/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Publiser fil til Word ?
Fra : niller59
Vist : 1118 gange
100 point
Dato : 28-06-08 12:15

Hej
Jeg har lavet en Publiser fil jeg gerne vil have lavet om til en Word Fil som jeg kan sende til andre
Min udgave af Publiser er 97´.
Kan i hjælpe mi

Med venlig hilsen
Niller 59

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-06-08 12:32
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-06-08 12:50

Du skal gå ind i Publisher og eksportere filen til Word eller du kan ånbe filen og gemme den som tekst. Words endelse efter punktum er .doc

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-06-08 17:03

Det tro jeg ikke kan lade sig gøre.
Publisher er et desktop program med grafik m.m.
Word er et tekstbehandlingsprogram til en kontor dame.
Det er sat meget firkantet op, men sådan er det.

Det du laver i pub. kan ikke vises i word.

Jeg ved ikke om du kan eksporterer fra pub. til eps ellr et andet format som kan læses i word.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-08 17:25

Citat
Det du laver i pub. kan ikke vises i word.

Vrøvl....

Du mærker bare den side af du har lavet i publisher - låser det hele sammen - højreklikker og kopier.

Nu åbner du et worddokument og "sætter ind" - voila.... - såre simpelt....

Det er jo blot et billede du sætter ind i et word dokument

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-08 17:27

PS...

Efter flytning kan du selvfølgelig KUN scalere billedet samlet - ikke de enkelte ting - så gem original-filen....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-06-08 00:28

Lås gerne alle elementer, som vil have over i Word.

Kopiér i Pub, ind i Word, Indsæt og vups - markér det "billede", du har kopieret fra Publisher, Find værktøjslinien "Tegning", klik på Tegn, vælg Opdel Gruppe - nu har du de forskellige bokse fra Publisher.

Hanne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-06-08 16:27

Fra link:
http://forums.techguy.org/business-applications/412708-solved-convert-publisher-word.html

Citat
If you highlight all the components in the MS Publisher file, click copy and then go into a word document and click paste, it will copy all the text and pictures. You may have to adjust it a bit once its in word.

Altså gør så'n:
Citat
Fremhæv alle komponenter i MS Publisher filen, klik kopier og åbn så et word dokument og klik på indsæt, så skulle alt tekst og billeder blive kopieret til dokumentet.
Du skal nok regne med at det skal justeres igen.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-08 20:48

Var det ikke det jeg skrev

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-06-08 21:05

Næe, det har jeg skrevet

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 30-06-08 21:16

Hej Nu skal i ikke skændes om hvem der skrev hvad !!
Meyoden virker Ikke !

mvh
Niller59

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-08 21:33

VRØVL....

Det har jeg da gjort masser af genge - så gu virker det

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 30-06-08 22:44

Hej refi
Du har sikkert ret , men jeg skal kunne arbejde videre med den kopi jeg overfører til Word - her er problemet. Camillasmoster har været tættest på , men jeg kan ikke vælge " opdel gruppe".

mvh
niller59

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-08 23:01

Jeg ved ikke hvor "Camillasmoster" har fra at det kan redigeres bagefter

Det var NETOP derfor jeg pointerede at du skal gemme originalen - det er den eneste du kan rette i...

Du kan naturligvis rette i billedet (som det er efter flytning) og lave de enkelte ting lysere og mørkere samt hvad du ellers kan rette i et billede....

Men du kan f.eks. IKKE fjerne et af elementerne eller flytte det i forhold til andre elementer i det samme billede - det kan du KUN i originalen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-08 23:02

Hvorfor skal DU kunne arbejde videre med den ?

Det var vel blot for at sende den....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-08 23:06

Og dog har hun sgu ret

Du KAN faktisk skille billedet ad igen efter flytning - og dermed rette det enkelte element.....

Sorry....

Forsøgte det lige og det virker....

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 30-06-08 23:09

Hej refi

Jeg troede at jeg havde lavet en smart original på publser , som jeg hunne bruge flere gange i forskellige sammenhæng.
Modtagerne kan jo ikke åbne en publiser fil hvis de ikke har programme installeret ?!
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 30-06-08 23:13

Har prøvet men " jeg kan ikke komme ind på "opdel gruppe"
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-08 23:14

Jo - hvis den er sat ind i word som billede

Men det er da muligt funktionen kun dur HVIS man samtidig har publisher....

Det kan jeg jo ikke afprøve uden at slette min publisher - og det gør jeg ikke

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 30-06-08 23:16

Hej refi
Tak for forsøget , det er værd at arbejde videre med !
mvh
niller59

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-06-08 23:34

Helløw di døw - jeg kunne mærke, at I "savnede" mig....

Hvis man ikke selv har Pub, kan man lissom ikke sende nogen Pub-fil over i Word.......

niller59 du havde markeret boksene, ikk?

Prøv evt. inde i Publisher at markere alle bokse, men lås dem ikke, kopiér og sæt ind i Word, og de er stadig ikke låste.

Hanne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-07-08 10:32

Hvis ikke modtager skal redigerer i den kan du lave den om til PDF fil som vel kan ses af "næsten" alle, Adobe Reader og Foxit Reader er gratis.

Brug evt CutePDF Writer til at lave den om med:
http://www.filehippo.com/download_cutepdf_writer/
eller
PDFCreator:
http://www.filehippo.com/download_pdfcreator/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-08 14:33

Klaudi - hi hi læs liiige hele tråden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-07-08 15:01

Ok læste lige én gang til, syn's ellers at jeg har læst den mange gange, så det dutter heller ik'
Nu har jeg ik flere forslag.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-08 15:37

Klaudi - filen skulle ikke være "beskyttet" mod nysgerrige blikke, that's all.

Der må være sneget sig en lille fejl ind et sted, for mit virker!

Du har et Pub dokument med et vist antal tekst/billede-bokse.

Shift + A for at markere alt - eller Shift og klik med mus indtil du har samlet alle de tekst/billede-bokse, som du ønsker. Saml evt. boksene, så der er styr på dem, når de er i Word om lidt.

Alså - alle ønskede bokse er markeret/samlet. Klik på Kopiér, åben Word og sæt ind her.

Adskille boksene i Word: Markér billedet/boksen, hent værktøjslinien Tegning frem, og klik på Opdel Gruppe.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-08 15:38

Problemet kan jo være program udgaven..... 97

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 01-07-08 16:56

Hej Camillasmoster
Metoden virker rigtig, men "opdel gruppe" er "grå" - kan ikke bruges .
Jeg kører Word fra Office Pro 2000 .... såh....

mvh
Niller59

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-08 18:25

Har du så prøvet at flytte hver boks for sig?

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 01-07-08 18:34

tjaa. ser ikke ud til at virke
mvh
niller59

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-07-08 04:21

Hvad med at prøve at importere filen fra Pub til Word?