/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Torrents - Jeg fatter det ikke
Fra : Scrub
Vist : 934 gange
20 point
Dato : 30-06-08 12:39

Hej alle downloadere ..

Inden jeg starter - Har IKKE brug for din prædiken om ulovligheder osv.
Jeg ved det godt, men jeg tager sku chancen

Bruger BitTorrent, og nu vil jeg give et exempel:
Har Narnia igang(film)
Og superhero movie ..

Narnia downloader i en nogenlunde fart på 15-25 kb/s og uploader med 5-10 kb/s

Superhero movie downloader med 30-40 og uploader kun med 0-3 kb/s

HVORFOR?

Hvad kan jeg gøre for at maximere uploaden på superhero movie?
og også downloaden på Narnia?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-06-08 14:38

Tror ikke man kan gøre noget.
Som jeg forstår det kommer det an på hvor mange andre der download den sammefil som dig.
I min browser står der så f.eks
filgivere : 16
fildelere : 52

aktive overførsler : in/ud : 5/0

Disse tal ændre sig hele tiden og i starter går det ikke så hurtigt.

Så hvis du download en populær fil så skulle det gerne gå hurtigt.

Hvis du henter fra med thepiratebay.org så kan du se top 100 og mon ikke de er som som downloades hurtigst.

Nu henter jeg narnia og jeg er kun oppe på 23 kB/sec download og 0kB upload.
Men efter noget tid så kommer der mere og mere fart. Det må vel være efter at bitTorrent tingen finder flere og flere computere og hente og downloade fra.

Gav det mening ?

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 20 point
Dato : 30-06-08 19:33

Hej

Du er nød til at port forwarde din forbindelse gennem din router...
Og så brug en en ordentlig torrent klient som fx. uTorrent
http://www.utorrent.com/

Grunden til at det kører langsomt er fordi de ikke er hul gennem til trackerene der administrerer filerne .torrent.
Tag et kig på http://www.torrentz.com/ der er en masse materiale

her er en guide til at hjælpe dig i gennem
http://www.utorrent.com/setup_guide.php
http://compnetworking.about.com/od/bittorrent/qt/bittorrentports.htm

/CaiNe

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 30-06-08 23:53

Som en sidebemærkning:

p2p kan også "bremses" af ISP'en.

Dvs p2p får nedprioteret båndbrede.

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 01-07-08 00:59

Tak til alle 3 svar - gav perfekt mening og meget logisk faktisk
men caine - tak for det
Det gyldne svar blev givet af dig .. åbnede porte, og BOM, nu kører det med 60-90kb/s :D

Godkendelse af svar
Fra : Scrub

Dato : 01-07-08 01:00

..

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 01-07-08 17:05

Hej igen

Du kan bruge nogle programmer som fx. Tor der router al trafik gennem en masse proxyies/ hubs så du på den arbejder anonymt på nettet.
der findes også en crypterings funktion i uTorrent der kan skjule hvad du sender fra din maskine'

Men de programmer der virker bedst er stadigt sårbare. Så den bedste metode ville være at koble sig op på et bestyttet netværk som fx. VPN. Der kører al trafik gennem en crypteret tunnel og faktisk er meget svær at undersøge hvem der er hvem.

/CaiNe