 04-07-08 08:01

Citat
Pia din oldemor dør 12-09-1893 mor til Augusta Juliane Rasmussen og hed
Augusta Antonie Johanna Ransby og blev 22 år
kirkebog: København/Sokkelund/Den Kgl. Fødselsstiftelse 1891-1897 opslag 67 nr. 451

Skal lige rette lidt
Pia din oldemor mor til Augusta Juliane Rasmussen og hed
Auguste Antonie Johanna Ransby og blev 34 år Født i Rendsburg 06-02-1859
kirkebog: København/Sokkelund/Den Kgl. Fødselsstiftelse 1891-1897 opslag 67 nr. 451

Og det var pigen ovenover der døde 12-09-1893 22 år gammel
Jeg var lidt for hurtig til at læse det ordenlig igennem
dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 04-07-08 18:45

Og pia måske lidt om din fars famile

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 04-07-08 20:25

Ja så er det fredag og alle skal slappe af og husk imorgen store kone aften (lysekrone)

dr.dem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-07-08 20:33

Fra Ransbykitis til Lysekronitis, Svend

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 04-07-08 20:35

nu kommer ingnøren op i did din bandit

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 04-07-08 20:36

dig

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 04-07-08 20:37

ingenøren

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-07-08 20:45

Jeg prøver jo bare på at fortælle,
at du midt i en seriøs forskning om Pia's meget specielle aner,
kommer med dine sædvanlige lampeskærme..
Keep the track, Svend

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 04-07-08 20:51

Kender pia lidt og vi laver fis og forøvrit er det min tråd

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-07-08 16:33

præceptor

Lever, det dejlige menneske

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 09-07-08 19:33

Væggeløse hvor ligger det?????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-07-08 21:32

Mener du Væggerløse?

På Falster syd for Nykøbing??

Og hvor indgår det i Spørsmålet???

Hilsen igen, Svend

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-07-08 17:36

Fordi der måske nogle i Væggerløse som har forbindelse til denne tråd

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-08 17:33

Har haft en privat samtale med Pia og skal søge efter far, farfar, farmor.

Fars navn var Knud bøje larsen kbh 28/12 1923

Farmor og Farfar Sigrid og Harald Bøje Larsen muglivis på Amager

dr.dem

Annuller spørgsmålet
Fra : dr_dem

Dato : 21-07-08 18:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål