/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Begrænsninger på ny scooter 30
Fra : tryllerylle
Vist : 1089 gange
100 point
Dato : 27-06-08 11:06

Hejsa. Hvis man køber en helt ny scooter 30/45 fra en forhandler skal motoren så køres til?

Hvad hvis man fjerner brgrænsningerne med det samme man får den hjem? kan motoren holde til det? (jeg ved godt at alt rekl.ret bortfalder osv...)

På forhånd tak

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 27-06-08 12:41

Den skal køres til, tror de siger 500 eller 1000 km..

I princippet burde det ikke gøre nogen forskel om begrænsningerne er taget..
Motoren er jo lavet til at køre sådan, og så begrænset derefter..
Jeg ville gøre det med det samme, så motoren bliver tilkørt med den opsætning som den skal forsætte med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-08 12:45

Citat
Jeg ville gøre det med det samme

Hold fingrene væk og køb en motorcykel....

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 27-06-08 14:35

Pil begrænsningerne, og kør den til derefter ..
ellers skal du OGSÅ køre den til senere hvis du piller begrænsningerne efter ..

men - lad vær med at pille i det hele taget - ULOVLIGT!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-06-08 17:11

Hvad skal der stå på Din gravsten....eller ofrenes ????

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 100 point
Dato : 27-06-08 18:44

I min manual står der at man kan forlænge motorens liv ved at kører under 30km/t ved de første 1000km.
Og at man ikke skal gasse op pludseligt.
Altså accelere roligt og kør roligt.

Motoren har bedst af og kører uden begrænsninger specielt variatoren, den får din motor til at kører med højere omdrejninger end nødvendigt og udvikler dermed også mere varme, bruger mere benzin.

Jeg læste om en kinesisk motorcycle at den skulle tilkøreres så meget og længe at dem der solgte dem anbefalet at man fik laver gearingen om med det samme ellers skulle man ligge og kører 30km/t de første mange km.

Citat
kan motoren holde til det?

Altså motoren har jo bedst af at du fjerner begrænsinger men du skal jo stadig kører langsom i starten.

Hvis du fjerner begrænsningerne med det samme og kører 80km/t fra ny af så ved jeg ikke hvad der sker men det slider nok mere på din motor og forkorter dens liv.

Har også læst at stemplet kan sætte sig fast hvis man kører for hårdt til den i starten. Har aldrig prøvet det men det lyde ik som noget jeg vil prøve.

Det bare hvad jeg har læst mig til.

Jeg ved ikke om alt rekl.ret bortfalder det tror jeg da ikke men er ik sikkert.

Godkendelse af svar
Fra : tryllerylle

Dato : 27-06-08 18:50

Mange tak for svaret scootergris

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-08 18:56

Citat
Jeg ved ikke om alt rekl.ret bortfalder det tror jeg da ikke men er ik sikkert.

Det er vi andre