/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb bærbar PC til fotored.
Fra : tjuel
Vist : 557 gange
200 point
Dato : 01-07-08 12:22

Hej!

Min kone er desværre sengeliggende det næste 1/2 år pga. graviditet og vi vil derfor købe en bærbar pc til brug i sengen.

Hvor lille/billig en pc kan man nøjes med hvis behovene er som nedenstående:

Fotoredigering i photoshop
Hjemmeside redigering i frontpage eller lign.
Diverse internet surf
Officepakken.

Vi har ladet os fortælle at det er vigtigt med et stort grafikkort, men hvor stort? Ligeledes skulle det være vigtigt at det er en intel dual core.

Hvad vil eksperterne på Kandu anbefale?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-07-08 13:12

Der findes ingen bærbare som er gode til brug i sengen, de suger alle køle luft op under bunden og kan meget nemt blive for varme når der suges fnuller ind fra dynen, prøv at overveje en stationær som står ved siden af sengen på et bord med udlægger arm, som kan drejes ind over sengen til skærm og trådløs tastatur og mus

Kommentar
Fra : myg

Dato : 01-07-08 13:17

Intel dual core er OK, men bedre endnu er selvfølgelig Dual Core 2.

Meget RAM er også et must (især ved Vista); 3Gb til Intel Dual Core og 4 Gb til Dual Core 2 er mit bud.
Vista skal også gerne have en rimelig hurtig processor for ikke at virke alt for sløv.

Min bedre halvdel har en Vista Home Premium Zepto med 2 Gb RAM og Intel Dual Core 1,6 GHz og den er sløv i betrækket i forhold til den Celeron Zepto jeg selv har, men som kører XP !

Jeg er derimod ikke sikker på, at du behøver et særlig stort grafikkort - men der må andre tage over med en større viden.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 01-07-08 13:18

ovn har ret i køleproblemet, men da hun er sengeliggende så længe får hun vel et sving-bord, der kan benyttes ?

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 01-07-08 14:53

Det kan være vanskeligt at svare på især da du også skal bruge photoshop.

Jeg ville ikke vælge en bærbar med mindre end 2 GB ram, da Vista hurtigt æder den første Gb og hvis grafikkortet ikke har meget ram på kortet (dedikeret) kan jeg forestille mig at du kan løber tør for ram.

Som CPU ville jeg vælge Intel dual core 2.

Grafikkort:Jeg går ud fra I allerede har en stationær pc som fungerer til jeres behov. Brug det grafikkort som vejledende. Umiddelbart ville jeg vælge et grafikkort der er nyere end end Nvidia 8400 og gerne med så meget hukommelse som muligt.

En sidste ting som jeg synes I skal tænke på er batteriets kapacitet .. !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-08 21:07

Snup en XP og 2 Gb ram og coreduo / celeron 2 Ghz
Zepto vil sikkert kunne klare det.............................men hvor meget redigering er det.
Alm. / sammenklip / eller hvad.

Jeg har en Zepto 3215 core duo 1,73 med 2 GB ram ca. 4-5000 kr.

Den bør ligge på et plant underlag som ikke er af stof. (altså ikke på dynen)

De fleste hospitaler har en vipbar "læseplade" på hjul, som kan holde en bærbar comp.