/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Navne på kinesisk
Fra : g7790210
Vist : 9094 gange
86 point
Dato : 01-07-08 18:39

Hejsa...

Håber I har lyst til at hjælpe mig!

Jeg står og gerne vil have mine 2 børns navne tatoveret, og da jeg synes at den kinesiske skrift er så flot, kunne jeg rigtig godt tænke mig at det blev skrevet med en sådan. Jeg har søgt mange steder på nettet for at finde ud af, hvordan navnene skulle skrives, og det er endelig lykkes mig at finde frem til en side, hvor man kan se nogle navne oversat til kinesisk.

Men inden jeg får foreviget disse navne på kroppen, ville jeg jo gerne være helt sikker på at det jeg har fundet frem til, også er det rigtige.... og det var her jeg håbede på at I kunne være mig behjælpelig..

Navnene er Christopher og Mikkel.

Hvis der er nogen, der har styr på noget sådan må i MEGET gerne gi lyd fra jer og så kan jeg jo lige fremlægge de oversættelser jeg har fundet frem til...

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-07-08 18:50

Ja de kinesiske skrifttegn er meget smukke

På denne side kan du skrive navnet - og få det kinesiske tegn ----meeeen jeg ville nu ikke stole 100% på det er rigtigt
http://www.mandarintools.com/chinesename.html

Du kunne evt tage kontakt til Dansk-Kinesisk forening - det kunne da være, de vil hjælpe dig
http://www.dansk-kinesisk.dk/forening/formaal.htm

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-07-08 18:52

Uanset om der finder ud af noget her kan de ikke skrive til dig, da denne side ikke tillader andre bogstaver

Kommentar
Fra : vith

Dato : 01-07-08 18:53
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-07-08 18:58

Hejsa
Det er ikke alt Babelfish kan oversætte http://dk.babelfish.yahoo.com/translate_txt men når der nu er tale om en tatovering, så ville jeg nok spørge en kineser til råds

Kommentar
Fra : g7790210

Dato : 01-07-08 19:50

Citat
Du kunne evt tage kontakt til Dansk-Kinesisk forening - det kunne da være, de vil hjælpe dig
http://www.dansk-kinesisk.dk/forening/formaal.htm

jo tak det vil jeg lige prøve.... har dog skrevet til adskildige lignende ting, desværre uden held.

Kommentar
Fra : g7790210

Dato : 01-07-08 19:52

Citat
http://chineseculture.about.com/library/name/blname.htm
prøv denne

Det var netop på denne side at jeg fandt oversættelserne.....men ville sgu gerne lige høre fra én der har styr på sproget at det er rigtigt....

men ellers godt fundet....

Kommentar
Fra : vith

Dato : 01-07-08 20:10

Ligger der ikke en Kina Grill eller Restaurant i nærheden hvor du bor?

Jeg ville printe ud fra nogle af linkene og gå ned til dem og spørge.

Kommentar
Fra : g7790210

Dato : 01-07-08 20:12

Citat
Ligger der ikke en Kina Grill eller Restaurant i nærheden hvor du bor?

Jeg ville printe ud fra nogle af linkene og gå ned til dem og spørge.

Kanon idè mand!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 01-07-08 22:48

Her kan du i hvert fald finde Christopher
http://www.chinesenames.org/index.php

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 01-07-08 22:53

Her kan du endda se skrifttyper
http://www.transname.com/

Style 6 er interessant

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 11-07-08 22:21

Hvis det handlede om en dør et bord eller en stol, så ville kineserne selvfølgelig have et ord for disse
ting, men et navn er nu engang et navn, så det findes naturligvis ikke på kinesisk eller for den sags
skyld heller ikke på andre sprog, tænk på hvordan udlændinge prøver at udtale HC Andersen eller
Rasmussen så godt de kan, hvad skulle de ellers sige når de omtaler dem?. Mvh. K.