/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Ridser i cd
Fra : vandborg88
Vist : 1071 gange
100 point
Dato : 29-06-08 13:16

Hej

Nu har jeg læst ALT muligt om hvordan man fjerner ridser i cd'er.
Jeg kan pt. ikke finde ud af, hvor lang tid man skal lade tandpastaen sidde og hvilken slags man skal bruge? Skal det være en speciel tandpasta?
Skal man smøre tandpastaen ind i cirkler eller fra midten og ud? Og virker dette på playstationspil?

K.h Mette

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 29-06-08 13:21

Når det anbefales at bruge tandpasta, så er det fordi tandpasta sliber, du skal ikke lade det sidde men slibe ridserne væk eller delvis væk med tandpasta, husk at køre rundt på CDen og ikke på tværs, så gør du bare ondt værre, ellers prøv at redde CDen med IsoBuster, den står bare og tygger sig igennem selv meget ridsede CDer og henter data over på computern

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-08 13:23

Og virker INGEN af disse forslag er der kun EEN VEJ....

Skraldespand

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 13:24

det komme lige and på hvor dybe ridserne er. er det kun overflade ridser. kan du prøve med lidt tandpaster. og lid lunkent vand. du kan måske være heldig. jeg selv har flere gange brugt noget til mobil telefoner, noget display pollish fra thansen

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 13:25

med tandpasta. og polish, så skal det ikke side på du skal smøre det på og så polere. lige som du polere din bil eller dine laksko

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-06-08 13:38

Vil du prøve at redde musik eller data med IsoBuster, så kan den hentes her: http://www.smart-projects.net/isobusterdownload.php du kan hente en dansk sprogfil, hvis ikke den er indbygget, min er gammel og jeg skulle hente dansk bagefter, det er en prøve udgave som du skal købe hvis du vil beholde den efter prøve perioden, eller slette programmet igen fra Tilføj og fjern programmer, hvis du ikke vil beholde den

Godkendelse af svar
Fra : vandborg88

Dato : 29-06-08 15:59

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 29-06-08 16:04

#refi

Vist ikke helt rigtigt... der er en et eller andet sted i DK der har en disk poler maskine... Det sendte de vist noget med i rabatten for år tilbage.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 29-06-08 16:18

Min kære mor købte en maskine til formålet for et par år siden, og den virker faktisk rigitg godt, men skiverne ser nu noget mærkelige ud efter en tur i den ;)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-06-08 17:48

Selv tak, jeg håber det lykkes for dig at redde CDerne