/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvordan brænder jeg en film
Fra : scootergrisen
Vist : 882 gange
100 point
Dato : 01-07-08 23:53

Hvordan brænder jeg en film så den kan afspilles i en hver dvd afspiller ?
Acceptere den kun et format og hvilket er det ?
Jeg vil gerne brænde en CD rewriteable som så skal kunne afspilles i en dvd afspiller.
Senere vil jeg også gerne brænde en DVD film som skal afspiller i dvd afspiller.
Når man laver en DVD så skal man vist lave en mappe der hedder VIDEO TS og ligge en MPEG film derinde ik ? men har ikke helst fattet det.
SKAL man lave en DVD menu hvis man vil lave en DVD film. du ved de der menuer der kommer op hvor man kan vælge sprog og afsnit.

Kan man ik bare lave en DVD film som starter automatisk når den bliver sat i.

Håber i kan hjælpe mig.

Jeg har Nero

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-07-08 00:01

Det er noget skrammel at bruge cd til film i en dvd-afspiller. Kvaliteten bliver ringe og ikke alle kan afspille dem.

Du skalbruge et dvd medie. Typen afhænger af hvad din brænder kan håndtere.
De nyere kan med alle formaterne.

Så skal du bruge et program, som kan danne dvd format og et som kan styre brænderen.
De findes kombineret i et, hvilket gør det lettere.

Hvis det er egne optagelser, skal du også bruge noget som kan redigere dem. Ellers bkiver det en dårlig film.

Accepteret svar
Fra : Jesper_wood

Modtaget 100 point
Dato : 02-07-08 06:37

Hvis du har en mpeg / avi fil med filmen. Kan du brænde med Nero det hedder en VCD / Svcd
Nero kan hentes som demo på deres hjemmeside.
Men som transor siger kan du kun proppe ca. 700 mb på en CD derfor kan der komme meget kvalitet på denne.

Dvd derimod kan holde op til 4,7 GB, der kan du også i nero brænde med menu'er.

Her er en liste med programmer du kan bruge:
Nero Burningrom
ConvertXtoDVD
Windows Moviemaker - til redigering af egne film.

Håber du kunne bruge svaret.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 02-07-08 14:56

Okay nu fik jeg brænd en CD rewriteable med en AVI film.
Jeg tror egentligt ikke på det ville virke og det gjorde det heller ikke i den første DVD afspiller men på min anden Kiss DVD afspiller virkede det sku, det fordi den kan afspille DivX og det var godt nok flot. Kvaliteten var rigtig godt, det eneste minus var at den ikke kørte perfekt glat mellems framesne altså det var ligesom der var nogen frames der blev vist længere eller kortere end andre men det var minimalt, ligesom hvis man spiller et spil og der bliver vist en video sekvens så kører det heller ikke perfekt glat.

Jeg har en enkelt DVD+RW og det står der også på min dvd brænder så den må jeg lige prøve og optage noget på.

Men er der nogen der ved hvilken format koding og bitrate osv filmen skal være i for at virke på alle dvd afspillere ?

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 02-07-08 18:53

Det har ingen betydning.
Hvis du opretter en video dvd i nero vil den kunne blive læst i 95% af alle afspillere.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 03-07-08 22:00

Jeg kan kun anbefale Clone DVD + Any DVD ( programmerne hører sammen), hvis det er kopier af DVD film, du laver. Det koster godt nok ca. 300.-, men det klarer alt. - Og du har en gratis prøveperiode.
Pinnacle er et program til selv at redigere egne digitale film - og et ret omfattende program, der kræver meget af din pc.
Nero er udmærket til foto-slide show og kortere klip.
Jeg har erfaring for at de fine dyre dvd afspillere ikke kan afspille det "hjemmebrændte", hvorimod de billige fra Føtex til 2-300.- kr. let klarer denne sag.

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-08-08 16:04

Tak for svaret Jesper_wood.