/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Pas kontrol ???????
Fra : pk2dk99
Vist : 530 gange
200 point
Dato : 29-06-08 23:40

Hej med jer
Min forældre er her i Danmark til besøge os for 2 måndener. Kan vi kører til malmø uden deres pas. De har fået shengan visum. Hvad er reglerne til rejse i sverige til visiters?????
på forhånd tak
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-06-08 23:50

De burde ikke have deres pas med men deres visum til Dk Men for en sikkerhedsskyld så tag passene med

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-06-08 23:55

Det kommer da helt an på hvor man er statsborger, om man behøver pas til Sverige.

For en del nære europæiske lande er en anden legitimation nok.

Men jeg fornemmer at dine forældre er fra langbortistan, og så skal de have pas, og visum med.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-08 23:58

Hvis de er i Danmark på et visum, er det stensikkert de skal have pas med til Sverige.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-06-08 00:28

Citat
Hvis de er i Danmark på et visum, er det stensikkert de skal have pas med til Sverige

JA

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-06-08 00:36

måske jeg spørger dumt, men hvis de skal have visum for at komme til danmark, så skal de vel også have et visum til sverige, eller hva

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 30-06-08 00:47

ignorer min kommentar, googlede lidt og fandt ud af at det kun er storbritanien og irland et schengen visum ikke gælder i

http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/117_97/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-06-08 00:49

Tag passene med, de fylder jo ikke noget.....

Hvis de svenske toldere laver en kontrol hinsidän eller i kører ind i en razzia eller der bliver brug for et sygehus er det nok en fordel at have det på sig.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-06-08 09:11

Jeg trodde at visum var kun en side i passet som er stemplet visa.Det var det da jeg fik visum til usa i 80.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 30-06-08 11:22

Tak for svaret EXTERMINATOR.