/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ny pc og programer
Fra : street-bili
Vist : 808 gange
50 point
Dato : 27-06-08 19:25

hej jeg har lige fået en ny pc til 5000 kr. den gamle var helt færdig pga virus, spywere, og så meget andet.
så for at det samme ikk ska ske igen, vil jeg gerne vide hvilket pogrammer, der virker mod, virus, spywere, popup vinduer, eller andre ting, som i måske kender til som jeg ikk gør...

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 19:47

http://www.personalfirewall.comodo.com/
Du kan begynde med en GOD firewall
den holder ANDRE UDE.

Men du købte vel ikke en NY, bare fordi
den gamel havde LOPPER...

Du kan få meget godt til at holde virus UDE::::MEN

har du intet godt PT så afprøv lige dette program. = GRATIS
http://www.returnilvirtualsystem.com/

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-06-08 19:48

prøv hos
www.arlet.dk

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 19:50

Citat
Du kan få meget godt til at holde virus UDE::::MEN

Sikkert andre der kommer med GODE tips til DET.
Mit er Norman, med en 3 år licens for SØLLE ? 300.-
Kan BARE ikke lide deres NYE firewall.
Klik ind på
https://www.himmerland.dk/Nyheder/Norman_Antivirus/Beskyt%20din%20pc
tror der PROB med deres side PT
men MEGET billigt.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 19:51
Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 19:52

Og DU behøver IKKE være Bank ? medlem, alle kan købe det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-06-08 19:53

Inden du går på nettet med din nye PC, så installer Awast antivirus og SpamFighter, som er et spamfilter. Du kan gå på nettet og hente programmerne, men gå ikke ind på andre sider. Du kan også få programmerne hvis du eller en af dine bekendte holder K-Computer. De er på en af deres CD. Når begge programmer er installeret og opdateret, så er du parat til at surfe på nettet.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 19:55

http://www.superadblocker.com/
stopper selv diverse møjreklamer herinde fra +
den har eb af de bedste scannere fr spyware.
+
http://www.google.dk/search?hl=da&q=pc+rootkit+scanner&meta=

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 19:57

Citat
Inden du går på nettet med din nye PC

Derfor kan ALLE stadig SE ind på din puter
FIREWALL ER DET FØRSTE..

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 19:58

MEN___til den pris, nu omdage, må der da
følge et eller andet ?? UDSTYR med.
Styresystem_ ?
Hopper her.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-06-08 19:59

Helt enig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-08 20:00

som granner01 skriver er det en god ide at have sikkerhed i orden FØR du starter den nye pc hvis det kan lade sig gøre.

Ellers så kig lige ind her - alt efter om du har xp eller vista

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=a8d55f7688feb45efc87f7bbbca4d5d8

tilmelding og brug af forum er gratis - du kan stille spørgsmål hvis du er i tvivl og du vil få en rådgivning du kan være sikker på.

ps..ER du igang med din nye pc er det en god ide at downloade installationsfilerne i en mappe for sig - få et check - og hvis du er vis på der ikke er skidt på så installere derefter.

Held og lykke med den nye pc og med at kunne bruge den uden at ramle ind i alt muligt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-08 20:18

Med mindre du flyver og farer rundt på alle mulige p2p eller xxx sider behøer du såmænd ikke så meget til privat brug....

Maskinen er sikkert leveret med norton eller et andet "ikke til at slippe af med" program....

Slet de fra start....

Brug Vistas firewall og Avast antivirus - så behøver du egentlig ikke mere hvis du tænker dig om....

Spamfilter har du sikkert hos din udbyder men ellers findes de også.....

Så ved normalbrug bøhøver du faktisk ikke mere til en start....

Så kan du jo udvide efterhånden som du mener "snuskede" sider er værd at afprøve....

Citat
den gamle var helt færdig pga virus, spywere, og så meget andet.

Fejl 40 kan INGEN gøre noget ved

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 21:23

Citat
Så kan du jo udvide efterhånden som du mener "snuskede" sider er værd at afprøve....

SNUSKEDE_____LOL
troede det var KNA_DU, sgi reklamer og KLIK MIG_ reklamer
der bare DUMPER IND/ OP/ UPSSSSSSSSSSSSSSSSS
og så bliver man hacket samtigt______
superad-blocker tager det hele + giver bagslag.
AFHÆNGIG af din firewall__min kan gå AMOK over det.
Har ikke afprøvet NORTON_______
men det er noget der ABSOLUT STÅR NEDERST PÅ EN LISTE
over ønsker_______

Men lidt mere INFO:

Har du Vista, er der meget der er bedre,
MEN ligeså meget der er VÆRRE
Sikkerheen er rimelig, da systemet som sådan er delvis krypteret,
selvom du går på nettet uden sikkerhed.
Men hvorfor tage Vista_ TOTAL LANGSOMT system.
MEN / gamle ? programmer får du besvaær med.

SORRØ________
MEN INFO--- ikke ALT virker PÅ ALT.

Kommentar
Fra : street-bili

Dato : 27-06-08 21:55

wow vil slet ikk svar jer alle sammen. ville tage mig en dag, så langsom som jeg er
har xp, og en firewall. der er ikk noget med af cd'er, kun til grafikort og såen
mange tak for jers hjælp alle sammen... men hvem vinder ??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 27-06-08 22:21

Det er da DIN afgørelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-08 00:19

Sørg for at godt antivirus program, se indenfor hos Mallwarecheck som er foreslået, der kan du læse mere og blive klogere, det er gratis løsninger der bliver foreslået, men de er fuldt på højde med betalings programmer, folkene derinde har fingeren på pulsen hele tiden og holder siden godt opdateret

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 18:50

www.avast.com er et fint gratis virusprogram. det er ok til xp og vista. og linux samt mac.
Men selvom du har alverdens anti spyantiviruspopuptingeltangel på din pc. Så er omtanke, Og fornuft. Et Must.

Godkendelse af svar
Fra : street-bili

Dato : 08-07-08 09:25

Tak for svaret refi.