/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
festmusik fra bærbar ???
Fra : taliskoko
Vist : 774 gange
150 point
Dato : 27-06-08 16:21

Hey.

Jeg har hentet en del musik til en fest hos TDC "Play".

Men hvordan får jeg musikken/lyden ud af min bærbar i rimelig kvalitet ???

Kan jeg koble alm. musik højttalere til?

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 27-06-08 16:22

ja det kan du da

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 27-06-08 16:23

bare sæt højtaler til igennem høretelefonstikket

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-06-08 16:23

Godt så.... Så spyt ud. Hvordan ?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-06-08 16:24

Ja, hvis det var PC-højttalere så ja, men hvordan med rigtige anlægs højttalere ???

Accepteret svar
Fra : boibbo

Modtaget 160 point
Dato : 27-06-08 16:28

altså hvis du har sådan et kabel her kan du sende musikken ud fra din bærbar og videre gennem dit anlæg

http://www.av-connection.dk/?ML=313

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 27-06-08 16:30

De fleste musikandlæg har sådan en indgang. Kan ikke helt præcis huske hvad den hedder men den passer til det røde og hvide stik. Så skal dit anlæg stå på MD/Video/ noget andet. Det hedder sommetider noget forskelligt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-06-08 16:53

Brug line out fra pc til line in på musikanlæg.

Kommentar
Fra : werter

Dato : 27-06-08 16:57

Køb et kabel (ca 50 kr.), der går fra pc'ens højtaler/hovedtelefon-udgang (mini-jackstik) til en af indgangene (phonostik) på din forstærker. Det kan være aux-, tuner- eller CD-indgangen mv. Kun kan en grammofon- eller en mikrofonindgang ikke bruges; men disse ses nu også kun sjældent på alm forstærkere.
Lad være med at koble alm højtalere direkte til pc'en; det har pc'en slet ikke kraft nok til. I værste fald kan du brænde pc'ens indbyggede forstærke af!
vl h
Werter

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-06-08 17:34
Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 27-06-08 17:34

Tak for svaret boibbo.