/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hvilket tv-out stik skal jeg have
Fra : Phylock
Vist : 723 gange
100 point
Dato : 05-10-01 23:02

Jeg har et "Ati Rage It Pro AGP 2X" og kunne godt tænke mig at få et kabel fra kortet til fjernsyn.

Men på det stik forhandlerne vil give mig har kun 5 ben men der skal 7 i det til computeren??

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-10-01 00:06

Hej.

Da du købte dit Grafikkort burde der ha`været et lille stk. kabel med der passede til din Tv-out på dit Grafikkort.
Har du ikke det ??

Hilsen
PARKENSS

Accepteret svar
Fra : madmikk

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-01 23:04

du skal skaffe dig et s-vhs han/han kabel, Det er det som skal benyttes!!!!

Madmikk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-01 08:19

Er det ikke et alm. S-VHS kabel? For så er to af benene til at køre signalet
den modsatte vej, svjv, de er med andre ord unødvendige som tv-out kabel.
Virker det?

/Henrik!

"Phylock" <Phylock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:A8pv7.4186$%D3.322765@news000.worldonline.dk...
> Jeg har et "Ati Rage It Pro AGP 2X" og kunne godt tænke mig at få et
> kabel fra kortet til fjernsyn.
>
> Men på det stik forhandlerne vil give mig har kun 5 ben men der skal 7 i
> det til computeren??
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : blnsoft

Dato : 18-10-01 21:43

Halli hallo - Lige et par ord fra Bjarne i Kalundborg
Hvis der er et phono-stik på kortet (det er de samme der sidder bag på CD-afspillere forstærkere o.s.v.) kan du bruge det, men det er kun billedsignalet, for at få lyden med skal du have et minijack-stik til lydkortets udgang også - begge dele skal i den anden ende sættes i en scart-bøsning, som så sættes bag i fjerneren....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-10-01 21:22

Der bruges stik med 4 ben til S-VHS.

De sidste 3 ben er composite signal, hvis dit grafikkort kan bruge dem, kan
du købe et adapterstik, som udnytter dette.

Adaptor stikket følger eks. med et mpeg hollywoodkort, check hvor det kan
købes hos sandberg.net.

Jeg har selv haft et ATI kort hvor det kun var S-VHS udgangen virkede.

Hilsen Thorsten

"Phylock" <Phylock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:A8pv7.4186$%D3.322765@news000.worldonline.dk...
> Jeg har et "Ati Rage It Pro AGP 2X" og kunne godt tænke mig at få et
> kabel fra kortet til fjernsyn.
>
> Men på det stik forhandlerne vil give mig har kun 5 ben men der skal 7 i
> det til computeren??
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : skywalker

Dato : 15-01-02 10:14

Hej Bjarne (BLNSOFT) har du ikke en email adresse.

Hilsen

Erik

Kommentar
Fra : skywalker

Dato : 15-01-02 10:14

Du får lige min elm@e-mail.dk

Kan du huske mig !