/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Blinklys på T-Rex 110
Fra : tp6100
Vist : 610 gange
150 point
Dato : 27-06-08 15:14

Hej,

Jeg har et problem med blinklyset på min T-Rex 110.
Når man lytter til relæet, lyder det som om den ikke helt kan trække blinkeriet; som om den hænger lidt. Og hvis jeg holder stille med bremsen inde, holder den helt op med at blinke, indtil jeg så slipper bremsen og giver gas igen.
Lagde mærke til i går, at den også mangler lidt kraft på hornet. Det lød ret sølle da jeg prøvede det lige efter jeg havde startet mc/scooteren.
Er der nogen der har nogle bud på hvad det kan skyldes? Batteriet er under et år gammelt, den bliver mest brugt til kortere ture på under 5 km, men kører også mellem 10 og 30 km på den ind i mellem.

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-06-08 15:47

Prøv alligevel at lade batteriet, men husk at bruge laderen som passer til det lille batteri.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-08 15:50

Tilsyneladende lader den ikke nok og kan derfor ikke "holde" det hele kørende....

Batteriet alene burde ikke kunne gøre det....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-08 15:51

Hvis du sætter en billader til, og afprøver blinklys, og det fungerer, ja så er det batteriet der skal skiftes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : edison

Dato : 27-06-08 18:58

hejsa. tjek lige om batteriet for syre. ingen syre ingen strøm. ingen syre batteri død. Nyt batteri død.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 27-06-08 19:03

om igen. tjek om der er syre på batteriet. hvis ikke påfyld destileret van til max stregen. og kør en god tur. så burde den være der, Hvis altså ikke batteriet er faldet sammmen. Foresten kan den starte på el start.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 150 point
Dato : 29-06-08 16:32

Lyder helt klart som batteriet der ikke har nok juice.
Så selvom det kun er 1år kan det godt være afladt.
Specielt når du kører korte ture som du skriver så bliver dit batteri ikke ladt så meget op iforhold til hvor tit du bruger el starteren.

Prøv og mål hvor mange volt det er på dit batteri med i multimeter og se om du kan redde det.
Hvis det er kommer under et vist antal volt så der vist noget med at det aldrig bliver godt igen.

Jeg har skrevet lidt om det her : http://mentos.homepage.dk/scooterhjemmeside/rodekassen.html
Men har ikke selv rodet med det, bare læst det i manualen.

Prøv lige og mål hvor mange volt der er på og reportere tilbage.
Grunden til dit blinklys ændre sig når du trykker på håndbremserne er fordi dit bremselys så tændes også bruger pæreren jo mere strøm fra batteriet.

Godkendelse af svar
Fra : tp6100

Dato : 27-07-08 18:47

Tak for svarene scootergrisen m.fl. Fik aldrig målt på batteriet. Har i stedet bestilt en lader hjem, der burde kunne fikse batteriet igen, når det ikke er helt dødt. I hope so..