/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Tegninger
Fra : jesper.s
Vist : 609 gange
68 point
Dato : 29-06-08 11:14

Hej.

Jeg vil lave en mindre ombyning i min ejerleglighed. Jeg står og skal bruge en tegning over lejligheden. Jeg bor i København. Kan jeg evt. få en hos Center for Byggeri i Københavns kommune?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 78 point
Dato : 29-06-08 11:18

Du kan henvende dig til Teknisk forvaltning I den kommune du bor, de har tegninger over alle boliger i kommunen. Husk at tage bevis for at du ejer lejligheden med op til kommunen.
Det kan være du skal betale et mindre beløb for at få en kopi af tegningen, måske er det gratis.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-06-08 11:28

Der er ret strenge krav om byggetilladelse ved ombygning af lejligheder, så det skal du nok snakke med dem i teknisk forvaltning/byggedirektoratet eller hvad de nu hedder samtidig.

Du kan også se mere her http://www3.kk.dk/Service/BoligOgByggeri/Byggetilladelse/Lejlighed.aspx

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-06-08 21:56

Ring til Teknisk Forvaltning først og få en tid, så kan de nå at få din sag fundet frem. Du kan give dem oplysningerne i tlf. og så kan de jo vælge at rådgive dig i tlf. eller ved personligt møde. Husk at de er til for at hjælpe dig, du betaler deres løn.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 01-07-08 08:09

Tak for svaret granner01. Jeg fik kopier af tegninger gratis.